Toyota lanceert nieuwe merkidentiteit in Europa
- Design
- 21 jul 2020 @ 08:00
- Link
-
Nanny Kuilboer
Redacteur
BBP Media - MarketingTribune - AutomotiveVisual id
- 21 jul 2020 @ 08:00
- Nanny Kuilboer
Toyota introduceert een nieuwe merkidentiteit van de hand van The&Partnership voor de activiteiten in Europa. Hierbij horen een nieuw ontworpen merklogo en vernieuwde typografie.
De nieuwe merkidentiteit moet een nieuw tijdperk inluiden voor Toyota dat wil transformeren van autoproducent naar mobiliteitsbedrijf. Bij de ontwikkeling van de nieuwe merkidentiteit heeft Toyota rekening gehouden met een steeds diversere klantengroep die op zoek is naar een groeiend aanbod van mobiliteitsproducten en diensten.
Eenvoud
De nieuwe merkidentiteit van Toyota komt tot uiting bij zowel de fysieke als digitale contactmomenten met klanten en draait om eenvoud. De identiteit is gestoeld op vier basisprincipes: vooruitstrevend, ‘mobile ready’, meer premium en consistentie.
Digitaliserende samenleving
Het nieuwe merklogo van Toyota heeft voortaan een eenvoudig 2D-design. De merknaam Toyota eronder is verdwenen.
Centraal in de nieuwe identiteit staat het nieuwe logo, dat net als bij VW, BMW en recentelijk Nissan nu een tweedimensionaal ontwerp is.
Het vernieuwde logo moet modern, eenvoud en transparantie uitstralen en aansluiten op de digitaliserende samenleving, maar komt ook in de ‘echte’ wereld tot zijn recht komen. Toyota gebruikt het nieuwe logo voortaan bij alle communicatie. Voor de modellen wordt het huidige logo gebruikt en de merkidentiteit van Toyota-dealers blijft de komende jaren gehandhaafd.
Toyota Type
De nieuwe merkidentiteit gaat gepaard met de nieuwe typografie Toyota Type, die multifunctioneel moet zijn voor zowel online als offline omgevingen.
Nieuwe Toyota Yaris Hybrid
Didier Gambart, Vice President Sales, Marketing & Customer Experience bij Toyota Motor Europe: ‘De nieuwe merkidentiteit is ontwikkeld met het oog op morgen. Hierbij lag de focus op het mogelijk maken van steeds betere klantrelaties. Op die manier houden ze gelijke tred met onze uitbreiding van elektrische voertuigen, mobiliteitsdiensten en online retail. Onze klanten kunnen de nieuwe merkidentiteit voor het eerst ervaren bij de introductie van de nieuwe Toyota Yaris Hybrid.’
Bronnen: Toyota en Design Week.
-
Nanny Kuilboer
- Werkt bij: BBP Media - MarketingTribune
- Functie: Redacteur
- Website:https://www.marketingtribune.nl/
- Profiel »
Nieuwsbrief
- Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
- Inschrijven
Laatste reacties
Word abonnee en ontvang:
- ✔ Elke maand MarketingTribune thuis op de mat
- ✔ Maar liefst €100,- korting op alle MarketingTribune events
Meest gelezen
Laatste Nieuws
- 'Smeuïge' samenwerking tussen... 07-07-2025
MarketingTribune Events
- 2okt 2025
CustomerFirst Congres
- 2okt 2025
CrossBorder Event
De nieuwste selectie whitepapers
- Zo speel je deze zomer in op de trends die jouw markt in 2025 domineren
- Los email feedback geautomatiseerd op en verhoog klanttevredenheid met AI
- Level up your marketing strategy with gamification
- Zo start je met reclame: zet in vijf stappen een effectieve campagne op
- Dè CMS gids voor marketeers