Toyota lanceert nieuwe merkidentiteit in Europa

  • Design
  • 21 jul 2020 @ 08:00
  • Link
  • Nanny Kuilboer
    Nanny Kuilboer

    Redacteur
    BBP Media - MarketingTribune
  • AutomotiveVisual id

Toyota introduceert een nieuwe merkidentiteit van de hand van The&Partnership voor de activiteiten in Europa. Hierbij horen een nieuw ontworpen merklogo en vernieuwde typografie.

De nieuwe merkidentiteit moet een nieuw tijdperk inluiden voor Toyota dat wil transformeren van autoproducent naar mobiliteitsbedrijf. Bij de ontwikkeling van de nieuwe merkidentiteit heeft Toyota rekening gehouden met een steeds diversere klantengroep die op zoek is naar een groeiend aanbod van mobiliteitsproducten en diensten.

Eenvoud

De nieuwe merkidentiteit van Toyota komt tot uiting bij zowel de fysieke als digitale contactmomenten met klanten en draait om eenvoud. De identiteit is gestoeld op vier basisprincipes: vooruitstrevend, ‘mobile ready’, meer premium en consistentie.

Digitaliserende samenleving

Het nieuwe merklogo van Toyota heeft voortaan een eenvoudig 2D-design. De merknaam Toyota eronder is verdwenen.


Centraal in de nieuwe identiteit staat het nieuwe logo, dat net als bij VW, BMW en recentelijk Nissan nu een tweedimensionaal ontwerp is.

Het vernieuwde logo moet modern, eenvoud en transparantie uitstralen en aansluiten op de digitaliserende samenleving, maar komt ook in de ‘echte’ wereld tot zijn recht komen. Toyota gebruikt het nieuwe logo voortaan bij alle communicatie. Voor de modellen wordt het huidige logo gebruikt en de merkidentiteit van Toyota-dealers blijft de komende jaren gehandhaafd.




Toyota Type

De nieuwe merkidentiteit gaat gepaard met de nieuwe typografie Toyota Type, die multifunctioneel moet zijn voor zowel online als offline omgevingen.

Nieuwe Toyota Yaris Hybrid

Didier Gambart, Vice President Sales, Marketing & Customer Experience bij Toyota Motor Europe: ‘De nieuwe merkidentiteit is ontwikkeld met het oog op morgen. Hierbij lag de focus op het mogelijk maken van steeds betere klantrelaties. Op die manier houden ze gelijke tred met onze uitbreiding van elektrische voertuigen, mobiliteitsdiensten en online retail. Onze klanten kunnen de nieuwe merkidentiteit voor het eerst ervaren bij de introductie van de nieuwe Toyota Yaris Hybrid.’

Bronnen: Toyota en Design Week.

Nanny Kuilboer

Nieuwsbrief

  • Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
  • Inschrijven

Laatste reacties

Word abonnee en ontvang:

  • ✔ Elke maand MarketingTribune thuis op de mat
  • ✔ Maar liefst €100,- korting op alle MarketingTribune events

MarketingTribune | Vacatures

Dé plek voor een nieuwe stap in je carrière! Ontvang nieuwe relevante vacatures direct in je inbox:

 

Job Alert

Laatste Nieuws

MarketingTribune Events


  • MarketingTribune.nl/design biedt marketeers, communicatieprofessionals en designers nieuws, informatie en praktijkverhalen over en visies op design in het algemeen, maar richt zich met name op packaging-, corporate-, online- en product design.
  • MarketingTribune: meer over marketing en merken