Toyota lanceert nieuwe merkidentiteit in Europa
- Design
- 21 jul 2020 @ 08:00
- Link
-
Nanny Kuilboer
Redacteur
BBP Media - MarketingTribune - AutomotiveVisual id
- 21 jul 2020 @ 08:00
- Nanny Kuilboer
Toyota introduceert een nieuwe merkidentiteit van de hand van The&Partnership voor de activiteiten in Europa. Hierbij horen een nieuw ontworpen merklogo en vernieuwde typografie.
De nieuwe merkidentiteit moet een nieuw tijdperk inluiden voor Toyota dat wil transformeren van autoproducent naar mobiliteitsbedrijf. Bij de ontwikkeling van de nieuwe merkidentiteit heeft Toyota rekening gehouden met een steeds diversere klantengroep die op zoek is naar een groeiend aanbod van mobiliteitsproducten en diensten.
Eenvoud
De nieuwe merkidentiteit van Toyota komt tot uiting bij zowel de fysieke als digitale contactmomenten met klanten en draait om eenvoud. De identiteit is gestoeld op vier basisprincipes: vooruitstrevend, ‘mobile ready’, meer premium en consistentie.
Digitaliserende samenleving
Het nieuwe merklogo van Toyota heeft voortaan een eenvoudig 2D-design. De merknaam Toyota eronder is verdwenen.
Centraal in de nieuwe identiteit staat het nieuwe logo, dat net als bij VW, BMW en recentelijk Nissan nu een tweedimensionaal ontwerp is.
Het vernieuwde logo moet modern, eenvoud en transparantie uitstralen en aansluiten op de digitaliserende samenleving, maar komt ook in de ‘echte’ wereld tot zijn recht komen. Toyota gebruikt het nieuwe logo voortaan bij alle communicatie. Voor de modellen wordt het huidige logo gebruikt en de merkidentiteit van Toyota-dealers blijft de komende jaren gehandhaafd.
Toyota Type
De nieuwe merkidentiteit gaat gepaard met de nieuwe typografie Toyota Type, die multifunctioneel moet zijn voor zowel online als offline omgevingen.
Nieuwe Toyota Yaris Hybrid
Didier Gambart, Vice President Sales, Marketing & Customer Experience bij Toyota Motor Europe: ‘De nieuwe merkidentiteit is ontwikkeld met het oog op morgen. Hierbij lag de focus op het mogelijk maken van steeds betere klantrelaties. Op die manier houden ze gelijke tred met onze uitbreiding van elektrische voertuigen, mobiliteitsdiensten en online retail. Onze klanten kunnen de nieuwe merkidentiteit voor het eerst ervaren bij de introductie van de nieuwe Toyota Yaris Hybrid.’
Bronnen: Toyota en Design Week.
-
Nanny Kuilboer
- Werkt bij: BBP Media - MarketingTribune
- Functie: Redacteur
- Website:https://www.marketingtribune.nl/
- Profiel »
Nieuwsbrief
- Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
- Inschrijven
Laatste reacties
Word abonnee en ontvang:
- ✔ 16 keer per jaar MarketingTribune Magazine
- ✔ Korting tot wel €100,- op events
Meest gelezen
- Ford Nederland viert 100 jarig jubileum
- Google onderzoekt impact GenAI op economie en waarschuwt voor...
- HDV visual branding nieuwe naam van HDV Signmakers en Eyes on...
- Henk Schiffmacher steekt Veluwse De Heidebrouwerij in het nieuw
- KNVB en Nike presenteren Oranje tenue Euro2024
- The Drum over SXSW 2024
Laatste Nieuws
- Google onderzoekt impact GenAI op... 14-03-2024
- Henk Schiffmacher steekt Veluwse De... 11-03-2024
- Ford Nederland viert 100 jarig... 08-03-2024
- HDV visual branding nieuwe naam van... 05-03-2024
- Dutch Digital Design tijdens SXSW23-02-2024
- Hunter Douglas wint R+T Innovation... 20-02-2024
MarketingTribune Events
- 19mrt 2024
Branded Content Event
- 28mrt 2024
Shopping Awards Gala
- 28mei 2024
Retail Media Day
- 13jun 2024
NIMA Marketing Day
- 17sep 2024
CrossBorder Event
- 3okt 2024
CustomerFirst Congres
- 10okt 2024
Shopping Today
- 12nov 2024
Grand Prix Content Marketing