7Up neemt afscheid van groene fles

7Up neemt afscheid van groene fles
  • Design
  • 16 feb 2021 @ 09:24
  • 28453 x gelezen
  • Link
  • Nanny Kuilboer
    Nanny Kuilboer

    redactie MarketingTribune
    BBP Media - MarketingTribune
  • Duurzaam designPackaging design

Na 92 jaar vervangt vervangt 7Up de groene fles voor een transparante versie.

Vrumona, bottelaar van 7Up in Nederland, vervangt met ingang van half februari de groene fles van 7UP van glas en pet voor een transparante fles van ongekleurd pet. De flessen van 7Up zijn sinds de introductie in 1929 altijd groen geweest en daar komt nu voor het eerst sinds 92 jaar wereldwijd verandering in. Met de transparante fles introduceert 7Up ook een nieuwe pay-off: ‘Clearly 7Up’.

Bottle to bottle-principe Vrumona

Duurzaamheidsmanager Martine Kruiswijk van Vrumona: ‘Het invoeren van de transparante fles is een mooie en belangrijke stap op weg naar een circulaire economie. Het ondersteunt het “bottle to bottle”-principe van Vrumona waarbij elke pet-fles steeds weer opnieuw een pet-fles wordt. De stap van groene naar transparante flessen is ook voor onze partner en merkeigenaar PepsiCo een belangrijke ontwikkeling. Een transparante fles kan gemakkelijker deelnemen aan het recycling-systeem waarin gerecycleerd pet (Rpet) weer in nieuwe flessen wordt ingezet. Dit draagt bij aan het doel van PepsiCo om uiteindelijk 100% van alle verpakkingen te recyclen.’

Bijna helft consumenten zou transparante fles eerder recyclen

Uit onderzoek door Vrumona blijkt dat een heldere ongekleurde pet-fles beter aansluit bij de wens van consumenten naar meer transparantie over de ingrediënten en samenstelling van een product. Zo geeft 1 op de 4 consumenten aan dat de transparante fles bijdraagt aan een betere smaakperceptie en aankoopintentie en zelfs 40% van de consumenten geeft aan dat zij een transparante fles ook eerder zouden recyclen.
Hester Klein Lankhorst, algemeen directeur van het Afvalfonds Verpakkingen: ‘Met het overstappen van groen naar transparant plastic wordt de recycling van deze pet-flessen makkelijker. Bovendien komt met het vergroten van het totale aanbod van gebruikt transparant plastic met 400 ton pet een volledig circulaire stroom voor pet-flessen in Nederland steeds dichterbij.’

Over Vrumona
Frisdrankproducent Vrumona is onderdeel van Heineken en richt zich sinds de oprichting in 1945 op de productie en verkoop van frisdranken in Nederland. Vrumona produceert en verkoopt zowel eigen merken zoals Royal Club, Crystal Clear, Sourcy, Russell & Co en Sisi als merken in licentie, waaronder Pepsi, 7up, Rivella, Gatorade en Mountain Dew. Vrumona heeft sinds 2015 het suikerpercentage van zijn frisdranken jaarlijks met 5% gereduceerd en inmiddels bestaat meer dan 50% van het portfolio uit laag-calorische dranken met minder dan 10 kcal per 100 milliliter.

Over PepsiCo
PepsiCo-producten worden meer dan een miljard keer per dag geconsumeerd door consumenten in meer dan 200 landen en gebieden over de hele wereld. PepsiCo genereerde in 2019 meer dan $ 67 miljard aan netto-omzet met merken als Lay’s, Gatorade, Pepsi-Cola, Quaker en Tropicana. ‘We worden gedreven door onze visie om wereldleider te zijn in convenience eten en drinken. Dit doen we met onze Winning with Purpose-visie, die onze ambitie weerspiegelt om duurzaam te winnen in de markt en Purpose te verankeren in alle aspecten van het bedrijf. Voor meer informatie, bezoek www.pepsico.com.’

Nanny Kuilboer

Nieuwsbrief

  • Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
  • Inschrijven

Laatste reacties

Word abonnee en ontvang:

  • ✔ 20 keer per jaar MarketingTribune Magazine
  • ✔ Korting tot wel €100,- op events

MarketingTribune Events

Whitepapers


  • MarketingTribune.nl/design biedt marketeers, communicatieprofessionals en designers nieuws, informatie en praktijkverhalen over en visies op design in het algemeen, maar richt zich met name op packaging-, corporate-, online- en product design.
  • MarketingTribune: meer over marketing en merken