RA*W zoekt talent voor DOOH Challenge

RA*W zoekt talent voor DOOH Challenge
  • Design
  • 11 mei 2022 @ 11:42
  • 14150 x gelezen
  • Link
  • Sjaak Hoogkamer
    Sjaak Hoogkamer

    hoofdredacteur
    MarketingTribune
  • Geen tag

Diversiteit, inclusie en duurzaamheid zijn ook actuele onderwerpen binnen de Nederlandse creatieve industrie. Daarom roepen RA*W, platform voor jong ontwerptalent, en de Hogeschool van Amsterdam jonge ontwerpers op om vanaf 24 mei tot 30 juni creaties rond het thema Re-present in te sturen voor de Digital Out-of-Home Challenge 2022.

Het beste creatieve werk wordt een maand zichtbaar op ruim 3000 digitale schermen in Nederland.

De Digital-Out-of-Home Challenge (DOOH) is een wedstrijd voor jong ontwerptalent, die voor de tweede keer plaatsvindt op initiatief van platform RA*W.

Dit jaar is de Master Digital Design (HvA) co-host van de kick-off, die op dinsdag 24 mei plaatsvindt. De wedstrijd is bedoeld om jonge ontwerpers de kans te bieden om hun werk te tonen aan een groot publiek. Tegelijkertijd is het idee dat creatief ontwerp kan bijdragen aan meer bewustzijn rond belangrijke maatschappelijke thema’s.

Dit jaar draait de wedstrijd voor jong ontwerptalent dan ook om het thema Re-Present. Want de actuele thema’s diversiteit en inclusie hebben voor een groot deel te maken met representatie. Een diverse samenleving ziet RA*W lang niet altijd weerspiegeld op onze schermen; of dit nu gaat om media-uitingen, reclame of kunst.

Hommage aan jong talent

RA*W en de HvA-master Digital Design willen daarom opnieuw de aandacht vestigen op de onderwerpen diversiteit en inclusie, door jong creatief talent aan te moedigen om hier nieuwe, visuele perspectieven over te delen met de rest van ons land. Hoe kijkt jong talent tegen dit onderwerp aan en hoe representeren de deelnemers zelf in hun werk?

Cintia Taylor, Partner Relations Manager van de masteropleiding Digital Design: ‘The Master Digital Design is very happy to co-host this kick-off with RA*W. We aim to become a hub for all things digital design, where we forge stronger relationships with different initiatives and segments of the field and inspire new talent to move the craft forward. And this event is very much representative of that.’

Over de wedstrijd

De inzendingen van deelnemers worden door een (nader bekend te maken) jury beoordeeld. Het beste werk zal de hele maand augustus zichtbaar zijn op alle 3.000 DOOH schermen van outdoor-exploitanten Global Media & Entertainment en JCDecaux. Deelnemers zijn welkom tot en met een leeftijd van 30 jaar. Creatief werk kan worden ingezonden tot en met 30 juni. Aanmelden voor de kick-off op dinsdag 24 mei, 18.30 uur, kan via deze link.

 

Sjaak Hoogkamer

Nieuwsbrief

  • Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
  • Inschrijven

Laatste reacties

Word abonnee en ontvang:

  • ✔ 20 keer per jaar MarketingTribune Magazine
  • ✔ Korting tot wel €100,- op events

  • MarketingTribune.nl/design biedt marketeers, communicatieprofessionals en designers nieuws, informatie en praktijkverhalen over en visies op design in het algemeen, maar richt zich met name op packaging-, corporate-, online- en product design.
  • MarketingTribune: meer over marketing en merken