RA*W zoekt talent voor DOOH Challenge
- Design
- 11 mei 2022 @ 11:42
- Link
-
Sjaak Hoogkamer
hoofdredacteur
MarketingTribune - Geen tag
- 11 mei 2022 @ 11:42
- Sjaak Hoogkamer
Diversiteit, inclusie en duurzaamheid zijn ook actuele onderwerpen binnen de Nederlandse creatieve industrie. Daarom roepen RA*W, platform voor jong ontwerptalent, en de Hogeschool van Amsterdam jonge ontwerpers op om vanaf 24 mei tot 30 juni creaties rond het thema Re-present in te sturen voor de Digital Out-of-Home Challenge 2022.
Het beste creatieve werk wordt een maand zichtbaar op ruim 3000 digitale schermen in Nederland.
De Digital-Out-of-Home Challenge (DOOH) is een wedstrijd voor jong ontwerptalent, die voor de tweede keer plaatsvindt op initiatief van platform RA*W.
Dit jaar is de Master Digital Design (HvA) co-host van de kick-off, die op dinsdag 24 mei plaatsvindt. De wedstrijd is bedoeld om jonge ontwerpers de kans te bieden om hun werk te tonen aan een groot publiek. Tegelijkertijd is het idee dat creatief ontwerp kan bijdragen aan meer bewustzijn rond belangrijke maatschappelijke thema’s.
Dit jaar draait de wedstrijd voor jong ontwerptalent dan ook om het thema Re-Present. Want de actuele thema’s diversiteit en inclusie hebben voor een groot deel te maken met representatie. Een diverse samenleving ziet RA*W lang niet altijd weerspiegeld op onze schermen; of dit nu gaat om media-uitingen, reclame of kunst.
Hommage aan jong talent
RA*W en de HvA-master Digital Design willen daarom opnieuw de aandacht vestigen op de onderwerpen diversiteit en inclusie, door jong creatief talent aan te moedigen om hier nieuwe, visuele perspectieven over te delen met de rest van ons land. Hoe kijkt jong talent tegen dit onderwerp aan en hoe representeren de deelnemers zelf in hun werk?
Cintia Taylor, Partner Relations Manager van de masteropleiding Digital Design: ‘The Master Digital Design is very happy to co-host this kick-off with RA*W. We aim to become a hub for all things digital design, where we forge stronger relationships with different initiatives and segments of the field and inspire new talent to move the craft forward. And this event is very much representative of that.’
Over de wedstrijd
De inzendingen van deelnemers worden door een (nader bekend te maken) jury beoordeeld. Het beste werk zal de hele maand augustus zichtbaar zijn op alle 3.000 DOOH schermen van outdoor-exploitanten Global Media & Entertainment en JCDecaux. Deelnemers zijn welkom tot en met een leeftijd van 30 jaar. Creatief werk kan worden ingezonden tot en met 30 juni. Aanmelden voor de kick-off op dinsdag 24 mei, 18.30 uur, kan via deze link.
-
Sjaak Hoogkamer
- Werkt bij: MarketingTribune
- Functie: hoofdredacteur
- Website:http://www.marketingtribune.nl
- Profiel »
Nieuwsbrief
- Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
- Inschrijven
Laatste reacties
Word abonnee en ontvang:
- ✔ 16 keer per jaar MarketingTribune Magazine
- ✔ Korting tot wel €100,- op events
Meest gelezen
Laatste Nieuws
- The Drum over SXSW 202419-03-2024
- Google onderzoekt impact GenAI op... 14-03-2024
- Henk Schiffmacher steekt Veluwse De... 11-03-2024
- Ford Nederland viert 100 jarig... 08-03-2024
- HDV visual branding nieuwe naam van... 05-03-2024
- Dutch Digital Design tijdens SXSW23-02-2024
MarketingTribune Events
- 19mrt 2024
Branded Content Event
- 28mrt 2024
Shopping Awards Gala
- 28mei 2024
Retail Media Day
- 13jun 2024
NIMA Marketing Day
- 17sep 2024
CrossBorder Event
- 3okt 2024
CustomerFirst Congres
- 10okt 2024
Shopping Today
- 12nov 2024
Grand Prix Content Marketing