Kraft Heinz opent Amsterdams Global Centre of Excellence

  • Food-en-retail
  • 1 jun 2018 @ 09:15
  • Link
  • Peter van Woensel Kooy
    Peter van Woensel Kooy

    senior redacteur, merk-expert
    MarketingTribune
  • FoodInnovatie

Met een investering van 90 miljoen euro start Kraft Heinz een nieuw ‘Global Centre of Excellence’ dat opent op de Zuid As in Amsterdam. Er zullen ongeveer 450 mensen aan de slag gaan. 'Hier wordt het Kraft Heinz van de toekomst bedacht', reageert ceo Rafa Oliveira.

Kraft Heinz opent het nieuwe innovatiecentrum om hun ‘time to market’ te verkorten. Centraal staat product-ontwikkeling in de food. Er zullen ongeveer 450 mensen aan de slag gaan. 'We gaan op zoek naar nieuwe manieren om te groeien. Met dit centrum willen we de contouren schetsen van de voedingsindustrie 3.0.' Door onderzoek en innovatie op één plek te centraliseren wil de fabrikant kosten besparen en meer middelen vrijmaken voor producten en marketing. 'De ligging vlakbij Schiphol moet aantrekkelijk zijn voor internationale talenten', aldus Oliveira in Het Parool. Zijn bedrijf verhuisde onlangs vanuit Zeist naar de Zuid As. Recent was Heinz nog in het nieuws met een nieuwe 'social kookshow' die volledig via eigen kanalen loopt.

Ook fmcg-gigant Nestlé wil de ontwikkeling van nieuwe producten versnellen en maakt bekend haar Nestlé Research Center te laten fuseren met het Nestlé Institute of Health Sciences. De nieuwe combi gaat Nestlé Research heten en wordt komt in Lausanne. Er zullen zo’n 800 mensen aan het werk gaan. Dit moet ook bij Nestlé tot kortere time to market en meer innovatie leiden, vertelt chief Technology Officer Stefan Palzer aan Reuters.
(PvWK, bronnen: Parool, Reuters, RetailDetail)


Peter van Woensel Kooy

Laatste reacties

Nieuwsbrief

  • Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
  • Inschrijven

Word abonnee en ontvang:

  • ✔ Elke maand MarketingTribune thuis op de mat
  • ✔ Maar liefst €100,- korting op alle MarketingTribune events

MarketingTribune | Vacatures

Dé plek voor een nieuwe stap in je carrière! Ontvang nieuwe relevante vacatures direct in je inbox:

 

Job Alert

MarketingTribune Events

Partners:

Brand Builders
ChannelUp
Young Perfect

  • MarketingTribune.nl/food-en-retail is het toonaangevende informatieplatform voor en over retail in Nederland. Nieuws, meningen, achtergronden, trends op het gebied van detailhandel en e-commerce? Geen professional in retail kan zonder.
  • MarketingTribune: meer over marketing en merken