Kraft Heinz opent Amsterdams Global Centre of Excellence
- Food-en-retail
- 1 jun 2018 @ 09:15
- Link
-
Peter van Woensel Kooy
senior redacteur, merk-expert
MarketingTribune - FoodInnovatie
- 1 jun 2018 @ 09:15
- Peter van Woensel Kooy
Met een investering van 90 miljoen euro start Kraft Heinz een nieuw ‘Global Centre of Excellence’ dat opent op de Zuid As in Amsterdam. Er zullen ongeveer 450 mensen aan de slag gaan. 'Hier wordt het Kraft Heinz van de toekomst bedacht', reageert ceo Rafa Oliveira.
Kraft Heinz opent het nieuwe innovatiecentrum om hun ‘time to market’ te verkorten. Centraal staat product-ontwikkeling in de food. Er zullen ongeveer 450 mensen aan de slag gaan. 'We gaan op zoek naar nieuwe manieren om te groeien. Met dit centrum willen we de contouren schetsen van de voedingsindustrie 3.0.' Door onderzoek en innovatie op één plek te centraliseren wil de fabrikant kosten besparen en meer middelen vrijmaken voor producten en marketing. 'De ligging vlakbij Schiphol moet aantrekkelijk zijn voor internationale talenten', aldus Oliveira in Het Parool. Zijn bedrijf verhuisde onlangs vanuit Zeist naar de Zuid As. Recent was Heinz nog in het nieuws met een nieuwe 'social kookshow' die volledig via eigen kanalen loopt.
Ook fmcg-gigant Nestlé wil de ontwikkeling van nieuwe producten versnellen en maakt bekend haar Nestlé Research Center te laten fuseren met het Nestlé Institute of Health Sciences. De nieuwe combi gaat Nestlé Research heten en wordt komt in Lausanne. Er zullen zo’n 800 mensen aan het werk gaan. Dit moet ook bij Nestlé tot kortere time to market en meer innovatie leiden, vertelt chief Technology Officer Stefan Palzer aan Reuters.
(PvWK, bronnen: Parool, Reuters, RetailDetail)
-
Peter van Woensel Kooy
- Werkt bij: MarketingTribune
- Functie: senior redacteur, merk-expert
- Website:http://nl.linkedin.com/in/petervanwoenselkooy
- Profiel »
- fmcg
- Amsterdam
- tomaat
- Zuid As
- eigen kanalen
- Rafa Oliveira
- Heiz
- saus
- Kraft
- social
- Lausanne
- Nestlé
- kookshow
- food
- gigant
Laatste reacties
Nieuwsbrief
- Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
- Inschrijven
Meest gelezen
- Albert Heijn viert komst Sint met nieuwe actie
- Hema zet duurzame beauty in de spotlight met nieuwe make-uplijn
- [marketeer 236] Angela Solkesz, Juve Naturals: 'Mijn meest...
- Albert Heijn combineert kerst en goede doel
- Black Friday groeit uit tot Black November
- [column] Waarom authentiek zijn niet meer genoeg is
Word abonnee en ontvang:
- ✔ Elke maand MarketingTribune thuis op de mat
- ✔ Maar liefst €100,- korting op alle MarketingTribune events
Laatste Nieuws
- Sinterklaascampagne van Raak zoomt... 21-11-2025
- [marketeer 237] Patricia Douma -... 21-11-2025
- Disney heropent pop-up in Batavia... 20-11-2025
- 42 organisaties lanceren GroenGezond19-11-2025
- Hema zet duurzame beauty in de... 14-11-2025
- [marketeer 236] Angela Solkesz, Juve... 14-11-2025
MarketingTribune Events
De nieuwste selectie whitepapers
- Waarom de échte strijd nog steeds op de winkelvloer wordt gewonnen
- Klaar voor Black Friday?
- De Future Shopper 2025 report: de belangrijkste shoppertrends die jij moet weten
- Van 'one sizes fits all' naar hyperpersonalisatie in e-mail
- Ben jij klaar voor Wero? De nieuwe Europese betaalmethode komt eraan
- The State of AI in Customer Experience 2025




