Kraft Heinz opent Amsterdams Global Centre of Excellence
- Food-en-retail
- 1 jun 2018 @ 09:15
- Link
-
Peter van Woensel Kooy
senior redacteur, merk-expert
MarketingTribune - FoodInnovatie
- 1 jun 2018 @ 09:15
- Peter van Woensel Kooy
Met een investering van 90 miljoen euro start Kraft Heinz een nieuw ‘Global Centre of Excellence’ dat opent op de Zuid As in Amsterdam. Er zullen ongeveer 450 mensen aan de slag gaan. 'Hier wordt het Kraft Heinz van de toekomst bedacht', reageert ceo Rafa Oliveira.
Kraft Heinz opent het nieuwe innovatiecentrum om hun ‘time to market’ te verkorten. Centraal staat product-ontwikkeling in de food. Er zullen ongeveer 450 mensen aan de slag gaan. 'We gaan op zoek naar nieuwe manieren om te groeien. Met dit centrum willen we de contouren schetsen van de voedingsindustrie 3.0.' Door onderzoek en innovatie op één plek te centraliseren wil de fabrikant kosten besparen en meer middelen vrijmaken voor producten en marketing. 'De ligging vlakbij Schiphol moet aantrekkelijk zijn voor internationale talenten', aldus Oliveira in Het Parool. Zijn bedrijf verhuisde onlangs vanuit Zeist naar de Zuid As. Recent was Heinz nog in het nieuws met een nieuwe 'social kookshow' die volledig via eigen kanalen loopt.
Ook fmcg-gigant Nestlé wil de ontwikkeling van nieuwe producten versnellen en maakt bekend haar Nestlé Research Center te laten fuseren met het Nestlé Institute of Health Sciences. De nieuwe combi gaat Nestlé Research heten en wordt komt in Lausanne. Er zullen zo’n 800 mensen aan het werk gaan. Dit moet ook bij Nestlé tot kortere time to market en meer innovatie leiden, vertelt chief Technology Officer Stefan Palzer aan Reuters.
(PvWK, bronnen: Parool, Reuters, RetailDetail)
-
Peter van Woensel Kooy
- Werkt bij: MarketingTribune
- Functie: senior redacteur, merk-expert
- Website:http://nl.linkedin.com/in/petervanwoenselkooy
- Profiel »
- social
- tomaat
- Nestlé
- Kraft
- Lausanne
- kookshow
- fmcg
- eigen kanalen
- food
- Rafa Oliveira
- Zuid As
- Heiz
- saus
- gigant
- Amsterdam
Laatste reacties
Nieuwsbrief
- Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
- Inschrijven
Meest gelezen
- Rivièra Maison tot verrassing woonbranche failliet
- Nieuwe commerciële strategie Jumbo werpt eerste vruchten af
- Veggies First: van bijgerecht naar craving
- [column] Gymshark werd way of life met ijzersterk merkrk
- Wibra groeit stevig door met recordomzet en internationale...
- Dirk krijgt hoogste score in YouGov / Distrifood-rapport
Word abonnee en ontvang:
- ✔ Elke maand MarketingTribune thuis op de mat
- ✔ Maar liefst €100,- korting op alle MarketingTribune events
Laatste Nieuws
- Shein krijgt 40 miljoen boete voor... 07-07-2025
- Sea Water en Flink brengen... 04-07-2025
- Wibra groeit stevig door met... 04-07-2025
- Nieuwe commerciële strategie Jumbo... 03-07-2025
- Albert Heijn en franchisenemers... 02-07-2025
- Holie's introduceert de Sugar-Score02-07-2025
MarketingTribune Events
- 2okt 2025
CustomerFirst Congres
- 2okt 2025
CrossBorder Event
De nieuwste selectie whitepapers
- Zo speel je deze zomer in op de trends die jouw markt in 2025 domineren
- Los email feedback geautomatiseerd op en verhoog klanttevredenheid met AI
- Level up your marketing strategy with gamification
- Zo start je met reclame: zet in vijf stappen een effectieve campagne op
- Dè CMS gids voor marketeers