Marketeer Janina van der Drift over de nieuwe Calvé-film: 'nu zijn de vrouwen aan de beurt'

Marketeer Janina van der Drift over de nieuwe Calvé-film: 'nu zijn de vrouwen aan de beurt'
  • Food-en-retail
  • 19 jul 2018 @ 15:02
  • 15979 x gelezen
  • Link
  • Peter van Woensel Kooy
  • FoodCampagnesMarketing

Deze week is een op voorhand legendarische nieuwe commercial gestart in de serie 'Calvé Pindakaas, wie is er niet groot mee geworden'. Hoe kwam deze nieuwe film tot stand? En welbewust in deze vorm, na het door de mannen verknalde WK voetbal?

Janina van der Drift, marketing manager Calvé (Unilever): 'De Calvé Pindakaas campagne gaat al sinds mensenheugenis over oer-Hollands buiten spelen en sporten, over kinderen die in ons Nederlandse klimaat opgroeien. Het gaat over fysieke ontberingen en overwinning. Want Calvé Pindakaas, dat zit boordevol bouwstoffen waar al generaties Nederlanders groot mee geworden zijn. Lieke Martens past hier perfect bij. Zij had namelijk, zoals ze zelf zegt, als meisje een droom die niet bestond. Haar doorzettingsvermogen hebben we in de TVC proberen te vertolken. Als je de TVC bekijkt voel je dit ook. Ik krijg nog steeds kippenvel als ik er naar kijk. Uiteraard komt dat ook een beetje door de muziek "You'll never walk alone". De keuze voor een vrouw geeft een verrassende twist aan ons bekende reclame recept. En toevallig is ze ook nog eens echt fan van Calvé pindakaas. We hebben ervoor gekozen om na het mannen WK te starten met de campagne, omdat het komende jaar de beurt is aan vrouwen.'

Wat is het marketingdoel van de campagne?
'Generaties zijn opgegroeid met Calvé pindakaas en dat willen we de komende generaties ook graag zo houden. De campagne is bedoeld om het merk TOM te houden voor bestaande gebruikers en nieuwe gebruikers.'

Komt er ook een vertaling op de winkelvloer?
'Jazeker, houd ons in de gaten!'

OK. Hoe sterk is het merk Calvé pindakaas eigenlijk?
'Zeer sterk; iedereen kent het merk en consumenten hebben er hele positieve associaties bij.'

Verhuist de fabriek uit Rotterdam?
'Nee.'

Was de samenwerking met bureau Alfred OK? Waarom?
'We werken al jaren samen met Alfred. Zij hebben ook de vorige films met Van Persie en Pieter van den Hoogenband gemaakt. Pietertje, zoals die TVC heet, is bekroond met een Gouden Loekie. Ik denk dat Alfred met de Lieke film weer heeft bewezen dat ze precies weten hoe ze de gevoelige snaar kunnen raken en hoe je een bestaand concept een eigentijdse draai kan geven.'

Tot slot nog ander Calvénieuws te melden?
'We hebben sinds kort ook een pindakaasreep. Heel lekker in de smaken: naturel, karamel/zeezout en chocola. Je vindt ze in het schap bij de mueslirepen.'

Bekijk de nieuwe film hieronder. Lees hier het eerdere Calvénieuws over de campagne.


Janina van der Drift, marketing manager Calvé (Unilever)




Laatste reacties

ISMI

Nieuwsbrief

  • Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
  • Inschrijven

Word abonnee en ontvang:

  • ✔ 22 keer per jaar MarketingTribune Magazine
  • ✔ Korting tot wel €100,- op events
  • ✔ Gratis tablet versie

Partners:

Brand Builders
ChannelUp
Young Perfect

  • MarketingTribune.nl/food-en-retail is het toonaangevende informatieplatform voor en over retail in Nederland. Nieuws, meningen, achtergronden, trends op het gebied van detailhandel en e-commerce? Geen professional in retail kan zonder.
  • MarketingTribune: meer over marketing en merken