'OK' beschikbaar in 203 supermarkten Dirk en DekaMarkt
- Food-en-retail
- 3 apr 2019 @ 09:01
- Link
-
Peter van Woensel Kooy
senior redacteur, merk-expert
MarketingTribune - BrandingPrijsWinkelen
- 3 apr 2019 @ 09:01
- Peter van Woensel Kooy
Vanaf heden is het bij 203 filialen van Dirk en DekaMarkt mogelijk mobiel te betalen met de OK-app. De kassa’s van Centric zijn volledig geïntegreerd met OK, waardoor het tevens mogelijk is automatisch loyalty toe te passen.
Zo worden de punten voor het onlangs gelanceerde spaarprogramma ‘Smaakmakers’ van DekaMarkt automatisch bijgeschreven wanneer de deelnemende klant met OK betaalt. Andere SuperUnie-leden zijn in de voorbereidende fase voor uitrol.
'We zijn ontzettend blij met deze uitbreiding van ons acceptatienetwerk', vertelt Sander ten Dam, ceo van OK aan MarketingTribune, 'We zijn inmiddels live met onze eerste mediacampagne, waarin we laten zien dat je met OK "alles mee" hebt. Zo kun je al je pasjes die je in je portemonnee bewaart nu in OK kwijt. Intussen werken we hard aan een landelijk acceptatienetwerk waar de consument ook met OK kan betalen. Uiteindelijk willen we de fysieke portemonnee met alle betaalrekeningen, klantenkaarten, bonnen en spaarzegels volledig vervangen.'
Uitrol
OK timmert hard aan de weg met de uitrol, waarbij in veel gevallen automatisch loyalty wordt toegepast. Inmiddels zijn de eerste Praxis-vestigingen live, net als alle filialen van BeautyX. Ketens als Febo, Jamin en VitaminStore zijn in de voorbereidende fase. Daarnaast hebben online spelers als MyJewellery, zonnebrillen.com en de Online Drogist al voor OK gekozen. Zodra OK voldoende landelijke dekking heeft, start een volgende mediacampagne om de consument kennis te laten maken met de betaalfunctionaliteit en loyalty-mogelijkheden van OK, melden de initiatoren.
(PvWK)
Over OK
'OK is de onafhankelijke, alles-in-een app die overal op dezelfde manier werkt: online, in de winkel, onderweg en aan de deur. De app werkt als slimme portemonnee op iedere smartphone en koppelt iedere bankrekening én klantenkaart. Automatisch korting ontvangen, supersimpel punten sparen, ID’s opslaan of kaartjes kopen. Alles wat je erin stopt, werkt automatisch samen en al je aankoopbonnen worden overzichtelijk bewaard. OK wordt in 2019 gefaseerd uitgerold bij een groot aantal Nederlandse supermarkten, webshops, retailketens, tankstations, ticketshops en kleinere winkeliers.'
(bron: OK)
-
Peter van Woensel Kooy
- Werkt bij: MarketingTribune
- Functie: senior redacteur, merk-expert
- Website:http://nl.linkedin.com/in/petervanwoenselkooy
- Profiel »
- Dekamarkt
- OK
- spaarprogramma
- Dirk
- marketing
- gemak
- klant
- Smaakmakers
- Sander ten Dam
- SuperUnie
- retail
- blij
- kassa
- leden
- deelnemend
- betalen
- prijs
- uitbreiding
- uitrol
Laatste reacties
Nieuwsbrief
- Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
- Inschrijven
Meest gelezen
- Categoriewinnaars 'ABN Amro Retailer of the Year 2025-2026...
- Nescafé Dolce Gusto brengt nieuw koffiesysteem Neo met...
- Kruidvat versterkt beautypositionering
- Albert Heijn zet tech in tegen voedselverspilling
- Fritz-kola introduceert Mischmasch in Nederland
- Heineken 0 punt 0 bereikt 10K taplocaties in Europa
Word abonnee en ontvang:
- ✔ Elke maand MarketingTribune thuis op de mat
- ✔ Maar liefst €100,- korting op alle MarketingTribune events
Laatste Nieuws
- ACM onderzoekt marges en... 19-09-2025
- DPG Media en Albert Heijn lanceren... 18-09-2025
- Start pilot 'De Betere Kantine' 18-09-2025
- Breaking: Deen Jesper Højer is... 17-09-2025
- Bolletje lanceert ronde Bagel Cracker16-09-2025
- Intergamma lanceert... 16-09-2025
MarketingTribune Events
- 2okt 2025
CustomerFirst Congres
- 2okt 2025
CrossBorder Event
De nieuwste selectie whitepapers
- Ontdek de kracht van merkactivatie
- Boost je omzet met deze top 10 marketing automations
- Boost engagement & retention with proven gamification strategies
- AI Alone won't save CX. Resolution will.
- Een bewust slanker technologielandschap
- From Insights to Impact: AI Strategies for the Modern Contact Centre
- Retail transformeren voor de toekomst: gids voor Unified Commerce
- De basis voor omnichannel succes