Bureau Basket en AdReal geven mobile marketing nieuwe push
- Food-en-retail
- 28 mei 2019 @ 10:50
- Link
-
Hugo Schrameyer
journalist en redactie-adviseur
MarketingTribune - ActivatieMarketing
- 28 mei 2019 @ 10:50
- Hugo Schrameyer
Shopperactivatiebureau Bureau Basket en AdReal, aanbieder van precision targeting, willen samen meer gaan doen met mobile marketing. Hiermee zijn mensen real time en achteraf te benaderen met mobiele promoties.
Korte introductie: elke mobiele telefoon – en dus zijn gebruiker – sleept een dataspoor achter zich aan. In combinatie met specifieke, digitale technieken valt zo precies uit te peilen waar gebruikers zijn. Niet op een meter afstand, maar wel op wijk- of straatniveau. In combinatie met gebruikersprofielen kun je daar prachtige dingen met doen door shoppers real time of achteraf te benaderen met gerichte in-app advertenties, coupons of acties.
Sportschool
‘Supermarktbezoekers die óók vaak in een sportschool komen zijn op zoek naar andere producten dan shoppers die regelmatig in een snackbar worden getraceerd. Op praktisch alle apps met een locatievoorziening kan worden geadverteerd. Denk aan Buienradar, RTL Nieuws, Autoscout24, de Volkskrant of NOS bijvoorbeeld. Ook kunnen er video’s worden uitgeleverd in Uitzending Gemist, RTL XL en de videocontent van TMG’, aldus de bureaus.
Eindeloos
Volgens Robbert van Loon, oprichter van Bureau Basket, zijn de mogelijkheden eindeloos: ‘Omdat we precies weten wie we waar kunnen aantreffen, zijn we in staat om vooraf te bepalen op welke plek een display tot zijn recht komt, terwijl we achteraf shoppers kunnen benaderen met specifieke content. Het uitdelen van flyers of kortingsvouchers is duur en zorgt voor veel waste, zowel in bereik als afval. Wij bieden nu een duurzaam alternatief door mobiele advertenties enkel te laten zien aan mensen die op bepaalde locaties zijn geweest, bijvoorbeeld een winkel, beurs of actiesetting. Hiermee weten we 100% zeker wie we bereiken en zien we precies welk effect dit achteraf heeft.’
9.000.000 telefoons
Dolf Hoogwerf, oprichter van AdReal: ‘Wij bepalen de locatie van mobiele telefoons met verschillende technieken. Dit strikte cleansing proces is erg belangrijk voor ons. Alleen zo kunnen we éxact bepalen waar telefoons zijn geweest en waar ze zich bevinden. Gemiddeld genomen komen er 9.000.000 Nederlandse telefoons per dag door het cleansing proces. Dit maakt het mogelijk om unieke doelgroepen te bereiken en maakt dat waste in campagnes verleden tijd is.’
-
Hugo Schrameyer
- Werkt bij: MarketingTribune
- Functie: journalist en redactie-adviseur
- Website:http://www.hugoschrameyer.nl
- Profiel »
Laatste reacties
Nieuwsbrief
- Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
- Inschrijven
Meest gelezen
Word abonnee en ontvang:
- ✔ Elke maand MarketingTribune thuis op de mat
- ✔ Maar liefst €100,- korting op alle MarketingTribune events
Laatste Nieuws
- Nieuwe commerciële strategie Jumbo... 03-07-2025
- Albert Heijn en franchisenemers... 02-07-2025
- Holie's introduceert de Sugar-Score02-07-2025
- Veggies First: van bijgerecht naar... 01-07-2025
- Praxis introduceert AI-hulp in app... 30-06-2025
- Dirk krijgt hoogste score in YouGov... 30-06-2025
MarketingTribune Events
- 2okt 2025
CustomerFirst Congres
- 2okt 2025
CrossBorder Event
De nieuwste selectie whitepapers
- Zo speel je deze zomer in op de trends die jouw markt in 2025 domineren
- Los email feedback geautomatiseerd op en verhoog klanttevredenheid met AI
- Level up your marketing strategy with gamification
- Zo start je met reclame: zet in vijf stappen een effectieve campagne op
- Dè CMS gids voor marketeers