Bureau Basket en AdReal geven mobile marketing nieuwe push
- Food-en-retail
- 28 mei 2019 @ 10:50
- Link
-
Hugo Schrameyer
journalist en redactie-adviseur
MarketingTribune - ActivatieMarketing
- 28 mei 2019 @ 10:50
- Hugo Schrameyer
Shopperactivatiebureau Bureau Basket en AdReal, aanbieder van precision targeting, willen samen meer gaan doen met mobile marketing. Hiermee zijn mensen real time en achteraf te benaderen met mobiele promoties.
Korte introductie: elke mobiele telefoon – en dus zijn gebruiker – sleept een dataspoor achter zich aan. In combinatie met specifieke, digitale technieken valt zo precies uit te peilen waar gebruikers zijn. Niet op een meter afstand, maar wel op wijk- of straatniveau. In combinatie met gebruikersprofielen kun je daar prachtige dingen met doen door shoppers real time of achteraf te benaderen met gerichte in-app advertenties, coupons of acties.
Sportschool
‘Supermarktbezoekers die óók vaak in een sportschool komen zijn op zoek naar andere producten dan shoppers die regelmatig in een snackbar worden getraceerd. Op praktisch alle apps met een locatievoorziening kan worden geadverteerd. Denk aan Buienradar, RTL Nieuws, Autoscout24, de Volkskrant of NOS bijvoorbeeld. Ook kunnen er video’s worden uitgeleverd in Uitzending Gemist, RTL XL en de videocontent van TMG’, aldus de bureaus.
Eindeloos
Volgens Robbert van Loon, oprichter van Bureau Basket, zijn de mogelijkheden eindeloos: ‘Omdat we precies weten wie we waar kunnen aantreffen, zijn we in staat om vooraf te bepalen op welke plek een display tot zijn recht komt, terwijl we achteraf shoppers kunnen benaderen met specifieke content. Het uitdelen van flyers of kortingsvouchers is duur en zorgt voor veel waste, zowel in bereik als afval. Wij bieden nu een duurzaam alternatief door mobiele advertenties enkel te laten zien aan mensen die op bepaalde locaties zijn geweest, bijvoorbeeld een winkel, beurs of actiesetting. Hiermee weten we 100% zeker wie we bereiken en zien we precies welk effect dit achteraf heeft.’
9.000.000 telefoons
Dolf Hoogwerf, oprichter van AdReal: ‘Wij bepalen de locatie van mobiele telefoons met verschillende technieken. Dit strikte cleansing proces is erg belangrijk voor ons. Alleen zo kunnen we éxact bepalen waar telefoons zijn geweest en waar ze zich bevinden. Gemiddeld genomen komen er 9.000.000 Nederlandse telefoons per dag door het cleansing proces. Dit maakt het mogelijk om unieke doelgroepen te bereiken en maakt dat waste in campagnes verleden tijd is.’
-
Hugo Schrameyer
- Werkt bij: MarketingTribune
- Functie: journalist en redactie-adviseur
- Website:http://www.hugoschrameyer.nl
- Profiel »
Laatste reacties
Nieuwsbrief
- Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
- Inschrijven
Meest gelezen
Word abonnee en ontvang:
- ✔ Elke maand MarketingTribune thuis op de mat
- ✔ Maar liefst €100,- korting op alle MarketingTribune events
Laatste Nieuws
- Tonys Chocolonely viert 20 jaar... 27-10-2025
- TommyTomato voert campagne voor... 27-10-2025
- Albert Heijn herpositioneert van... 27-10-2025
- De nieuwe realiteit van retail:... 24-10-2025
- [marketeer 234] Martijn... 24-10-2025
- Goudwisselkantoor lanceert campagne... 23-10-2025
MarketingTribune Events
De nieuwste selectie whitepapers
- Waarom de échte strijd nog steeds op de winkelvloer wordt gewonnen
- Klaar voor Black Friday?
- De Future Shopper 2025 report: de belangrijkste shoppertrends die jij moet weten
- Van 'one sizes fits all' naar hyperpersonalisatie in e-mail
- Ben jij klaar voor Wero? De nieuwe Europese betaalmethode komt eraan
- The State of AI in Customer Experience 2025




