Bureau Basket en AdReal geven mobile marketing nieuwe push
- Food-en-retail
- 28 mei 2019 @ 10:50
- Link
-
Hugo Schrameyer
journalist en redactie-adviseur
MarketingTribune - ActivatieMarketing
- 28 mei 2019 @ 10:50
- Hugo Schrameyer
Shopperactivatiebureau Bureau Basket en AdReal, aanbieder van precision targeting, willen samen meer gaan doen met mobile marketing. Hiermee zijn mensen real time en achteraf te benaderen met mobiele promoties.
Korte introductie: elke mobiele telefoon – en dus zijn gebruiker – sleept een dataspoor achter zich aan. In combinatie met specifieke, digitale technieken valt zo precies uit te peilen waar gebruikers zijn. Niet op een meter afstand, maar wel op wijk- of straatniveau. In combinatie met gebruikersprofielen kun je daar prachtige dingen met doen door shoppers real time of achteraf te benaderen met gerichte in-app advertenties, coupons of acties.
Sportschool
‘Supermarktbezoekers die óók vaak in een sportschool komen zijn op zoek naar andere producten dan shoppers die regelmatig in een snackbar worden getraceerd. Op praktisch alle apps met een locatievoorziening kan worden geadverteerd. Denk aan Buienradar, RTL Nieuws, Autoscout24, de Volkskrant of NOS bijvoorbeeld. Ook kunnen er video’s worden uitgeleverd in Uitzending Gemist, RTL XL en de videocontent van TMG’, aldus de bureaus.
Eindeloos
Volgens Robbert van Loon, oprichter van Bureau Basket, zijn de mogelijkheden eindeloos: ‘Omdat we precies weten wie we waar kunnen aantreffen, zijn we in staat om vooraf te bepalen op welke plek een display tot zijn recht komt, terwijl we achteraf shoppers kunnen benaderen met specifieke content. Het uitdelen van flyers of kortingsvouchers is duur en zorgt voor veel waste, zowel in bereik als afval. Wij bieden nu een duurzaam alternatief door mobiele advertenties enkel te laten zien aan mensen die op bepaalde locaties zijn geweest, bijvoorbeeld een winkel, beurs of actiesetting. Hiermee weten we 100% zeker wie we bereiken en zien we precies welk effect dit achteraf heeft.’
9.000.000 telefoons
Dolf Hoogwerf, oprichter van AdReal: ‘Wij bepalen de locatie van mobiele telefoons met verschillende technieken. Dit strikte cleansing proces is erg belangrijk voor ons. Alleen zo kunnen we éxact bepalen waar telefoons zijn geweest en waar ze zich bevinden. Gemiddeld genomen komen er 9.000.000 Nederlandse telefoons per dag door het cleansing proces. Dit maakt het mogelijk om unieke doelgroepen te bereiken en maakt dat waste in campagnes verleden tijd is.’
-
Hugo Schrameyer
- Werkt bij: MarketingTribune
- Functie: journalist en redactie-adviseur
- Website:http://www.hugoschrameyer.nl
- Profiel »
Laatste reacties
Nieuwsbrief
- Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
- Inschrijven
Meest gelezen
- Categoriewinnaars 'ABN Amro Retailer of the Year 2025-2026...
- Nescafé Dolce Gusto brengt nieuw koffiesysteem Neo met...
- Kruidvat versterkt beautypositionering
- Albert Heijn zet tech in tegen voedselverspilling
- Fritz-kola introduceert Mischmasch in Nederland
- Heineken 0 punt 0 bereikt 10K taplocaties in Europa
Word abonnee en ontvang:
- ✔ Elke maand MarketingTribune thuis op de mat
- ✔ Maar liefst €100,- korting op alle MarketingTribune events
Laatste Nieuws
- Bakker Bart opent winkels op grotere... 19-09-2025
- ACM onderzoekt marges en... 19-09-2025
- DPG Media en Albert Heijn lanceren... 18-09-2025
- Start pilot 'De Betere Kantine' 18-09-2025
- Breaking: Deen Jesper Højer is... 17-09-2025
- Bolletje lanceert ronde Bagel Cracker16-09-2025
MarketingTribune Events
- 2okt 2025
CustomerFirst Congres
- 2okt 2025
CrossBorder Event
De nieuwste selectie whitepapers
- Ontdek de kracht van merkactivatie
- Boost je omzet met deze top 10 marketing automations
- Boost engagement & retention with proven gamification strategies
- AI Alone won't save CX. Resolution will.
- Een bewust slanker technologielandschap
- From Insights to Impact: AI Strategies for the Modern Contact Centre
- Retail transformeren voor de toekomst: gids voor Unified Commerce
- De basis voor omnichannel succes