Ikea vlees- en visvrij in restaurants op Eet Geen Dierendag

Ikea vlees- en visvrij in restaurants op Eet Geen Dierendag
  • Food-en-retail
  • 2 okt 2019 @ 11:59
  • 9786 x gelezen
  • Link
  • Peter van Woensel Kooy
    Peter van Woensel Kooy

    senior redacteur, merk-expert
    MarketingTribune
  • FoodKlantenMarketing

Op 4 oktober 2019, tegenwoordig ook wel Eet Geen Dierendag* genoemd, biedt Ikea een vegetarisch assortiment in alle Ikea winkels in Nederland. 'Ikea serveert op die dag in de restaurants en bistro's eten dat beter is voor mens en milieu én smaakvol is.'

Het Zweedse woonwarenhuis wil mensen zo inspireren om gezonder en duurzamer te leven.

Tijdens Eet Geen Dierendag* laat Ikea met verschillende gerechten zien dat vegetarisch en plantaardig eten heel smaakvol kan zijn. In de restaurants van Ikea worden samples uitgedeeld van drie verschillende plantaardige gerechten: Thaise curry, Indiase korma en pasta bolognese. Deze gerechten zijn die dag ook verkrijgbaar in de restaurants. Hoofdingrediënt van de Thaise curry, Indiase korma en pasta bolognese zijn 'Pulled Oats', een plantaardige eiwitbron van tuinbonen, haver en erwten. Alle gerechten met Pulled Oats zijn ontwikkeld in samenwerking met Henri, de maaltijdpartner van Ikea.


V.l.n.r.: Indiase korma, pasta bolognese en Thaise curry, alle drie met Pulled Oats

Wisselende gerechten
Ikea blijft haar vegetarische voedingsopties uitbreiden. Met de introductie van onder andere de vegetarische balletjes, de veggie dog en het plantaardige softijs leeft Ikea Food het streven na om meer gezonde en plantaardige producten aan te bieden, zonder dat dit ten koste gaat van de smaakbeleving. Elk kwartaal neemt Ikea een plantaardig hoofdgerecht op in het vaste aanbod. Op die manier zorgt Ikea voor afwisseling en kan onderzocht worden welke gerechten het best in de smaak vallen. 

Ikea werkt momenteel ook aan een plantaardige variant van de Zweedse balletjes en verwacht deze in augustus 2020 in Europa te introduceren. 

Marcel Ruttgers, Country Ikea Food Manager: 'Met het grote bereik van Ikea hebben wij de verantwoordelijkheid en de mogelijkheden om voor heel veel mensen eten te maken dat beter is voor de planeet. Bovendien laten we zien dat een gezonder en duurzamer leven niet ingewikkeld hoeft te zijn - hopelijk kunnen wij zoveel mogelijk mensen inspireren.'
(PvWK)

Over Ingka Group
'Ingka Group (Ingka Holding B.V. en de door haar gecontroleerde entiteiten) is één van de 11 afzonderlijke bedrijven die Ikea winkelkanalen bezitten en uitbaten op basis van een franchiseovereenkomst met Inter IKEA Systems B.V. Ingka Group kent drie divisies: IKEA Retail, Ingka Investments en Ingka Centres. Ingka Group is met 374 IKEA winkels in 30 markten en 161.200 medewerkers 's werelds grootste woninginrichtingretailer. In FY19 verwelkomden deze winkels 839 miljoen bezoekers; IKEA.com telde 2,6 miljard bezoekers. Ingka Group eert de IKEA visie om een beter dagelijks leven te creëren voor zoveel mogelijk mensen door goed ontworpen, functionele en betaalbare woninginrichtingsproducten van hoge kwaliteit aan te bieden, die met zorg voor mens en milieu worden geproduceerd. Voor meer informatie: kijk op Ikea.nl.'

(bron: Ingka)


Verzoek
Het merk Ikea spelt de merknaam zelf in schreeuwerige, niet bij het merk passende kapitalen ('IKEA'). Bij MarketingTribune hanteren we consequent de prettig leesbare Nederlandse officiële spellingsregels, dus is de correcte spelling: Ikea. Foutief schrijven als logo in persberichten levert veel overbodig en irritant redigeerwerk op voor ons en bij andere kwaliteitsmedia. Meerdere merken veroorzaken deze brallerige lees-overlast (HEMA, ABN AMRO etc.). Communicatie-afdeling Ikea wordt dus wakker, s.v.p. en lever uw tekst correct aan. Dank u.

Fotocredit boven: Yue Iris / Unsplash, eronder: 'De Schreeuw' van Edvard Much (Oslo Museum)

*Eet Geen Dierendag is een initiatief van Wakker Dier.  

Peter van Woensel Kooy

Laatste reacties

ISMI

Nieuwsbrief

  • Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
  • Inschrijven

Word abonnee en ontvang:

  • ✔ 22 keer per jaar MarketingTribune Magazine
  • ✔ Korting tot wel €100,- op events
  • ✔ Gratis tablet versie

Partners:

Brand Builders
ChannelUp
Young Perfect

  • MarketingTribune.nl/food-en-retail is het toonaangevende informatieplatform voor en over retail in Nederland. Nieuws, meningen, achtergronden, trends op het gebied van detailhandel en e-commerce? Geen professional in retail kan zonder.
  • MarketingTribune: meer over marketing en merken