Ikea vlees- en visvrij in restaurants op Eet Geen Dierendag
- Food-en-retail
- 2 okt 2019 @ 11:59
- Link
-
Peter van Woensel Kooy
senior redacteur, merk-expert
MarketingTribune - FoodKlantenMarketing
- 2 okt 2019 @ 11:59
- Peter van Woensel Kooy
Op 4 oktober 2019, tegenwoordig ook wel Eet Geen Dierendag* genoemd, biedt Ikea een vegetarisch assortiment in alle Ikea winkels in Nederland. 'Ikea serveert op die dag in de restaurants en bistro's eten dat beter is voor mens en milieu én smaakvol is.'
Het Zweedse woonwarenhuis wil mensen zo inspireren om gezonder en duurzamer te leven.
Tijdens Eet Geen Dierendag* laat Ikea met verschillende gerechten zien dat vegetarisch en plantaardig eten heel smaakvol kan zijn. In de restaurants van Ikea worden samples uitgedeeld van drie verschillende plantaardige gerechten: Thaise curry, Indiase korma en pasta bolognese. Deze gerechten zijn die dag ook verkrijgbaar in de restaurants. Hoofdingrediënt van de Thaise curry, Indiase korma en pasta bolognese zijn 'Pulled Oats', een plantaardige eiwitbron van tuinbonen, haver en erwten. Alle gerechten met Pulled Oats zijn ontwikkeld in samenwerking met Henri, de maaltijdpartner van Ikea.
V.l.n.r.: Indiase korma, pasta bolognese en Thaise curry, alle drie met Pulled Oats
Wisselende gerechten
Ikea blijft haar vegetarische voedingsopties uitbreiden. Met de introductie van onder andere de vegetarische balletjes, de veggie dog en het plantaardige softijs leeft Ikea Food het streven na om meer gezonde en plantaardige producten aan te bieden, zonder dat dit ten koste gaat van de smaakbeleving. Elk kwartaal neemt Ikea een plantaardig hoofdgerecht op in het vaste aanbod. Op die manier zorgt Ikea voor afwisseling en kan onderzocht worden welke gerechten het best in de smaak vallen.
Ikea werkt momenteel ook aan een plantaardige variant van de Zweedse balletjes en verwacht deze in augustus 2020 in Europa te introduceren.
Marcel Ruttgers, Country Ikea Food Manager: 'Met het grote bereik van Ikea hebben wij de verantwoordelijkheid en de mogelijkheden om voor heel veel mensen eten te maken dat beter is voor de planeet. Bovendien laten we zien dat een gezonder en duurzamer leven niet ingewikkeld hoeft te zijn - hopelijk kunnen wij zoveel mogelijk mensen inspireren.'
(PvWK)
Over Ingka Group
'Ingka Group (Ingka Holding B.V. en de door haar gecontroleerde entiteiten) is één van de 11 afzonderlijke bedrijven die Ikea winkelkanalen bezitten en uitbaten op basis van een franchiseovereenkomst met Inter IKEA Systems B.V. Ingka Group kent drie divisies: IKEA Retail, Ingka Investments en Ingka Centres. Ingka Group is met 374 IKEA winkels in 30 markten en 161.200 medewerkers 's werelds grootste woninginrichtingretailer. In FY19 verwelkomden deze winkels 839 miljoen bezoekers; IKEA.com telde 2,6 miljard bezoekers. Ingka Group eert de IKEA visie om een beter dagelijks leven te creëren voor zoveel mogelijk mensen door goed ontworpen, functionele en betaalbare woninginrichtingsproducten van hoge kwaliteit aan te bieden, die met zorg voor mens en milieu worden geproduceerd. Voor meer informatie: kijk op Ikea.nl.'
(bron: Ingka)
Verzoek
Het merk Ikea spelt de merknaam zelf in schreeuwerige, niet bij het merk passende kapitalen ('IKEA'). Bij MarketingTribune hanteren we consequent de prettig leesbare Nederlandse officiële spellingsregels, dus is de correcte spelling: Ikea. Foutief schrijven als logo in persberichten levert veel overbodig en irritant redigeerwerk op voor ons en bij andere kwaliteitsmedia. Meerdere merken veroorzaken deze brallerige lees-overlast (HEMA, ABN AMRO etc.). Communicatie-afdeling Ikea wordt dus wakker, s.v.p. en lever uw tekst correct aan. Dank u.
Fotocredit boven: Yue Iris / Unsplash, eronder: 'De Schreeuw' van Edvard Much (Oslo Museum)
*Eet Geen Dierendag is een initiatief van Wakker Dier.
-
Peter van Woensel Kooy
- Werkt bij: MarketingTribune
- Functie: senior redacteur, merk-expert
- Website:http://nl.linkedin.com/in/petervanwoenselkooy
- Profiel »
- Marcel Ruttgers
- Food Manager
- bron
- merk
- foute gehaktballetjes
- schreeuw logo
- spelling
- Country Ikea
- diy
- slacht
- tuinbonen
- Wakker Dier
- haver
- Zweden
- plantaardige eiwit
- Ikea Food
- Ikea
- Pulled Oats
- vega
Laatste reacties
Nieuwsbrief
- Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
- Inschrijven
Meest gelezen
- Nieuwe commerciële strategie Jumbo werpt eerste vruchten af
- [column] Gymshark werd way of life met ijzersterk merkrk
- Jumbo viert zomer met Jan Smit en ‘Tranquilo’
- Wibra groeit stevig door met recordomzet en internationale...
- Sea Water en Flink brengen verkoeling op straat
- Veggies First: van bijgerecht naar craving
Word abonnee en ontvang:
- ✔ Elke maand MarketingTribune thuis op de mat
- ✔ Maar liefst €100,- korting op alle MarketingTribune events
Laatste Nieuws
- René Repko tijdelijk aan het roer... 11-07-2025
- Koninklijke Eru smelt erfgoed en... 11-07-2025
- [marketeer 227] Ragna Hes en Kees... 11-07-2025
- Louise Picquet van Kellanova:... 11-07-2025
- Snackmerk Rewind onthult maïschips... 10-07-2025
- ACM waarschuwt: winkeliers moeten... 10-07-2025
MarketingTribune Events
- 2okt 2025
CustomerFirst Congres
- 2okt 2025
CrossBorder Event
De nieuwste selectie whitepapers
- Zo speel je deze zomer in op de trends die jouw markt in 2025 domineren
- Los email feedback geautomatiseerd op en verhoog klanttevredenheid met AI
- Level up your marketing strategy with gamification
- Zo start je met reclame: zet in vijf stappen een effectieve campagne op
- Dè CMS gids voor marketeers