Arthur & Willemijn wint Europese Retail Emmy
- Food-en-retail
- 18 okt 2019 @ 14:40
- Link
-
Peter van Woensel Kooy
senior redacteur, merk-expert
MarketingTribune - WinkelenMarketing
- 18 okt 2019 @ 14:40
- Peter van Woensel Kooy
De in Midden-Nederland actieve damesmodeketen Arthur & Willemijn heeft tijdens de EK Home Fair in het Duitse Bielefeld de EK Passion Star gewonnen met haar concept BeYouTieFull. Deze prijs wordt ook gezien als de Europese ‘Retail Emmy’ voor passievol ondernemen.
De EK Passion Star wordt jaarlijks uitgereikt aan retailers die zich onderscheiden op het gebied van passie, emotionele impact, duurzaamheid van de klantrelatie, kwaliteit, bedrijfscultuur, uniciteit, geloofwaardigheid of een bijzondere ‘way of life’.
Er waren maar liefst 4000 retailers die meededen aan deze internationale competitie. Alle inzendingen werden zorgvuldig beoordeeld door een vakbekwame jury onder leiding van voorzitter Michael Peters. De bekende Nederlandse retail-deskundige en MarketingTribune-columnist Paul Moers maakte eveneens deel uit van de jury. Uiteindelijk werden er 50 retailers uit verschillende sectoren genomineerd, waarbij Arthur & Willemijn als uiteindelijke winnaar uit de bus kwam.
Hoewel Arthur & Willemijn op meerdere onderdelen hoog scoorde – zoals de professionele marketing en de sterke verbinding van online en offline – noemde de jury met name het BeYouTieFull- concept ‘uniek in de markt’. Willemijn van Buiten, oprichter van BeYouTieFull: “BeYouTieFull bestaat uit de overtuiging dat iedere vrouw mooi is, precies zoals ze is. Als je volledig in verbinding bent met jezelf dan ben je op je mooist - de letterlijke vertaling van be-you-tie-full. Wij adviseren vrouwen graag, zodat ze met hun kledingstijl kunnen laten zien wie ze zijn. Wij geloven namelijk dat je pas écht gaat stralen als je je prettig voelt in de kleding die je draagt.'
Voorbeeld van innovatie, creativiteit en betrokkenheid
Sander van Buiten, partner van Willemijn: 'We vinden het als familiebedrijf een grote eer deze prijs gewonnen te hebben. Natuurlijk gaan we elke dag weer vol passie voor onze visie, maar het is geweldig als je dan plots in de schijnwerpers komt te staan als voorbeeld van innovatie, creativiteit en betrokkenheid in de detailhandel. En ja, de feestelijke prijsuitreiking tijdens het avondevenement van de EK Home Fair is natuurlijk een geweldige show.'
De EK Passion Star is een initiatief van de EK/servicegroup in Bielefeld (Duitsland), een internationale retailservice-organisatie die in meer dan 10 landen actief is. Het bedrijf werd in 1925 opgericht en heeft inmiddels 2.100 aangesloten ondernemers met in totaal 3.000 winkels. De jaarlijkse omzet bedraagt circa 1,33 miljard euro en er werken ruim 400 medewerkers. De activiteiten van EK/servicegroup zijn onderverdeeld in Living, Comfort, Family en Fashion. Naast haar dochterondernemingen (Euretco, EK France en EK Austria, red.) zijn er ook internationale samenwerkingspartners die profiteren van het servicepakket.
(PvWK)
Winkelketen Arthur & Willemijn heeft tijdens de EK Home Fair in het Duitse Bielefeld de EK Passion Star gewonnen met haar concept BeYouTieFull. De prijs wordt gezien als de Europese ‘Retail Emmy’ en wordt jaarlijks uitgereikt aan retailers die zich onderscheiden op het gebied van onder andere passie, duurzaamheid van de klantrelatie en uniciteit. Hier meer info over A&W.
-
Peter van Woensel Kooy
- Werkt bij: MarketingTribune
- Functie: senior redacteur, merk-expert
- Website:http://nl.linkedin.com/in/petervanwoenselkooy
- Profiel »
- BeYouTieFull
- Europa
- ondernemen
- EK Home Fair
- Retail Emmy
- Bielefeld
- marketing
- retail
- Midden-Nederland
- concept
- prijs
- dames
- passie
- Duitsland
- modeketen
- vol
- Willemijn
- Arthur
- Arthur & Willemijn
Laatste reacties
Nieuwsbrief
- Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
- Inschrijven
Meest gelezen
- Nieuwe wintertraditie bij McDonalds: de oliebol
- Dijkhuizen aan marketingroer McDonald's - start nieuwe CMO in...
- [interview] Joyce Bierman (AH): 'Affordable luxury en...
- CBL: Versterken voedselvoorziening moet prioriteit worden
- Bas Dijkstra (Lazy): 'Ik hou van merken met een...
- [column] Alle 13 goed: Foodtrends 2026 volgens Friends & Forks
Word abonnee en ontvang:
- ✔ Elke maand MarketingTribune thuis op de mat
- ✔ Maar liefst €100,- korting op alle MarketingTribune events
Laatste Nieuws
- Lidl verrast met sterrestaurant voor... 19-12-2025
- Horecava Trendrapport 2026 schetst... 18-12-2025
- [onderzoek] Kerst 2025: Lidl in... 17-12-2025
- Heineken daagt voice note-cultuur uit17-12-2025
- Dijkhuizen aan marketingroer... 15-12-2025
- [interview] Joyce Bierman (AH):... 15-12-2025
MarketingTribune Events
De nieuwste selectie whitepapers
- Commerce media: van klikken naar connecties
- From Insights to Impact: AI Strategies for the Modern Contact Centre
- AI SEO: hoe word je gevonden als je klanten ChatGPT gebruiken in plaats van alleen Google?
- Wil je je magazijn slimmer organiseren en klaarstomen voor groei, maar weet je niet waar je moet beginnen?
- The State of AI in Customer Experience 2025




