Bavaria onthult spraakmakende familieverhalen in nieuwe campagne
- Food-en-retail
- 4 nov 2019 @ 09:58
- Link
-
Peter van Woensel Kooy
senior redacteur, merk-expert
MarketingTribune - ConceptenMarketing
- 4 nov 2019 @ 09:58
- Peter van Woensel Kooy
In haar jubileumjaar onthult brouwerij Bavaria spraakmakende familieverhalen waarin vakmanschap, hechte familiebanden en passie voor bier de boventoon voeren. Zoals dat gaat met familieverhalen, zijn ook de verhalen van de familie Swinkels aangedikt en met humor doorverteld van generatie op generatie
Klopt het bijvoorbeeld dat er tijdens de carnaval van ‘77 zoveel bier verkocht werd, dat er in heel Brabant geen druppel pils meer te krijgen was? En wat is het verhaal van de helse tornado die in de zomer van ‘73 Lieshout teisterde en de brouwerij dreigde weg te vagen? Leden van zowel de 6e als 7e generatie van de familie Swinkels geven in de campagne ‘Familiefeiten of Fabels?’ een kijkje in de keuken van de brouwerij, met video’s waarin rijk geïllustreerde animaties hun persoonlijke anekdotes tot leven laten komen. Bekijk alle verhalen hier.
Tomeloze passie
'In de wandelgangen van de brouwerij, horen mijn collega’s en ik al jaren de meest bijzondere verhalen over de brouwersfamilie', vertelt Michel de Kruijff, brandmanager Bavaria bij Swinkels Family Brewers. 'Geweldig dat we een aantal van deze roemruchte verhalen met een groter publiek kunnen delen en bovenal: dat de familie deze verhalen zelf vertelt! We hebben verhalen uitgekozen waar de tomeloze passie voor het bierbrouwen vanaf druipt en waarin naar voren komt wat het inhoudt om onderdeel uit te maken van een familiebedrijf. Familieleden brengen van jongs af aan tijd op het brouwerijterrein door, dragen kennis en kunde op elkaar over en helpen elkaar als vanzelfsprekend uit de brand. Alles om de gezamenlijke passie en de toekomst van het bedrijf te waarborgen. En met deze campagne laat de familie zien dat ze niet alleen weet hoe je bier brouwt, maar ook hoe je mooie verhalen opdient.'
360° campagne
De ‘Familiefeiten of Fabels’-campagne is een 360° campagne, ontwikkeld samen met bureaus Fama Volat, Artbox, Men in Green en Mindshare. De campagne neemt Nederland mee in de verhalen van de familie Swinkels door rijk geïllustreerde Bavaria-bierblikken, die vanaf half oktober in de winkel liggen en waarop een QR-code linkt naar de online video’s. Daarnaast wordt de campagne groots ingezet in de thuisregio van het biermerk. In Brabant worden onder andere advertenties in dagbladen, bioscoopreclame, online video’s, social media en display advertising ingezet. Ook liggen er speciale bierviltjes in horecagelegenheden en zijn er diverse winacties voor consumenten waarbij zij kans maken om de verhalen te herbeleven.
(PvWK)
Over Royal Swinkels Family Brewers
'Royal Swinkels Family Brewers Holding N.V. is de holdingmaatschappij van de Swinkels Family Brewers groep. Swinkels Family Brewers is een 100% onafhankelijk familiebedrijf. Al zeven generaties lang leidt de familie Swinkels een groep van ondernemingen die inmiddels beschikt over verschillende brouwerijlocaties: brouwerij Bavaria in Lieshout (Nederland), brouwerij de Molen in Bodegraven (Nederland), brouwerij Palm en De Hoorn in Steenhuffel (België), brouwerij Rodenbach in Roeselare (België) en brouwerij Habesha in Debre Birhan (Ethiopië). Daarnaast werkt de familie nauw samen met bierbrouwerij de Koningshoeven in Berkel-Enschot (Nederland). Gezamenlijk waren deze brouwerijen in 2018 goed voor de productie van acht miljoen hectoliter bier en 856.000 hectoliter frisdrank. Met Holland Malt beschikt de groep over twee eigen mouterijen, welke samen in 2018 goed waren voor de productie van 336.000 ton mout. Daarnaast produceert CereX jaarlijks zo’n 4.000 ton moutextracten en compounds. Bier&cO, een van de grootste importeurs van speciaalbier van Europa, werd in 2018 onderdeel van Swinkels Family Brewers, waardoor de lokale relevantie van haar portfolio verder toeneemt. Wereldwijd werken zo’n 1.800 medewerkers binnen Swinkels Family Brewers aan een gezamenlijk doel: de consument voor ieder moment een passend bier bieden. Op 27 maart 2019 ontvingen we het Predicaat Koninklijk. Sindsdien noemen we ons bedrijf met trots Royal Swinkels Family Brewers.'
(bron: RSFB)
-
Peter van Woensel Kooy
- Werkt bij: MarketingTribune
- Functie: senior redacteur, merk-expert
- Website:http://nl.linkedin.com/in/petervanwoenselkooy
- Profiel »
- generatie
- bier
- pils
- Bavaria
- glas
- hop
- doorverteld
- Peer Swinkels
- humor
- familieverhalen
- RSFB
- campagne
- alcohol
- storytelling
- verhalen
- Lieshout
- jubileumjaar
- spraakmakend
- brouwerij
Laatste reacties
Nieuwsbrief
- Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
- Inschrijven
Meest gelezen
Word abonnee en ontvang:
- ✔ 16 keer per jaar MarketingTribune Magazine
- ✔ Korting tot wel €100,- op events
Laatste Nieuws
- Dennis van de Sande van Royal... 22-04-2024
- [onderzoek] 1 op 5 consumenten vindt... 19-04-2024
- Duitse automerken tegen inmenging P... 17-04-2024
- Al meer dan 500 kinderen melden zich... 16-04-2024
- Jan Beckers van SodaStream Benelux:... 16-04-2024
- [RMD24] Retailmedia vragen om... 15-04-2024
MarketingTribune Events
- 28mei 2024
Retail Media Day
- 13jun 2024
NIMA Marketing Day
- 17sep 2024
CrossBorder Event
- 3okt 2024
CustomerFirst Congres
- 10okt 2024
Shopping Today
- 12nov 2024
Grand Prix Content Marketing