NRC: Culinair ABC van de jaren 10
- Food-en-retail
- 2 jan 2020 @ 11:29
- Link
-
Peter van Woensel Kooy
senior redacteur, merk-expert
MarketingTribune - FoodTrendsMarketing
- 2 jan 2020 @ 11:29
- Peter van Woensel Kooy
Van 'avocado' (het basisvoedsel van de millennial) tot 'zonder' (brood zonder gluten, vlees zonder vlees, taart zonder suiker): NRC liet dit culinaire ABC van de jaren '10 samenstellen door Janneke Vreugdenhil.
Avocado. Basisvoedsel van de millennial.
Brood. Verguisd en verafgood. Halverwege de jaren 10 durfde bijna niemand meer een boterhammetje te eten. Inmiddels ‘mag’ brood weer. Mits met mate. En met zuurdesem.
Cronut. Kruising tussen croissant en donut, in 2013 uitgevonden door een New Yorkse bakker en meteen een rage. Staat hier symbool voor alle over-de-top-vet-met-suiker-mengsels die sindsdien trending werden, van regenboogbagels tot freakshakes.
Dieetboeken. Gingen die in de jaren 0 nog over afvallen – remember Sonja Bakker – nu vertellen ze ons hoe we fit/gezond/100 kunnen worden. Wat hetzelfde bleef is dat ze als warme broodjes over de toonbank gaan.
Eetbeleving. Geen restaurantbezoek kan meer zonder. Zucht.
Fermenteren. Van kimchi tot kombucha, we brouwen wat af in onze vinexkeukentjes.
Lees hier het verdere alfabeth.
(bron: NRC, beeld boven: Anna Pelzer / Unsplash)
-
Peter van Woensel Kooy
- Werkt bij: MarketingTribune
- Functie: senior redacteur, merk-expert
- Website:http://nl.linkedin.com/in/petervanwoenselkooy
- Profiel »
- taart zonder suiker): NRC liet dit culinaire ABC van de jaren '10 samenstellen door Janneke Vreugdenhil.
- Van 'avocado' (het basisvoedsel van de millennial) tot 'zonder' (brood zonder gluten
- vlees zonder vlees
Laatste reacties
Nieuwsbrief
- Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
- Inschrijven
Meest gelezen
- Betaalbare diamant centraal in nieuwe Zeeman-campagne
- Albert Heijn kiest Jeroen van Koningsbrugge als nieuwe...
- [marketeer 230] Isabelle Pinckaers - Head of Marketing Podimo
- Horroriconen komen samen op Fanta Halloween verpakkingen
- [column] Zo raakt je duurzaamheidsboodschap wél: menselijkheid...
- Stephanie van Eerd van The Magnum Ice Cream Company: 'Omarmen...
Word abonnee en ontvang:
- ✔ Elke maand MarketingTribune thuis op de mat
- ✔ Maar liefst €100,- korting op alle MarketingTribune events
Laatste Nieuws
- Nescafé Dolce Gusto brengt nieuw... 12-09-2025
- Heineken 0 punt 0 bereikt 10K... 11-09-2025
- Kruidvat versterkt... 08-09-2025
- Fritz-kola introduceert Mischmasch... 08-09-2025
- Albert Heijn zet tech in tegen... 08-09-2025
- Categoriewinnaars 'ABN Amro Retailer... 08-09-2025
MarketingTribune Events
- 2okt 2025
CustomerFirst Congres
- 2okt 2025
CrossBorder Event
De nieuwste selectie whitepapers
- Ontdek de kracht van merkactivatie
- Boost je omzet met deze top 10 marketing automations
- Boost engagement & retention with proven gamification strategies
- AI Alone won't save CX. Resolution will.
- Een bewust slanker technologielandschap
- From Insights to Impact: AI Strategies for the Modern Contact Centre
- Retail transformeren voor de toekomst: gids voor Unified Commerce
- De basis voor omnichannel succes