Primeur: product van half vlees en half groente in het vleesschap

Primeur: product van half vlees en half groente in het vleesschap
  • Food-en-retail
  • 8 jan 2020 @ 10:58
  • 13235 x gelezen
  • Link
  • Peter van Woensel Kooy
    Peter van Woensel Kooy

    senior redacteur, merk-expert
    MarketingTribune
  • ConceptenMarketing

FiftyFifty is een geheel nieuwe lijn: 50 procent vlees en 50 procent groente. Vanaf januari 2020 verkrijgbaar bij AH. De producten liggen in het vleesschap, niet bij de vleesvervangers, dat is bijzonder.

FiftyFifty stond dit najaar al in de top tien bij de prestigieuze Anuga Taste Innovation Show: de grootste foodbeurs ter wereld. FiftyFifty richt zich op verschillende doelgroepen zoals gezinnen met kinderen die moeite hebben met groenten maar ook alleenstaanden en senioren. FiftyFifty is verkrijgbaar als burger, schnitzel, worstje, cheesewrap en boon-stam.

Minder vlees, minder plastic verpakking
De producten van FiftyFifty hebben een 50% vlees en 50% groente verhouding. In totaal zijn er vijftien verschillende groentes gebruikt verdeeld over het gehele assortiment. Op deze manier wordt de helft minder vlees geconsumeerd dan bij gewone vleesproducten zonder veel te verliezen op smaak, structuur en de bijhorende gezonde voedingsstoffen. Door te kiezen voor FiftyFifty is het makkelijker om de juiste balans te vinden tussen vlees en groente. Ideaal dus om de kinderen meer groente te laten eten zonder dat ze dit beseffen. Maar ook voor degene die graag zijn vleesconsumptie wilt reduceren. Verder bestaan de verpakkingen uit maar liefst 80% minder plastic dan gemiddeld en zijn deze geheel te recyclen.

Laurens Zandbergen, Manager Marketing: 'Het idee van FiftyFifty is ontstaan door te luisteren naar de steeds bewuster wordende consument die minder vlees wil eten, ofwel voor het milieu en dierenwelzijn, ofwel voor de gezondheid. Deze groep vind de stap naar geen vlees te groot, maar is wel bereid te minderen. Met producten van FiftyFifty kan men de vleesconsumptie met 50% verlagen in een maaltijd. Het resultaat is een duurzamer en nog steeds smakelijk product. Met FiftyFifty willen we in zijn geheel bijdragen aan verduurzaming.'

Assortiment  
Er zijn vijf verschillende varianten van FiftyFifty verkrijgbaar bij Albert Heijn. Genoeg keus om elke maaltijd te voorzien van een verantwoorde vlees-groente combinatie. Zo is er een vernieuwende Boon-stam, die net zo lekker smaakt als de originele boomstam. Verder is er de Gevulde Boerenschnitzel en de Bretonse Schnitzel. Beide bijvoorbeeld prima te combineren met gebakken aardappeltjes en sla. Voor liefhebbers van een burger biedt FiftyFifty een sappige Dutch Style burger. Voor kaasliefhebbers is er een verrassende Cheese-wrap gecombineerd met onder andere doperwten, wortels en champignons. De hele lijn van FiftyFifty producten zijn vanaf januari te verkrijgen bij de Albert Heijn en worden verkocht vanaf € 1,49 per stuk. Het 50/50 concept signaleerde MarketingTribune al in deze forecast met disruptieve foodtrends. De plek in het vleesschap nu is een primeur. Meer info staat hier.
(PvWK)

Over Diviande
'Het hybride vers assortiment van FiftyFifty is ontwikkeld door Diviande in samenwerking met de firma Jan Zandbergen. Diviande is een internationale en vooruitstrevende producent van hoogwaardig vlees en (alternatieve) vleesproducten. Het verzorgt het portioneren en vacuüm verpakken van kwaliteitsvlees voor de Retail, Horeca, Cash en Carry en Leisure markt. Van huis uit ligt haar specialisatie bij het leveren van diepgevroren producten, maar ook vers voorverpakt vlees behoort tot de mogelijkheden. Met meer dan 25 jaar ervaring in vleesproducten mag u vertrouwen bij Diviande aan het juiste adres te zijn voor kwaliteitsvlees, innovatieve alternatieven en gemaksconcepten.'

(bron: D/JZ)

 

Peter van Woensel Kooy

Laatste reacties

ISMI

Nieuwsbrief

  • Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
  • Inschrijven

Word abonnee en ontvang:

  • ✔ 22 keer per jaar MarketingTribune Magazine
  • ✔ Korting tot wel €100,- op events
  • ✔ Gratis tablet versie

Partners:

Brand Builders
ChannelUp
Young Perfect

  • MarketingTribune.nl/food-en-retail is het toonaangevende informatieplatform voor en over retail in Nederland. Nieuws, meningen, achtergronden, trends op het gebied van detailhandel en e-commerce? Geen professional in retail kan zonder.
  • MarketingTribune: meer over marketing en merken