Albert Heijn to go op 100 tankstations

  • Food-en-retail
  • 2 mrt 2020 @ 11:50
  • Link
  • Sjaak Hoogkamer
    Sjaak Hoogkamer

    redacteur
    MarketingTribune
  • Distributie

BP en Albert Heijn breiden na komende zomer hun samenwerking uit. Na een proef bij 8 BP tankstations wordt het concept van Albert Heijn to go naar meer dan 100 tankstations uitgebreid.

Bij deze BP tankstations vinden klanten straks een Albert Heijn to go waar zij terecht kunnen voor eten en drinken voor onderweg. De combinatie van specifieke kennis en jarenlange ervaring van de twee partners, ieder op hun eigen vakgebied, zorgt voor een assortiment dat naar eigen zeggen is toegespitst op de wensen van de weggebruiker en de specifieke locatie. De uitrol gaat na de zomer binnen het netwerk van de eigen BP- tankstations van start.

 

BP en AH breiden hun samenwerking uit naar ruim 100 tankstations.

Van links naar rechts: Ruben Beens, CEO BP Nederland, Marit van Egmond, CEO Albert Heijn, Alex Jensen, SVP Retail Europe and CMO Retail BP en Rob Heesen, directeur foodservice & concepten Albert Heijn

De uitbreiding van de samenwerking volgt na een proef met een Albert Heijn to go op acht BP-tankstations. De Albert Heijn-winkel bij BP biedt de klant keuze aan ter plekke vers bereid eten en drinken voor onderweg, zoals baristakwaliteit koffie, belegde broodjes, salades, croissants, snacks en verse vruchten- en groentesappen. Uiteraard kunnen klanten er ook nog steeds terecht voor de vertrouwde car care producten, zoals Castrol-motorolie en ruitensproeiervloeistof.

Groeiambitie AH

Wij willen er altijd en overal voor onze klanten zijn. Om de hoek, onderweg en via ah.nl. Zeker als het om eten en drinken gaat, hebben klanten behoefte aan oplossingen die op maat zijn.

Marit van Egmond, CEO Albert Heijn: ‘Wij willen er altijd en overal voor onze klanten zijn. Om de hoek, onderweg en via ah.nl. Zeker als het om eten en drinken gaat, hebben klanten behoefte aan oplossingen die op maat zijn. Hun keuzes kunnen van moment tot moment verschillen. Met onze 130 jaar ervaring willen wij lekker en gevarieerd eten bereikbaar maken voor iedereen en op elke plek in Nederland en in Vlaanderen. In onze supermarkten, maar ook onderweg in bijvoorbeeld ziekenhuizen, op treinstations, hogescholen en dus ook bij tankstations. Deze samenwerking met BP sluit dan ook naadloos aan op onze groeiambitie.’

Ruben Beens, CEO BP Nederland: ‘Met marktleider Albert Heijn to go bieden we onze klanten op onze tankstations een breed, innovatief en kwalitatief hoogstaand aanbod van eten en drinken voor onderweg. We spelen hiermee in op een groeiende behoefte van onze klanten op dit gebied. De samenwerking met Albert Heijn draagt bij aan de uitvoering van onze strategie om ons convenience aanbod wereldwijd uit te breiden.’

 

 

 

Sjaak Hoogkamer

Laatste reacties

Nieuwsbrief

  • Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
  • Inschrijven

Word abonnee en ontvang:

  • ✔ Elke maand MarketingTribune thuis op de mat
  • ✔ Maar liefst €100,- korting op alle MarketingTribune events

MarketingTribune | Vacatures

Dé plek voor een nieuwe stap in je carrière! Ontvang nieuwe relevante vacatures direct in je inbox:

 

Job Alert

MarketingTribune Events

Partners:

Brand Builders
ChannelUp
Young Perfect

  • MarketingTribune.nl/food-en-retail is het toonaangevende informatieplatform voor en over retail in Nederland. Nieuws, meningen, achtergronden, trends op het gebied van detailhandel en e-commerce? Geen professional in retail kan zonder.
  • MarketingTribune: meer over marketing en merken