Fritz-kola opent bottelarij in België

- Food-en-retail
- 14 okt 2024 @ 10:00
- Link
-
Peter van Woensel Kooy
senior redacteur, merk-expert
MarketingTribune - MarketingDistributie
- 14 okt 2024 @ 10:00
- Peter van Woensel Kooy
Vanaf 1 januari 2025 zet het van oorsprong Hamburgse Fritz-kola een belangrijke stap richting internationale uitbreiding en verkorting van de transportroutes in West-Duitsland. Met Konings Juices and Drinks in Borgloon, België, breidt het drankmerk zijn aanvoerlijn uit met een bottelaar buiten Duitsland.
Dit betekent volgens het merk dat het Fritz-kola-assortiment met inhoudsmaten 0,2, 0,33 en 0,5 liter vanaf 1 februari 2025 verkrijgbaar zal zijn bij de nieuwe bottelarij. Als onderdeel van de uitbreiding richt Fritz-kola een dochteronderneming op: Fritz-kola Belgium, een société à responsabilité limitée (SRL).
Duurzamer door kortere transportroutes
De oprichting van de nieuwe onderneming onderstreept het belang van de internationale groeistrategie van Fritz-kola en legt de basis voor een nog efficiëntere en duurzamere distributie van de producten. De locatie Borgloon is strategisch gekozen: dankzij de centrale ligging in de buurt van het drielandenpunt kunnen de milieudoelstellingen van Fritz-kola doelgericht worden nagestreefd. 'Op deze manier kan het bedrijf zijn aanwezigheid in België en Nederland verder versterken en tegelijkertijd de CO2-voetafdruk aanzienlijk verminderen door kortere transportroutes.'
Lokale aanwezigheid en flexibiliteit voor Benelux-markten
Dichter bij klanten zijn zorgt naar eigen zeggen ook voor snellere reactietijden en verbeterde logistiek. 'Bestaande Duitse klanten zullen ook profiteren van de nieuwe bottelarij in België, aangezien de productie voor een aantal van hen ook daar zal plaatsvinden. De uitbreiding naar België is een mijlpaal voor ons bedrijf en een duidelijke verbintenis met de markten in de Benelux, die een belangrijke rol spelen in onze groei in Europa. Tegelijkertijd ondersteunt de locatiekeuze onze milieudoelstellingen. Het biedt onze klanten in West-Duitsland kortere ophaalroutes en dus minder CO2-uitstoot. Een klant uit Keulen bespaart bijvoorbeeld ongeveer 200 kg CO2 per retourrit', zegt Florian Weins, managing director bij Fritz-kola. Het project werd geïmplementeerd door Philipp Beindorf, hoofd Supply Chain, en Gesche Olesen, hoofd Inkoop, onder leiding van Oliver Moritz, directeur Operations.
Naast de nieuwe bottelarij in België, heeft fritz-kola een netwerk van vijf bottelarijen in Duitsland (Wagenfeld, Güstrow, Sersheim, Eilenburg, Bamberg) en een logistiek centrum in Unterschleißheim. Met de oprichting van Fritz-kola Belgium SRL en de samenwerking met Konings Juices & Drinks maakt Fritz-kola naar eigen zeggen de weg vrij voor een nog grotere internationale expansie. Toekomstige stappen om het netwerk in Europa uit te breiden zijn al gepland en zullen bevorderd worden.
(PvWK | beeld: Fritz-kola)
Over Fritz-kola
'Fritz-kola werd in 2002 opgericht door twee studenten in Hamburg. De eerste kola werd gelanceerd in 2003, gevolgd door verschillende limonades en spritzers op sapbasis. Sinds de oprichting gebruikt Fritz-kola herbruikbare glazen flessen voor het milieu en breidt het zijn gedecentraliseerde en consumentgerichte botteling voortdurend uit. Daarnaast is Fritz-kola betrokken bij het initiatief "Every bottle helps", de beweging "Drink uit glas" en tal van projecten voor een duurzame samenleving. Mirco Wolf Wiegert en Florian Weins zijn de managing directors van het bedrijf.'
(bron: Over Fritz-kola)
Foto boven v.l.n.r.: Gesche Olesen (hoofd inkoop bij Fritz-kola), Philipp Beindorff (hoofd Supply Chain bij Fritz-kola), Oliver Moritz (directeur Operations bij Fritz-kola), Julien Jacqmin (onderhoudsmanager bij Konings Juices and Drinks), Miet Martens (fabrieksmanager bij Konings Juices and Drinks), Joris Ooms (productiemanager bij Konings Juices and Drinks).
-
Peter van Woensel Kooy
- Werkt bij: MarketingTribune
- Functie: senior redacteur, merk-expert
- Website:http://nl.linkedin.com/in/petervanwoenselkooy
- Profiel »
- Oliver Moritz
- Florian Weins
- Supply Chain
- Fritz-kola
- en Gesche Olesen
- Konings Juices & Drinks
- glas
- Hamburg
- Mirco Wolf Wiegert
- mvo
- Philipp Beindorf
- cola
- hoofd Inkoop
Laatste reacties
Nieuwsbrief
- Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
- Inschrijven
Meest gelezen
- Loetje lanceert 'Gewoon lekker vertrouwd - Sinds 1977'
- DJ ruilt hakken op beat in voor hakken in keuken
- [marketeer 223] Sophia Tienstra - founder LX Matten
- Albert Heijn introduceert vernieuwd kant-en-klaar assortiment...
- Hornbach stuurt speelgoedbox vol tuininspiratie door het land
- ‘Lipting’ geeft Lipton Ice Tea wereldwijd smoel
Word abonnee en ontvang:
- ✔ Elke maand MarketingTribune thuis op de mat
- ✔ Maar liefst €100,- korting op alle MarketingTribune events
Laatste Nieuws
- Desperados zoekt 'Head of Latin vibe'07-05-2025
- Eerste Statiegeld Retourshops open... 05-05-2025
- Goeiezaak richt The Culinary Agency... 02-05-2025
- DJ ruilt hakken op beat in voor... 01-05-2025
- Hornbach stuurt speelgoedbox vol... 01-05-2025
- Loetje lanceert 'Gewoon lekker... 01-05-2025
MarketingTribune Events
- 15mei 2025
Retail Media Day
- 12jun 2025
NIMA Marketing Day
De nieuwste selectie whitepapers
- Qualifio marketingkalender 2025
- Bereik je klant via WhatsApp - nog vóór ze jou nodig hebben
- Building a Data Platform for Analytics & Activation
- 40 pagina's vol online groeikracht
- Alles wat je moet weten over Distributed Order Management