Grolsch introduceert Radler Minder Zoet en Frisbittere IPA
- Food-en-retail
- 11 mrt 2020 @ 13:55
- Link
-
Peter van Woensel Kooy
senior redacteur, merk-expert
MarketingTribune - FoodMarketing
- 11 mrt 2020 @ 13:55
- Peter van Woensel Kooy
In de twee hardst groeiende segmenten van de Nederlandse biermarkt introduceert Grolsch twee nieuwe bieren. Hiermee spelen de biermarketeers in op enerzijds de gezondheidstrend en anderzijds op de IPA-dorst.
Inspelend op de gezondheidstrend heeft Grolsch een nieuw bier ontwikkeld dat geen toegevoegde suikers heeft en daarmee dus uitsluitend suikers uit echt vruchtensap bevat. De nieuwe Frisbittere IPA heeft naast de herkenbare bittere IPA smaak, tevens sterke aroma’s van citrus en tropisch fruit. Dit komt door gebruik van de samengestelde Aloha hop.
Radler Minder Zoet
Grolsch komt met een nieuwe toevoeging aan haar Radler 0.0 portfolio: Grolsch Radler Minder Zoet. Deze alcoholvrije Radler bevat uitsluitend de suikers uit echt vruchtensap, waardoor deze minder zoet is én smaakt. 'Consumenten zijn steeds vaker op zoek naar verfrissende dranken zonder toegevoegde suikers en daar past Grolsch Radler Minder Zoet perfect bij. We hebben er bewust voor gekozen om de toegevoegde suikers niet te vervangen door zoetstoffen waarmee een zoete smaak kunstmatig in stand zou worden gehouden. Grolsch kiest er daarmee voor om de consument te laten wennen aan een minder zoete smaak op weg naar een gezondere toekomst. Deze Radler is door het weglaten van de toegevoegde suikers daadwerkelijk minder zoet en daardoor juist heel verfrissend', aldus Grolsch Marketing Manager Melanie Koning. Het is de ideale verfrissing voor ieder moment van de dag. De nieuwe Radler ligt vanaf deze week in de schappen van de supermarkten.
Frisbittere IPA
Grolsch Frisbittere IPA is een lichttroebel bier met een alcoholpercentage van 5,5%. De geur kenmerkt zich door stevige citrus en fruit aroma's. In de mond maken deze aroma's plaats voor een frisbittere bite. De aroma’s en smaak is grotendeels te danken aan het gebruik van de speciale samengestelde Aloha hop. Met deze introductie doet Grolsch een toevoeging aan het populaire IPA segment.
Frisbittere IPA is eerder al getest in het Grolsch Proeverij programma. In dit programma wordt een unieke serie speciaalbieren gebrouwen in de Proefbrouwerij, deze bieren zijn verkrijgbaar zijn in geselecteerde cafés. Vanwege het succes in de Proeverij is de IPA nu landelijk geïntroduceerd, vertelt Koning.
(PvWK)
-
Peter van Woensel Kooy
- Werkt bij: MarketingTribune
- Functie: senior redacteur, merk-expert
- Website:http://nl.linkedin.com/in/petervanwoenselkooy
- Profiel »
- hop
- genieten
- schuimkraag
- Radler
- Grolsch
- bier
- verfrissing
- Grolsch
- alcoholpercentage
- IPA
- 5
- glas
- Marketing Manager
- supermarkten
- alcohol
- Melanie Koning
- introductie
- Grolsch Frisbittere IPA
- deze week
Laatste reacties
Nieuwsbrief
- Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
- Inschrijven
Meest gelezen
- Albert Heijn gunt iedereen wat extra kersteer kerst
- Limited Heineken-fles bij start feestmaand
- [onderzoek] In groeimarkt on-the-go food wint gemak van...
- Nieuwe wintertraditie bij McDonalds: de oliebol
- Fritz-kola start bewustwordingscampagne tegen overconsumptie
- [onderzoek] Kerst 2025: wat verschijnt er volgens...
Word abonnee en ontvang:
- ✔ Elke maand MarketingTribune thuis op de mat
- ✔ Maar liefst €100,- korting op alle MarketingTribune events
Laatste Nieuws
- [interview] Joyce Bierman (AH):... 15-12-2025
- CBL: Versterken voedselvoorziening... 12-12-2025
- Bas Dijkstra (Lazy): 'Ik hou van... 09-12-2025
- Nieuwe wintertraditie bij McDonalds:... 08-12-2025
- Albert Heijn gunt iedereen wat extra... 06-12-2025
- Limited Heineken-fles bij start... 04-12-2025
MarketingTribune Events
De nieuwste selectie whitepapers
- Commerce media: van klikken naar connecties
- From Insights to Impact: AI Strategies for the Modern Contact Centre
- AI SEO: hoe word je gevonden als je klanten ChatGPT gebruiken in plaats van alleen Google?
- Wil je je magazijn slimmer organiseren en klaarstomen voor groei, maar weet je niet waar je moet beginnen?
- The State of AI in Customer Experience 2025




