Koeckebackers introduceert 1,5 meter 'koeck' voor extra veilige werkvloer
- Food-en-retail
- 28 mei 2020 @ 11:20
- Link
-
Peter van Woensel Kooy
senior redacteur, merk-expert
MarketingTribune - FoodMarketing
- 28 mei 2020 @ 11:20
- Peter van Woensel Kooy
Koeckebackers, een commercieel koeckmerk met een sociale doelstelling, verkoopt vanaf nu humoristische kokers van 75 centimeter gevuld met heerlijke 'koecken'. Hierop is een meetlat afgebeeld en de RIVM-richtlijnen.
Twee kokers vormen samen de veilige afstand van 1,5 meter. Met deze originele vondst biedt Koeckebackers werkgevers 'het ideale cadeau om hun medewerkers weer welkom te heten op de werkvloer'. Het is een ludieke manier om te meten en te wennen aan het werken op anderhalve meter fysieke afstand van elkaar. Op hun beurt dragen werkgevers door het kopen van de kokers bij aan een inclusieve arbeidsmarkt.
#dichterbijdanooit
'De angst voor het virus en de zorg voor onze veiligheid heeft een grote afstand tot elkaar gecreëerd. De afstand in quarantaine voelt voor velen niet prettig', aldus Marien Meurs, directeur en mede-eigenaar van de Koeckebackers. 'De coronacrisis brengt echter naast alle ellende voor ondernemers en werknemers die thuiswerken of hun baan kwijt dreigen te raken, ook veel moois en een sterk gevoel van solidariteit. We helpen elkaar door lokaal onze boodschappen in te kopen. Door cadeaukaarten te kopen op helpdehoreca.nl of door de buurvrouw te helpen nu zij beter even binnen kan blijven. Een trend waar wij als Koeckebackers blij van worden. Een maatschappij die naar elkaar omkijkt, elkaar helpt. Dat is precies hoe wij de wereld voor ons zien. Al ruim 6 jaar zetten we ons in om de afstand tot de arbeidsmarkt te verkleinen voor zo’n 650.000 talentvolle mensen die al veel langer dan de duur van deze pandemie op afstand van werk zijn. Door onze koeck te eten, bied je hen een kans om te stralen. Waar 1,5 meter voor velen als een grote afstand voelt, is het voor degenen die al langer buitenspel staan dichterbij dan ooit.'
Koeckmerk
Koeckebackers is naar eigen zeggen 'een koeckmerk dat probeert zoveel mogelijk kansen te creëren voor mensen die niet zelfstandig de aansluiting met de arbeidsmarkt kunnen vinden'. Mensen die in de basis volwaardig mee kunnen doen, maar vaak een uitdaging hebben ten aanzien van zelfvertrouwen, hun opleiding niet hebben afgerond, een moeilijke jeugd hebben gehad of worstelen met een psychische arbeidsbeperking en geen perspectief zien. Door deze situatie staan ze op afstand en wordt hen de kans om te stralen vaak niet geboden. Bij Koeckebackers krijgen zij via Open Hiring (aanname zonder sollicitatieprocedure, red.) een baan aangeboden waarmee ze een volwaardig salaris verdienen. Daarnaast worden zij bewust gemaakt van hun eigen valkuilen en talenten. Samen met Joep Langen, psycholoog en mede-eigenaar van Koeckebackers ontdekken zij wat er nodig is om een succesvolle stap te zetten op de arbeidsmarkt. Door het bakken van 'koeck' krijgen zij weer de aansluiting met de arbeidsmarkt.
Kokers kopen voor inclusie
Eén koker van 75 cm bevat vier verpakkingen met elk 150 gram aan 'koeck'. De kokers zijn te koop voor 16,95 euro per stuk (ex verzendkosten) via www.koeckebackers.nl/noodkreet. Bij grotere hoeveelheden geldt een staffelvoordeel. Meer informatie daarover kunt u opvragen via emailadres beste@koeckebackers.nl. Voor meer informatie klik hier.
(PvWK)
-
Peter van Woensel Kooy
- Werkt bij: MarketingTribune
- Functie: senior redacteur, merk-expert
- Website:http://nl.linkedin.com/in/petervanwoenselkooy
- Profiel »
- anderhalve meter
- quarantaine
- Marien Meurs
- RIVM
- Joep Langen
- Koeckebackers
- mvo
- grote afstand
- grap
- veiligheid
- Sandenburg
- directeur
- nieuwe normaal
- mede-eigenaar
- koeck
- niet prettig
- coronacrisis
Laatste reacties
Nieuwsbrief
- Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
- Inschrijven
Meest gelezen
- Gall & Gall kiest nieuwe koers en vernieuwt winkel
- Joost van den Berg van Dr. Oetker: 'Marketeers maken dingen...
- Unox luidt wintertijd te vroeg in
- [marketeer 234] Martijn Uittenbogaard - Bol Grote...
- Albert Heijn herpositioneert van supermarkt naar...
- Kruidvat doorbreekt taboe rond verzorgingsarmoede
Word abonnee en ontvang:
- ✔ Elke maand MarketingTribune thuis op de mat
- ✔ Maar liefst €100,- korting op alle MarketingTribune events
Laatste Nieuws
- Tonys Chocolonely viert 20 jaar... 27-10-2025
- TommyTomato voert campagne voor... 27-10-2025
- Albert Heijn herpositioneert van... 27-10-2025
- De nieuwe realiteit van retail:... 24-10-2025
- [marketeer 234] Martijn... 24-10-2025
- Goudwisselkantoor lanceert campagne... 23-10-2025
MarketingTribune Events
De nieuwste selectie whitepapers
- Waarom de échte strijd nog steeds op de winkelvloer wordt gewonnen
- Klaar voor Black Friday?
- De Future Shopper 2025 report: de belangrijkste shoppertrends die jij moet weten
- Van 'one sizes fits all' naar hyperpersonalisatie in e-mail
- Ben jij klaar voor Wero? De nieuwe Europese betaalmethode komt eraan
- The State of AI in Customer Experience 2025




