Spar komt met nóg kleinere winkel
- Food-en-retail
- 12 jun 2020 @ 15:36
- Link
-
Peter van Woensel Kooy
senior redacteur, merk-expert
MarketingTribune - FoodMarketing
- 12 jun 2020 @ 15:36
- Peter van Woensel Kooy
Spar komt met een afgeleide van haar Spar city format, namelijk Spar city small, een eigentijdse gemakswinkel van slechts 80m² op een high traffic locatie. Middenin het centrum van Utrecht.
Aan de Bakkerstraat in Utrecht is net de eerste city small winkel geopend.
Millennials
'Steeds meer Nederlanders - de Millennials in het bijzonder - beslissen pas op het laatste moment wat ze eten, hoe ze willen eten en waar ze dat doen. Vooral in de binnensteden wonen en werken deze consumenten. Ze zijn veel buitenshuis en kiezen hun eetmomenten wanneer ze trek hebben. De Millennials gaan steeds meer richting zes eetmomenten per dag in plaats van de traditionele drie en eten meer naar de behoefte van trek/voedingsstoffen. In plaats van een avondmaaltijd om 18.00 uur, nemen ze een kleine maaltijd om 17.00 uur en na het sporten nog een kleine maaltijd om 20.00 uur', legt de retailer de insight uit waarop de nieuwe formule is gebaseerd.
Goed gevulde koelkast, keuken buitenshuis
Het nieuwe concept Spar city small is volgens Spar 'je goed gevulde koelkast, je keuken buitenshuis, die je met slimme en gezonde oplossingen ontzorgt.' Het assortiment sluit beter aan op het ritme van de jongere consument. Het is gericht op direct consumeren of alleen nog even opwarmen. 'Vooraan in de winkel wordt het "Ultra Lekker assortiment" gepresenteerd. Dit assortiment bestrijkt de verschillende eetmomenten gedurende de dag, van ontbijt tot maaltijd inclusief de snack tussendoor. Zo verkoopt het nieuwe concept ontbijtyoghurt, verse sushi, verschillende salades, ultra lekkere maaltijden maar ook Hotboxen. De Hotboxen zijn warme maaltijden tussen de 250 en 270 gram en perfect om tussendoor te eten voor of na het sporten.'
Welkom bij Spar city small
Spar city small is klein maar compact. De 80m² winkeloppervlakte beoogt overzichtelijk te zijn ingedeeld per eetmoment, waardoor consumenten doelgericht en snel hun boodschappen kunnen doen. Daarnaast is de winkel voorzien van volledige zelfscankassa’s, waardoor snelheid en gemak is gegarandeerd. Het is als een antwoord op de succesvolle AH to Go's, Mini Dirks en Jumbo City's te zien, maar dan geheel in eigen stijl.
Spar: King of Convenience
De ontwikkeling van het city small format past binnen de toekomstvisie van Spar om groots te zijn in kleine winkels, meldt de retailketen. John van der Ent, algemeen directeur Spar Nederland: 'Met Spar city small laten we zien dat we ook op een kleiner aantal vierkante winkelmeters een mooie convenience propositie kunnen voeren. In de eetbehoefte van de consument wordt de behoefte aan gemak alleen maar groter. Het moet verser, ultravers, vernieuwender, verrassender en vooral: gemak, gemak, gemak, bij voorkeur snel. Gemak verdwijnt niet in tijden van corona, maar zal wel om herijking op vele fronten vragen binnen het food- en retaillandschap. Een reis waar we alle vertrouwen in hebben.'
Spar richt zijn pijlen met deze winkel op een snelle uitbreiding: een Spar gemakswinkel op iedere hoek van de straat in de grote binnensteden van Nederland.
(PvWK, bron en beeld: Spar)
-
Peter van Woensel Kooy
- Werkt bij: MarketingTribune
- Functie: senior redacteur, merk-expert
- Website:http://nl.linkedin.com/in/petervanwoenselkooy
- Profiel »
- AH to Go
- kassa
- King of Convenience
- Spar city small
- Rokin
- city
- eigen stijl
- zelfscan
- antwoord
- snelheid
- gemak
- Dirk
- small
- succesvol
- Jumbo City
- gegarandeerd
- Utrecht
- ontwikkeling
- Spar
Laatste reacties
Nieuwsbrief
- Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
- Inschrijven
Meest gelezen
- [marketeer 235] Barbara van Schuppen - marketeer McArthurGlen...
- Albert Heijn viert komst Sint met nieuwe actie
- Action en Bol uitgeroepen tot 'beste retailers' bij ABN Amro...
- Hema zet duurzame beauty in de spotlight met nieuwe make-uplijn
- Albert Heijn lanceert vernieuwde exclusieve verzorgingslijn Care
- Hema zet in op innovatie en duurzaamheid; begint programmatic...
Word abonnee en ontvang:
- ✔ Elke maand MarketingTribune thuis op de mat
- ✔ Maar liefst €100,- korting op alle MarketingTribune events
Laatste Nieuws
- Hema zet duurzame beauty in de... 14-11-2025
- [marketeer 236] Angela Solkesz, Juve... 14-11-2025
- Action breidt Europees netwerk... 14-11-2025
- Albert Heijn viert komst Sint met... 13-11-2025
- Dille & Kamille lanceert... 13-11-2025
- Marketeer Mariëlle Rooswinkel: 'Meer... 13-11-2025
MarketingTribune Events
De nieuwste selectie whitepapers
- Waarom de échte strijd nog steeds op de winkelvloer wordt gewonnen
- Klaar voor Black Friday?
- De Future Shopper 2025 report: de belangrijkste shoppertrends die jij moet weten
- Van 'one sizes fits all' naar hyperpersonalisatie in e-mail
- Ben jij klaar voor Wero? De nieuwe Europese betaalmethode komt eraan
- The State of AI in Customer Experience 2025




