Limited edition chocoladeletters met typische Groningse smaken
- Food-en-retail
- 20 nov 2020 @ 11:51
- Link
-
Redactie MarketingTribune
- FoodInnovatie
- 20 nov 2020 @ 11:51
- Redactie MarketingTribune
Chocoladelettermerk G lanceert naast de smaak ‘Puur Groningen’ nu ook de typische Groningse smaken Marne Mosterd, Oude Wijvenkoek van Knol's Koek en Hooghoudt Fladderak.
Het betreft een echte Groningse samenwerking met als resultaat een echt origineel Gronings (streek)product, uiteraard ook volgens Gronings design en natuurlijk in het lettertype Gronika. Vorig jaar lanceerde Marketing Groningen rondom de feestdagen een pure chocoladeletter in de vorm van een trotse ‘G’. Dit jaar zijn er maar liefst vier unieke Groninger smaken uitgebracht in een limited edition: met trots gemaakt in Groningen.
Puur, Mosterd, Oude Wijvenkoek en Fladderak
Naast de smaak ‘puur Groningen’ komen de typische Groningse smaken Marne Mosterd, Oude Wijvenkoek van Knol's Koek en Hooghoudt Fladderak tot smaakbeleving in deze limited editions chocoladeletters. Het Groningse bedrijf Chocoladedroom uit Niekerk is de maker van deze gevulde chocoladeletters en heeft ze op ambachtelijke wijze gegoten. Een handgemaakt Gronings product
Gronings DNA in een chocoladeletter
Het zijn niet zomaar chocoladeletters. De letters zijn geïnspireerd op het Gronings DNA en brengt de smaak en het karakter van Groningen tot leven. De letter is dan ook in het Groningse lettertype Gronika. De smaken zijn niet alledaags, maar eigenzinnig en net even anders. Net als Groningen zelf. Ook met deze chocoladeletters probeert Marketing Groningen in te zetten op een Groningse merkbeleving waarmee de identiteit van Groningen centraal staat.
De chocoladeletters zijn inmiddels verkrijgbaar in de Groningen Store /VVV en via de webshop.
(PvWK, foto's: Stella Dekker)
- Hooghoudt Fladderak
- chocola
- merk
- Gronings
- typisch
- smaakbeleving
- G
- Marne Mosterd
- smaken
- Marketing Groningen
- Oude Wijvenkoek
- Groningen
- food
- marketing
- limited edition
- Knol's Koek
- chocoladeletters
- cacao
- Sint
Laatste reacties
Nieuwsbrief
- Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
- Inschrijven
Meest gelezen
- Nieuwe commerciële strategie Jumbo werpt eerste vruchten af
- [column] Gymshark werd way of life met ijzersterk merkrk
- Wibra groeit stevig door met recordomzet en internationale...
- Sea Water en Flink brengen verkoeling op straat
- Veggies First: van bijgerecht naar craving
- Holie's introduceert de Sugar-Score
Word abonnee en ontvang:
- ✔ Elke maand MarketingTribune thuis op de mat
- ✔ Maar liefst €100,- korting op alle MarketingTribune events
Laatste Nieuws
- Secret Sales neemt Vroom & Dreesmann... 09-07-2025
- Jumbo viert zomer met Jan Smit en... 08-07-2025
- Shein krijgt 40 miljoen boete voor... 07-07-2025
- Sea Water en Flink brengen... 04-07-2025
- Wibra groeit stevig door met... 04-07-2025
- Nieuwe commerciële strategie Jumbo... 03-07-2025
MarketingTribune Events
- 2okt 2025
CustomerFirst Congres
- 2okt 2025
CrossBorder Event
De nieuwste selectie whitepapers
- Zo speel je deze zomer in op de trends die jouw markt in 2025 domineren
- Los email feedback geautomatiseerd op en verhoog klanttevredenheid met AI
- Level up your marketing strategy with gamification
- Zo start je met reclame: zet in vijf stappen een effectieve campagne op
- Dè CMS gids voor marketeers