Westland en Those Vegan Cowboys lanceren samen 100% plantaardige kaas
- Food-en-retail
- 4 dec 2020 @ 10:50
- Link
-
Peter van Woensel Kooy
senior redacteur, merk-expert
MarketingTribune - MarketingFood
- 4 dec 2020 @ 10:50
- Peter van Woensel Kooy
Westland Kaas en Those Vegan Cowboys, de makers van Old Amsterdam en de grondleggers van De Vegetarische Slager, brengen volgend jaar een nieuwe plantaardige kaas naar de markt.
Beide bedrijven zien kaas zonder het gebruik van dieren als de kaas die de meeste toekomst biedt. CEO Henny Westland: 'We zetten hiermee een belangrijke stap in onze missie om in 2036 honderd miljoen mensen duurzaam te laten genieten van klimaat neutrale kaas.' Those Vegan Cowboys oprichter Jaap Korteweg: 'Het gaat ons allebei om de beste smaak.'
Smaakvolle samenwerking
De twee bedrijven starten de nieuwe kaaslijn vanuit een gezamenlijke nieuwe onderneming. Henny Westland: 'Samenwerken zit ons in het bloed. Doordat wij niet beschikken over eigen koeien, kunnen wij de omslag naar de nieuwe plantaardige kaas makkelijk maken.'
Korteweg is overtuigd van de toegevoegde waarde van het partnerschap: 'Vanuit De Vegetarische Slager werkten we altijd samen met partijen uit de traditionele industrie en met topchefs. Met echt lekkere plantaardige kaas versnellen we de transitie naar een meer duurzame en diervriendelijke productie van voedsel.'
Westland en Those Vegan Cowboys vinden elkaar in hun gezamenlijke overtuiging dat vegan kaas vooral lekker moet zijn. Westland en Korteweg: 'We maken kaas voor de echte kaasliefhebber. Daarom gaan onze producten minstens net zo goed smaken als de traditionele variant.'
Nieuw merk
De kaaslijn wordt gelanceerd onder een nieuwe gezamenlijke merknaam en zal op termijn bestaan uit verschillende producten. Westland: 'Wij kijken als familiebedrijf vooruit naar de volgende generatie kazen, die net zoveel smaak aan het leven geven als nu.'
Those Vegan Cowboys blijft zich naast de samenwerking richten op de ontwikkeling van plantaardige zuivel via microbiële fermentatie. Korteweg: 'De ontwikkeling van die specifieke kaas, gemaakt van gras en niet van echt te onderscheiden, gaat waarschijnlijk nog jaren duren. We hebben een beloning uitgeloofd van 2,5 miljoen euro om die ontwikkeling te versnellen. In de tussentijd brengen het kaasmeisje en de cowboy samen het beste wat denkbaar is op basis van bestaande plantaardige ingrediënten.'
(PvWK, foto: Polina Tankilevitch / Pexels)
-
Peter van Woensel Kooy
- Werkt bij: MarketingTribune
- Functie: senior redacteur, merk-expert
- Website:http://nl.linkedin.com/in/petervanwoenselkooy
- Profiel »
- makers
- grondleggers
- nieuw
- plantaardige kaas
- Those Vegan Cowboys
- markt
- De Vegetarische Slager
- Old Amsterdam
- Westland Kaas
Laatste reacties
Nieuwsbrief
- Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
- Inschrijven
Meest gelezen
- Loetje lanceert 'Gewoon lekker vertrouwd - Sinds 1977'
- DJ ruilt hakken op beat in voor hakken in keuken
- Albert Heijn introduceert vernieuwd kant-en-klaar assortiment...
- Hornbach stuurt speelgoedbox vol tuininspiratie door het land
- Goeiezaak richt The Culinary Agency op voor horecaketens
- MediaMarkt lanceert eigen mobiel merk Let’s Go Mobile
Word abonnee en ontvang:
- ✔ Elke maand MarketingTribune thuis op de mat
- ✔ Maar liefst €100,- korting op alle MarketingTribune events
Laatste Nieuws
- Ben & Jerry’s opent Brookie Pop-up... 07-05-2025
- Grolsch lanceert Feestweizen voor... 07-05-2025
- TikTok-campagne Spar speelt in op... 07-05-2025
- Desperados zoekt 'Head of Latin vibe'07-05-2025
- Eerste Statiegeld Retourshops open... 05-05-2025
- Goeiezaak richt The Culinary Agency... 02-05-2025
MarketingTribune Events
- 15mei 2025
Retail Media Day
- 12jun 2025
NIMA Marketing Day
De nieuwste selectie whitepapers
- Qualifio marketingkalender 2025
- Bereik je klant via WhatsApp - nog vóór ze jou nodig hebben
- Building a Data Platform for Analytics & Activation
- 40 pagina's vol online groeikracht
- Alles wat je moet weten over Distributed Order Management