Stichting Anton Dreesmann benoemt nieuwe hoogleraar Retail Marketing
- Food-en-retail
- 19 jan 2021 @ 08:20
- Link
-
Peter van Woensel Kooy
senior redacteur, merk-expert
MarketingTribune - EducatieMarketing
- 19 jan 2021 @ 08:20
- Peter van Woensel Kooy
Dr. Corine Noordhoff wordt per 1 maart 2021 aangesteld als Bijzonder Hoogleraar Retail Marketing aan de Rijksuniversiteit Groningen.
Deze benoeming voor een periode van vijf jaar, wordt mogelijk gemaakt door de Stichting Anton Dreesmann Leerstoel voor Retail Marketing, melden bestuursleden Kees Buur en Frank Quix.
De doelstelling van de stichting is verbinding maken tussen theorie en praktijk. De stichting doet dit onder meer door het instellen van leerstoelen aan universiteiten, het organiseren van bijeenkomsten waaronder het Anton Dreesmann Congres en kennissessies voor de leden van de stichting. De leden van de stichting hebben een actieve participatie in de onderwijsprogramma’s aan de Universiteit van Amsterdam en de Rijksuniversiteit Groningen.
Corine Noordhoff is sinds 2012 werkzaam bij A.S. Watson Health & Beauty Benelux, nu als manager Analytics & Insights. Daarvoor was ze werkzaam als Assistant Professor bij de VU Amsterdam en ze behaalde haar PhD aan de Universiteit van Maastricht in 2008.
Noordhoff zal haar aanstelling combineren met haar functie bij A.S. Watson. Met de benoeming van Corine worden theorie en praktijk op voortreffelijke wijze bij elkaar gebracht, een unieke combinatie. Als Bijzonder Hoogleraar treedt zij hiermee in de voetsporen van retailers als Anton Dreesmann, Rob van der Kind en Wim van der Ster. Noordhoff concentreert zich op het marketingprogramma binnen de Master of Science van de Faculteit Economie & Bedrijfskunde van de Rijksuniversiteit Groningen.
Kees Buur, Voorzitter Stichting Anton Dreesmann: 'Deze benoeming is spot on! Retail Marketing is een prachtig veelzijdig vakgebied wat vraagt om een actuele en frisse benadering. Met Corine hebben we een ambitieuze vakvrouw op deze leerstoel. Gezien haar huidige ervaring en wetenschappelijke achtergrond is zij niet alleen in staat om kennis aan studenten over te brengen, maar ook enthousiast te maken voor de dynamische wereld van retail.'
Corine Noordhoff: 'Retail is een uitdagende wereld, waarbij de ontwikkelingen elkaar snel opvolgen. Veranderend consumentengedrag, nieuwe kanalen, steeds meer data, de markt is volop in beweging. Met deze benoeming kan ik mijn passie voor wetenschap en retail met elkaar combineren en daarmee een belangrijke bijdrage leveren aan het klaarstomen van talenten voor dit uitdagende vakgebied.'
(PvWK)
Over de stichting
'De Stichting Anton Dreesmann leerstoel voor Retailmarketing streeft ernaar om een toonaangevend universitair kennisplatform te zijn voor de retailsector. Sinds 1990 verenigen retailers zich om dit mogelijk te maken met meer dan 30 aangesloten retailers. www.antondreesmann.nl.'
(bron: SAD)
Dr. Corine Noordhoff
-
Peter van Woensel Kooy
- Werkt bij: MarketingTribune
- Functie: senior redacteur, merk-expert
- Website:http://nl.linkedin.com/in/petervanwoenselkooy
- Profiel »
- Retail Marketing
- Bijzonder Hoogleraar
- A.S. Watson
- Corine Noordhoff
- Rijksuniversiteit Groningen
- retail
- marketing
Laatste reacties
Nieuwsbrief
- Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
- Inschrijven
Meest gelezen
Word abonnee en ontvang:
- ✔ Elke maand MarketingTribune thuis op de mat
- ✔ Maar liefst €100,- korting op alle MarketingTribune events
Laatste Nieuws
- Bakker Bart opent winkels op grotere... 19-09-2025
- ACM onderzoekt marges en... 19-09-2025
- DPG Media en Albert Heijn lanceren... 18-09-2025
- Start pilot 'De Betere Kantine' 18-09-2025
- Breaking: Deen Jesper Højer is... 17-09-2025
- Bolletje lanceert ronde Bagel Cracker16-09-2025
MarketingTribune Events
- 2okt 2025
CustomerFirst Congres
- 2okt 2025
CrossBorder Event
De nieuwste selectie whitepapers
- Ontdek de kracht van merkactivatie
- Boost je omzet met deze top 10 marketing automations
- Boost engagement & retention with proven gamification strategies
- AI Alone won't save CX. Resolution will.
- Een bewust slanker technologielandschap
- From Insights to Impact: AI Strategies for the Modern Contact Centre
- Retail transformeren voor de toekomst: gids voor Unified Commerce
- De basis voor omnichannel succes