Soilmates lanceren supergezond bakolie-merk Healthy Oil
- Food-en-retail
- 2 apr 2021 @ 11:48
- Link
-
Peter van Woensel Kooy
senior redacteur, merk-expert
MarketingTribune - FoodMarketing
- 2 apr 2021 @ 11:48
- Peter van Woensel Kooy
Het nieuwe foodmerk 'Soilmates' komt met hun eerste product: Healthy Oil. Healthy Oil is, zo claimen de Soilmates, de gezondste bakolie van het land. Het is de enige natuurlijke olie die op hoge temperatuur zijn antioxidanten, vitaminen en omega’s behoudt.
De zogenoemde 'all-in-one olie' is geperst van lelijke avocado’s en is vanaf maart beschikbaar voor dagelijks gebruik.
Gezonde olie
Healthy Oil is een fles vol pure power. De olie zit tjokvol natuurlijke antioxidanten, omega’s en vitaminen en onverzadigde ('de goede') vetten. Ook op hoog vuur blijven alle voedingsstoffen intact, tot 270 °C. Indrukwekkend voor een 100% natuurlijke olie. Geen toevoegingen, geen conserveermiddelen en helemaal vegan. 'Dus ja, het is de gezondste olie die er is. Zelfs beter dan kokosolie en olijfolie. De power olie is one-for-all: bakken, grillen, wokken, braden, BBQen... De subtiele smaak versterkt de intensiteit van alle gerechten. Handig voor als je èlke dag gezond wilt eten. Soilmates zien zichzelf niet als een bedrijf, maar als mensen. Eén groep mensen met één missie: een gezond lichaam op een gezonde aarde. Jij, ik. Zij. Hij. Wij', aldus de oprichters.
Allemaal Soilmates
De eerste Soilmates zijn Jasmijn Rijcken, Dave Le Roux en Sander Breedveld. Met verschillende achtergronden bij bedrijven als Bloomon, VanMoof, PwC en Deliveroo bundelen de drie gedreven ondernemers hun krachten. Samen streven ze naar een gezondere toekomst voor ons allemaal. Rijcken: 'Zolang je dezelfde missie deelt ben je een Soilmate. Ha, misschien ben jij er al wel één?'
Lelijke avocado's
Soilmates houden van lelijke avocado’s. Omdat meer dan 20% van alle avocado’s wordt weggegooid. Een enorme verspilling. Boeren over de hele wereld geven avocado’s water, tijd en liefde. Maar alleen de mooiste worden geselecteerd voor de supermarkt. Soilmates redden de lelijkerds en geven ze een nieuw doel. Want ook in lelijke avocado’s zitten evenveel goede voedingsstoffen. Zo helpen alle Soilmates boeren aan meer geld per stukje aarde. Ze helpen de aarde meer respect te krijgen voor haar grondstoffen. En helpen consumenten aan een gezonde keus.
Voedsel gebaseerd op feiten
Rijcken: 'Hoe lastig is het om gezond te eten? Fake facts, fabels: wat is waarheid? De Soilmates dachten: dat kan anders. Dat moet makkelijker. Daarom houden zij het graag bij de feiten. Samen met Soilmates van de faculteit Food Innovation and Health van Maastricht University onderzoeken ze de mogelijkheden van natuurlijke voedselbronnen. Alles wat ons lichaam nodig heeft groeit en bloeit gewoon op aarde. Dus Soilmates gaan terug naar hun roots: herontdekken, verstandiger gebruiken, beter bereikbaar maken. Zo krijgen ze meer inzicht in hun waarde. Kennis die ze meteen met alle Soilmates delen. Dat noemen we Soil Science.'
Introductiecampagne
Ze vertelt de eerste batch naar een groep influencers een houten kist te hebben gestuurd vol met aarde. In de aarde zat een fles Soilmates Healthy Oil. Daarbij zaten handschoentjes. Maar met de challenge: Als je met je blote handen, en dus zònder handschoentjes, in de aarde gaat dan ben jij one of us, dan ben jij een soilmate! Ik vind zelf namelijk ook dat mensen wel weer wat vaker met hun handen in de aarde mogen, haha', aldus de mede-oprichtster. 'Voor mij is dit een marketingproject ten top. Het is namelijk niet het product an sich dat zo bijzonder is, avocado olie staat al in elke supermarkt. Maar de positionering, branding, en prijs zijn nieuw. Wij willen niet meer tussen de speciale olie staan in het schap maar tussen de bak- en olijf olie! Ook is de “geredde lelijke avo” natuurlijk onderscheidend.'
Bewuste merknamkeus
Rijcken vertelt elke stakeholder, elke creatief, elke copywriter binnen dit eerste project te moeten uitleggen waarom haar team het eindproduct het geen 'avocado olie' noemt: 'Waarom er geen plaatje van een avo op mag et cetera. Veel marketeers vinden dat ik ongelijk heb met mijn aanpak. Misschien hebben ze gelijk. Toch doe ik het zo, het is een risico maar ik ga voor de blue ocean strategy. We gaan vanaf april 2021 experimenteren met transparante bedrijfsvoering 2.0. We willen een deel van onze interne vergaderingen standaard openbaar doen, iedere Soilmate mag meeluisteren via Clubhouse. Klanten, boeren, studenten, iedereen is welkom. Donderdag 8 april is de eerste!'
(PvWK)
Na Healthy Oil zullen er snel meerdere producten volgen, kondigt Rijcken aan. Soilmates Healthy Oil is o.a. verkrijgbaar bij Picnic en wearesoilmates.nl voor €7,49 per 500 ml.
-
Peter van Woensel Kooy
- Werkt bij: MarketingTribune
- Functie: senior redacteur, merk-expert
- Website:http://nl.linkedin.com/in/petervanwoenselkooy
- Profiel »
- Bloomon
- bedrijven
- Soilmates
- achtergronden
- één missie
- gezonde aarde
- PwC
- VanMoof
- lichaam
- Sander Breedveld
- mensen
- Deliveroo
- Soilmates
- avocado
- Jasmijn Rijcken
- Dave Le Roux
Laatste reacties
Nieuwsbrief
- Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
- Inschrijven
Meest gelezen
- Blue Band start 'Skip the Cow'- campagne, AH verwijdert...
- [column] Upfield glijdt hard onderuit met botervariant
- [marketeer 196] Patrick Kuijsters - director Branding...
- FonQ en Naduvi bundelen krachten
- Feministisch bier overtreedt 50 wetten
- CMO Beemster Kaas, Nicole van Gorp: Het is moeilijker om de...
Word abonnee en ontvang:
- ✔ 16 keer per jaar MarketingTribune Magazine
- ✔ Korting tot wel €100,- op events
Laatste Nieuws
- [RMD24] Europese standaarden voor... 18-03-2024
- Albert Heijn brengt paasassortiment... 18-03-2024
- Albert Heijn zoekt klantervaringen... 15-03-2024
- Jumbo stopt met vleesstunts na... 15-03-2024
- NIQ Retail Spend Barometer:... 14-03-2024
- Beter Bed: 'Gooi je telefoon de... 14-03-2024
MarketingTribune Events
- 19mrt 2024
Branded Content Event
- 28mrt 2024
Shopping Awards Gala
- 28mei 2024
Retail Media Day
- 13jun 2024
NIMA Marketing Day
- 17sep 2024
CrossBorder Event
- 3okt 2024
CustomerFirst Congres
- 10okt 2024
Shopping Today
- 12nov 2024
Grand Prix Content Marketing