Kim Feenstra brengt eerste suikervrije fritessaus onder de aandacht

Kim Feenstra brengt eerste suikervrije fritessaus onder de aandacht
  • Food-en-retail
  • 9 jun 2021 @ 11:57
  • 12617 x gelezen
  • Link
  • Peter van Woensel Kooy
    Peter van Woensel Kooy

    senior redacteur, merk-expert
    MarketingTribune
  • MarketingFood

Remia lanceert als eerste een suikervrije fritessaus: Fritessaus Zero. Om de nieuwe fritessaus onder de aandacht te brengen, ging Remia deze maand live met een nieuwe commercial met daarin topmodel Kim Feenstra in de hoofdrol.

Naast de suikervrije fritessaus, wordt er ook aandacht besteed aan de 100% recyclebare verpakking van de snacksauzen.

Topmodel Kim Feenstra brengt op leuke wijze de suikervrije Fritessaus onder de aandacht in de nieuwe commercial van Remia. De commercial toont wat zij als topmodel onder andere moet doorstaan tijdens een shoot; en dat het niet alleen maar glamour is, maar vooral ook keihard werken. Dat ze rare en soms ongemakkelijke fotosessies heeft, maar toch elke keer weer op topniveau weet te presenteren. Niemand die haar dan ook nog vertelt wat ze wel en niet mag eten. Zo sluit ze in de commercial, terwijl ze een frietje eet, een intensieve werkdag af met de tekst: 'En dan zou ik ook nog alleen maar een blaadje sla mogen eten. Ja doei! En er zit geeneens suiker in.'

'De commercial van Remia is een directe link naar de modellenindustrie met een grote knipoog. Ik heb zelfspot en hoefde niet lang na te denken over het meedoen toen ik het script las. De modellenwereld is bizar, grappig en niet voorspelbaar en toch heel cliché. De Remia commercial vat het op een te gekke manier samen',  aldus Kim Feenstra.

De eerste suikervrije fritessaus
Remia is de eerste, Nederlandse producent van een suikervrije fritessaus én de uitvinder van fritessaus, maar blijft zich continue ontwikkelen. Je moet meegaan met de tijd en de tijd laat zien dat mensen steeds bewuster bezig zijn met voeding, en met name letten op hun suikerinname. Remia Fritessaus Zero is zacht en romig van smaak, laag in calorieën en daardoor een bewuste keuze in het dagelijkse voedingspatroon. Heerlijk voor op je sandwich, bij de borrelhappen, op je frietje óf als basis voor een romige saladedressing. Het heeft ruim 55% minder calorieën dan een gewone fritessaus, maar wel 100% smaak. Dus maximaal genieten! 

100% recyclebare verpakking
Naast de hoofdcommercial wordt er via een tag on (de tweede, korte aanvulling op de hoofdcommercial) apart aandacht besteed aan de nieuwe recyclebare verpakking van de Remia snacksauzen. Hier is te zien hoe de sleeve van de fles geritst kan worden om zo de verpakking te kunnen recyclen. De gehele sauzenserie van 12 producten is nu 100% recyclebaar – na verwijderen van seal en sleeve. 

De sauzen van Remia zitten sinds begin 2021 in een transparante PET-fles, hierdoor kan de afvalverwerker het nu recyclen. Remia heeft met deze sauzenserie als eerste in Nederland een recyclebaar membraan ingezet in de dop. Een primeur! Voorheen was dit een beperkende factor voor de recycling, omdat het siliconen materiaal van het membraan niet recyclebaar was, maar dat is nu verleden tijd. 

Ook de Remia Bikkelsaus is nu bij alle andere retailers verkrijgbaar, meldt het merk. De gekruide fritessaus met knapperige stukjes ui wordt al twee jaar exclusief verkocht bij de Albert Heijn, maar na de vele Google search-opdrachten op ‘Remia bikkelsaus waar te koop’, hoef je nu nooit meer om!', aldus Remia. Bekijk de nieuwe film in het venster hieronder.
(PvWK, foto boven: Carin Verbruggen & Ferry Drenthem Soesman, HazazaH Film & Photography)



Peter van Woensel Kooy

Laatste reacties

ISMI

van shoppers kopers maken

Nieuwsbrief

  • Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
  • Inschrijven

Word abonnee en ontvang:

  • ✔ 20 keer per jaar MarketingTribune Magazine
  • ✔ Korting tot wel €100,- op events

MarketingTribune Events

Partners:

Brand Builders
ChannelUp
Young Perfect

Whitepapers


  • MarketingTribune.nl/food-en-retail is het toonaangevende informatieplatform voor en over retail in Nederland. Nieuws, meningen, achtergronden, trends op het gebied van detailhandel en e-commerce? Geen professional in retail kan zonder.
  • MarketingTribune: meer over marketing en merken