Kruidvat luidt zomer uit met nieuwe campagne

Kruidvat luidt zomer uit met nieuwe campagne
  • Food-en-retail
  • 23 aug 2021 @ 10:56
  • 26790 x gelezen
  • Link
  • Peter van Woensel Kooy
    Peter van Woensel Kooy

    senior redacteur, merk-expert
    MarketingTribune
  • MarketingcommunicatieKlanten

De terugkomst na de vakantie betekent weer op gang moeten komen en wennen aan de hectiek van alledag. In de nieuwste commercial van Kruidvat zien we hoe single moeder Lies zich door zulke typische ‘opstartmomentjes’ heenslaat.

Vele Nederlanders keerden afgelopen weken weer huiswaarts na de vakantie, met een koffer vol mooie zomerse herinneringen. Dat is weer even wennen, thuis. Met deze campagne die vandaag live gaat op televisie en via online media, luidt Kruidvat de zomer uit en helpt zij iedereen in Nederland als Lies er weer helemaal voor te gaan tijdens de ‘We gaan er weer VOORdeel’-weken.

In de nieuwe commercial van Kruidvat is te zien dat single moeder Lies na een welverdiende vakantie weer even op gang moet komen. De eerste schooldag begint al goed. Lies slaapt door haar wekker heen, waarna ze haar drie kids in een vrolijke chaos klaarstoomt voor de nieuwe dag. In alle drukte heeft Lies geen tijd om zichzelf te fatsoeneren, dus springt ze in pyjama in de auto om haar kinderen naar school te brengen. Dat hoeft niemand te zien... totdat ze ontdekt dat haar zoontje zijn schooltas op de achterbank heeft achtergelaten. Lies besluit de verbaasde moeders op het schoolplein te trotseren om de tas bij haar zoon te bezorgen.

'We weten allemaal hoe het is. Na de zomervakantie moeten we weer even wennen aan het gewone, dagelijkse ritme. In onze nieuwe commercial laten we met een knipoog zien hoe Lies zich hier door zulke momenten heenslaat. Als single moeder probeert Lies allerlei ballen tegelijk hoog te houden, net als al die andere Nederlanders met een druk en hectisch leven', zegt Ingeborg Ligteringen, Head of Marketing van Kruidvat. 'Met onze campagne helpen we Nederland weer op gang te komen en er weer helemaal voor te gaan, natuurlijk met de beste en meest voordelige verzorgings- en beauty-producten.'

Tag vrienden en familie met ‘opstartproblemen’
Ook op social media zijn korte en vrolijke scènes te zien van de verschillende ‘opstartmomentjes’ van Lies. Hierin worden volgers opgeroepen vrienden, collega’s of familieleden te taggen die ook wel eens last hebben van zulke momenten. Zoals die collega die zich steevast verslaapt of die vriend die met twee verschillende sokken op het werk verschijnt. Zij kunnen worden opgegeven voor Kruidvat Wekdienst, waarbij een team klaarstaat om je te  helpen goed op te starten, met de voordelige verzorgings- en beautyproducten van Kruidvat. Ook geeft Kruidvat speciale ‘opstartpakketten’ weg vol Kruidvat-producten die je helpen bij je ochtendroutine.

Credits
De nieuwe campagne van Kruidvat is ontwikkeld in samenwerking met DDB Unlimited & Eigen Fabrikaat, en is vanaf vandaag te zien. De introductie wordt op verschillende manieren ondersteund, zoals op tv, radio en social media. 
Verantwoordelijk vanuit Kruidvat: Deborah Klein, Ingeborg Ligteringen en Brenda Smith
Reclamebureau: DDB Unlimited & Eigen Fabrikaat
Productiemaatschappij: Annomann
Mediabureau online: GHG
Mediabureau RTV: Initiative 
Social media: Blossom
Concept: DDB Unlimited & Eigen Fabrikaat

 

Over Kruidvat
'Kruidvat telt ruim 1.250 winkels in Nederland en België is met zo’n ruim 25.000 medewerkers marktleider in de health- & beautymarkt. Kruidvat geeft invulling aan haar motto ‘Steeds verrassend, altijd voordelig’ door een ruime keuze te bieden uit een voordelig, gevarieerd en hoogwaardig aanbod health-, beauty-, en babyartikelen, aangevuld met een uitgebreid en verrassend assortiment producten.'

(bron: A.S. Watson)



Peter van Woensel Kooy

Laatste reacties

ISMI

van shoppers kopers maken

Nieuwsbrief

  • Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
  • Inschrijven

Word abonnee en ontvang:

  • ✔ 20 keer per jaar MarketingTribune Magazine
  • ✔ Korting tot wel €100,- op events

MarketingTribune Events

Partners:

Brand Builders
ChannelUp
Young Perfect

  • MarketingTribune.nl/food-en-retail is het toonaangevende informatieplatform voor en over retail in Nederland. Nieuws, meningen, achtergronden, trends op het gebied van detailhandel en e-commerce? Geen professional in retail kan zonder.
  • MarketingTribune: meer over marketing en merken