Aldi introduceert nieuwe vleesvervangers onder huismerk 'My Vay'

- Food-en-retail
- 25 nov 2024 @ 11:35
- Link
-
Peter van Woensel Kooy
senior redacteur, merk-expert
MarketingTribune - FoodKlanten
- 25 nov 2024 @ 11:35
- Peter van Woensel Kooy
Aldi breidt zijn plantaardige 'My Vay' assortiment uit met vleesvervangers. De discounter speelt hiermee naar eigen zeggen in op de toenemende vraag naar lekkere en gezonde voeding met plantaardige eiwitten.
De uitbreiding van het assortiment bestaat uit vier producten met een verbeterde receptuur en drie geheel nieuwe producten. In de folder van deze week heeft ALDI twee pagina’s ingeruimd om Nederland met de nieuwe producten kennis te laten maken.
Schijf van Vijf en Europese soja
Gideon van Bussel, Managing Director Procurement bij Aldi in Nederland: ‘Aldi is voortdurend bezig met kwaliteitsverbetering. Onze productspecialisten hebben, samen met onze leveranciers, heel hard gewerkt om het zoutgehalte en de hoeveelheid verzadigde vetten in de vleesvervangers te verminderen. Hiermee voldoet de meerderheid van de vleesvervangers aan de Schijf van Vijf. Ook maken we gebruik van 100% Europese soja. Daarmee zijn wij een van de eersten in de markt voor een private label product.’
Keer op keer getest en verbeterd
Maar hoe belangrijk duurzaamheid en gezondheid ook zijn, de klant wordt pas echt blij van een nieuw product als het ook lekker en betaalbaar is, weet Van Bussel. ‘Daarom hebben we de vleesvervangers keer op keer getest en verbeterd om te zorgen dat ze tot de lekkerste in de markt behoren. Hiermee hebben we een assortiment waar we echt trots op mogen zijn!’
Ook op de prijs van de My Vay producten zegt Aldi trots te zijn. De producten worden internationaal, voor meerdere landen ingekocht. 'Dat voordeel wordt aan de klant teruggegeven in de vorm van een scherpe prijs. De meeste plantaardige alternatieven voor zuivel zijn zelfs goedkoper dan de dierlijke variant. En vanaf komende week staat bovendien elke week een ander My Vay product in de weekfolder met een aantrekkelijke probeerkorting.'
Wanneer lekkere vega-varianten zakken onder de prijs van regulier vlees, dan kantelt de markt ten faveure van plantbased, luidt immers het gezegde onder foodwatchers.
My Vay: huismerk voor vega en vegan assortiment
Voorjaar 2024 lanceerde Aldi al het My Vay huismerk voor vlees- en zuivelvervangers, als onderdeel van een grote internationale rebranding-operatie. Het My Vay assortiment bestaat, naast de nieuwe vleesvervangers, uit haver-, amandel- en sojadrinks en alternatieven voor yoghurt op basis van soja of kokos. Door deze producten samen te brengen onder één merk, zijn ze direct te herkennen in de winkel. Dat maakt boodschappen doen makkelijker, precies zoals Aldi beoogt.
Een volledig overzicht van de nieuwe My Vay vleesvervangers, recepten en inspiratie zijn te vinden op deze link.
(PvWK)
-
Peter van Woensel Kooy
- Werkt bij: MarketingTribune
- Functie: senior redacteur, merk-expert
- Website:http://nl.linkedin.com/in/petervanwoenselkooy
- Profiel »
Laatste reacties
Nieuwsbrief
- Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
- Inschrijven
Meest gelezen
- Jumbo viert zomer met Jan Smit en ‘Tranquilo’
- Nieuwe commerciële strategie Jumbo werpt eerste vruchten af
- [column] Gymshark werd way of life met ijzersterk merkrk
- Wibra groeit stevig door met recordomzet en internationale...
- Sea Water en Flink brengen verkoeling op straat
- Veggies First: van bijgerecht naar craving
Word abonnee en ontvang:
- ✔ Elke maand MarketingTribune thuis op de mat
- ✔ Maar liefst €100,- korting op alle MarketingTribune events
Laatste Nieuws
- René Repko tijdelijk aan het roer... 11-07-2025
- Koninklijke Eru smelt erfgoed en... 11-07-2025
- [marketeer 227] Ragna Hes en Kees... 11-07-2025
- Louise Picquet van Kellanova:... 11-07-2025
- Snackmerk Rewind onthult maïschips... 10-07-2025
- ACM waarschuwt: winkeliers moeten... 10-07-2025
MarketingTribune Events
- 2okt 2025
CustomerFirst Congres
- 2okt 2025
CrossBorder Event
De nieuwste selectie whitepapers
- Zo speel je deze zomer in op de trends die jouw markt in 2025 domineren
- Los email feedback geautomatiseerd op en verhoog klanttevredenheid met AI
- Level up your marketing strategy with gamification
- Zo start je met reclame: zet in vijf stappen een effectieve campagne op
- Dè CMS gids voor marketeers