Jumbo brengt innovatie in heropende Foodmarkt Breda

Jumbo brengt innovatie in heropende Foodmarkt Breda
  • Food-en-retail
  • 20 nov 2024 @ 16:00
  • Link
  • Peter van Woensel Kooy
    Peter van Woensel Kooy

    senior redacteur, merk-expert
    MarketingTribune
  • KlantenFoodWinkelen

Vandaag opent Jumbo Supermarkten de compleet vernieuwde Jumbo Foodmarkt in Breda. Ruim elf jaar na de opening in maart 2013 van deze allereerste Jumbo Foodmarkt, wil de supermarktketen hiermee tonen 'opnieuw het verschil te maken in versbeleving en smaak'.

Vandaag opent Jumbo Supermarkten de compleet vernieuwde Jumbo Foodmarkt in Breda. Ruim elf jaar na de opening in maart 2013 van deze allereerste Jumbo Foodmarkt, laat de supermarktketen zien dat zij opnieuw het verschil maakt in versbeleving en smaak. Met nieuwe versconcepten die nog niet eerder in Nederland zijn vertoond, zoals de ‘Green Grill’ en ‘Chefs & Slagers’, en een groot lokaal én internationaal assortiment, is Jumbo Foodmarkt Breda een waar ‘foodwalhalla’. Klanten worden er verrast met een breed aanbod waarin smaak, kwaliteit en innovatie optimaal samenkomen. Deze ochtend vond de opening op feestelijke wijze en onder grote belangstelling plaats. Naast een groot aantal klanten en het winkelteam was ook het directieteam met Ton van Veen, CEO van Jumbo Supermarkten aanwezig bij de feestelijke opening.

Innoveren en inspelen op klantwens 
'In deze Jumbo Foodmarkt komt alles samen; nieuwe versconcepten, ons aanbod dat vers gekookt, gegrild en bereid wordt en nieuwe producten waaronder assortiment van het nieuwe foodmerk Jumbo’s. Wat we in deze Jumbo Foodmarkt aan foodbeleving aanbieden, is niet alleen een proeftuin voor klanten maar ook voor onszelf. En het is van groot belang bij verdere ontwikkeling en innovatie van onze supermarktformule', zegt Ton van Veen, CEO van Jumbo.

Anrico Maat, directeur Sales vervolgt: 'Met de vernieuwde Jumbo Foodmarkt Breda laten we zien dat we blijven innoveren en inspelen op de wensen van onze klanten. Het grote (vers)assortiment, de scherpe prijs en de beste service komen hier samen en in die combinatie willen we onze klanten verrassen en hun verwachtingen overtreffen. En als klanten net zo enthousiast zijn als wij over de nieuwe versconcepten, dan rollen we die uit naar de andere Jumbo Foodmarkten en een groot deel van onze winkels in Nederland en België.'

Jumbo wil met het nieuwe versconcept Green Grill inspireren om klanten op een makkelijke en lekkere manier meer groenten te eten. Van groenten die op de Green Grill bereid zijn, worden ter plaatse direct soepen en sauzen of volwaardige groentegerechten gemaakt. Ook de slagerij valt op, voortaan bekend als Chefs & Slagers. Het biedt smaakvolle nieuwe producten die chefs ter plekke bereiden, zoals diverse burgers en gehaktballen met een speciale receptuur. Deze nieuwe versconcepten zijn beide in de Nederlandse markt nog niet eerder vertoond.

Vernieuwde winkelervaring
Naast de toevoeging van innovatieve versconcepten heeft Jumbo Foodmarkt Breda een naar eigen zeggen nieuwe, frisse en eigentijdse inrichting gekregen gecombineerd met een aangepast assortiment:

  • 'Klanten ontdekken een kiosk bij binnenkomst, waar wekelijks nieuwe seizoensgebonden en innovatieve producten als Hangry hats worden verkocht;
  • Klanten worden verrast met uitgebreide versafdelingen, waar gekozen kan worden uit vers gemaakte borrelschalen, een geheel nieuw assortiment vers gebrande noten en nieuwe foodtrends zoals pinsa’s, pizzetta’s, verse focaccia’s en warme pita’s;
  • Op de nieuw ingerichte versafdeling groenten en fruit is nog meer aandacht voor verse maaltijdpakketten en speciale producten die te gebruiken zijn als smaakmakers om thuis lekker te koken;
  • Klanten kunnen in Jumbo Foodmarkt Breda nog steeds terecht voor de populaire sushi en Aziatische producten. Het assortiment is uitgebreid met nog meer gezonde en smakelijke opties waaronder verse bowls, salades, poké bowls en mezze bowls;
  • Het serviceplein is aangepast, zodat klanten nog sneller hun boodschappen kunnen afrekenen om er vervolgens thuis, onderweg of in het Jumbo Foodcafé van te genieten;
  • De vernieuwde Jumbo Foodmarkt geeft meer ruimte aan lokale en internationale producten.'

Innovatieve producten
Ook het nieuwe merk Jumbo’s is volop verkrijgbaar bij Jumbo Foodmarkt. Dit nieuwe merk bestaat zoals we al lazen uit een breed assortiment aan kwaliteitsproducten en staat voor lekker, topkwaliteit én betaalbaarheid. Jumbo’s stelt de toon te zetten op het schap in het samenbrengen van assortimentsontwikkeling en klantwensen. Tegelijkertijd met de introductie van Jumbo’s breidt de supermarktketen haar assortiment uit met een nieuwe productgroep ‘Smaakmakers’. Deze lijn omvat 45 innovatieve producten, zoals kruidenmelanges, smaakoliën, smaakboters en miso’s, speciaal ontwikkeld om groenten eenvoudig en heerlijk op smaak te brengen. Hiermee speelt Jumbo in op de groeiende klantwens om meer groenten te eten, maar wel zodanig dat het snel, makkelijk en extra lekker te bereiden is. Sinds deze week zijn de ‘Smaakmakers’ al verkrijgbaar bij Jumbo Foodmarkt Breda. Vanaf eind november 2024 vinden klanten in alle Jumbo winkels deze gemaksproducten, direct bij de groente-afdeling, om die broccoli of spruitjes net even anders te bereiden, meldt het familiebedrijf.

Zelf ontdekken
Het team van filiaalmanager Daan van de Wielen zegt te staan te popelen om klanten te ontvangen en nodigt iedereen uit om de vernieuwde Jumbo Foodmarkt in Breda te komen ontdekken. 'We zijn heel blij met de nieuwe winkel en kunnen niet wachten om klanten te laten zien waar wij de afgelopen tijd hard aan hebben gewerkt. Ons team met chefs en winkelcollega’s laat klanten graag de heerlijke producten proeven en helpt hen bij het ervaren van deze unieke winkelbeleving. Om de opening extra feestelijk te maken, ontvangen de eerste 1.000 klanten een waardebon van 10,- euro om direct te besteden in onze winkel. Voor de eerste 500 klanten hebben we een mooie bos bloemen en alle klanten die 25,- euro of meer besteden, ontvangen een lekker appeltaartje.'

Jumbo Foodmarkt
Na de eerste Jumbo Foodmarkt in Breda, volgden er verdeeld over Nederland nog elf, met recent de Foodmarkt in Scheveningen en de eerste in België. Een Jumbo Foodmarkt wordt herkend aan de diverse wereldkeukens waar iedere dag de lekkerste gerechten vers bereid worden én een Foodcafé in de winkel, aldus de retailketen.
(PvWK | foto's: Jumbo)

BEELDIMPRESSIE

 

Over Jumbo Supermarkten
'Jumbo is een Brabants familiebedrijf met een rijke historie. Begonnen in 1921 als levensmiddelengroothandel heeft Jumbo een indrukwekkende groei doorgemaakt. Inmiddels is het de tweede supermarktketen van Nederland. Wekelijks verwelkomt Jumbo miljoenen klanten in meer dan 700 winkels en online via Jumbo.com en de Jumbo app. Sinds 2019 is Jumbo ook actief in België en heeft daar inmiddels zo’n veertig winkels. In alle winkels én online staat Jumbo voor lage prijzen, een kwalitatief goed assortiment en service met een glimlach. Klanten kunnen daarbij vertrouwen op de bekende 7 Zekerheden.'

(bron: Jumbo)

 

 

Peter van Woensel Kooy

Laatste reacties

Nieuwsbrief

  • Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
  • Inschrijven

Word abonnee en ontvang:

  • ✔ Elke maand MarketingTribune thuis op de mat
  • ✔ Maar liefst €100,- korting op alle MarketingTribune events

MarketingTribune | Vacatures

Dé plek voor een nieuwe stap in je carrière! Ontvang nieuwe relevante vacatures direct in je inbox:

 

Job Alert

MarketingTribune Events

Partners:

Brand Builders
ChannelUp
Young Perfect

  • MarketingTribune.nl/food-en-retail is het toonaangevende informatieplatform voor en over retail in Nederland. Nieuws, meningen, achtergronden, trends op het gebied van detailhandel en e-commerce? Geen professional in retail kan zonder.
  • MarketingTribune: meer over marketing en merken