Nieuw foodmerk Jumbo's in Nederland en België van start
- Food-en-retail
- 4 nov 2024 @ 10:30
- Link
-
Peter van Woensel Kooy
senior redacteur, merk-expert
MarketingTribune - RetailMarketing
- 4 nov 2024 @ 10:30
- Peter van Woensel Kooy
Jumbo Supermarkten presenteert een nieuw merk, genaamd ‘Jumbo’s'. 'Het staat voor lekker, topkwaliteit én betaalbaarheid. Iedere productcategorie binnen het nieuwe merk is ontwikkeld op basis van de laatste consumentenbehoeften en -inzichten', belooft de retailketen.
Het nieuwe merk Jumbo’s zet volgens de producenten de toon op het schap in het samenbrengen van assortimentsontwikkeling en klantwensen. ‘Jumbo’s bestaat uit een breed assortiment aan kwaliteitsproducten.'
Jorieke de Vries, Marketing directeur Jumbo Supermarkten, vult aan over nieuwe foodmerk: 'Jumbo’s wordt vanaf 3 november 2024 groots gelanceerd in een 360-graden campagne. Hierin introduceren we Jumbo’s als een compleet nieuw merk dat de toon zet op het schap. Verrassend, spraakmakend en van onbetwiste kwaliteit.
Samen met bureau Hotel l’Amour en topanimator Stefan Kunz zijn video’s ontwikkeld waarin alle Jumbo’s producten per productcategorie elk in een geheel unieke wereld worden gepresenteerd. Dit wordt volgens De Vries kracht bijgezet met outdoor, print, social en digitale uitingen. Ook in de Jumbo winkels wordt groots uitgepakt met proefstandjes, probeerkortingen en een feestelijke aankleding. 'Jumbo’s is een nieuw merk, exclusief verkrijgbaar bij Jumbo. Dus natuurlijk maken we in de campagne zo af en toe een link naar Jumbo. Maar verder wijkt het in alles af van de campagnes die je van Jumbo kent.'
Jumbo’s 'mijlpaal in de geschiedenis'
Ton van Veen, CEO Jumbo Supermarkten: 'Klanten vragen steeds vaker naar producten waarbij topkwaliteit en smaak samenkomen met betaalbaarheid. Ook duurzaamheid wordt steeds belangrijker. Met het nieuwe merk Jumbo’s willen we onze klanten verrassen met een assortiment dat stuk voor stuk bestaat uit unieke producten van onbetwiste kwaliteit die sensationeel lekker zijn. Jumbo’s is geen huismerk, maar een compleet nieuw merk. Het onderscheidt zich positief van A-merken en dat tegen een scherpe prijs. Deze merkintroductie is een absolute mijlpaal in de geschiedenis van Jumbo.'
Verrassend in het schap
‘Vrolijk, niet te serieus, en een tikkeltje eigenwijs’, vervolgt De Vries, 'Voor elke productcategorie van Jumbo’s is gekeken hoe het kan verrassen op het schap. Wat kenmerkt deze productgroep? Wie is de voornaamste gebruiker? Zo heeft elke categorie zijn eigen ‘wereld’ en daarmee een eigen design gekregen. Jumbo’s wordt steeds op een andere manier gepresenteerd, wat het merk opvallend anders maakt en past bij Jumbo klanten: vrolijk, niet te serieus, en een tikkeltje eigenwijs. Alleen producten die met het cijfer 8+ of hoger zijn beoordeeld en dus als écht lekker worden gekwalificeerd, krijgen het predicaat Jumbo’s. De Jumbo’s producten vinden klanten op het schap naast het vertrouwde Jumbo huismerk, dat focust op basisproducten voor een Jumbo prijs. Ook in dat assortiment blijven we investeren.'
Jumbo familiehandtekening
Op veel verpakkingen is de handtekening van de Jumbo familie te zien, stellen de makers, met een persoonlijk berichtje waarom het zo lekker is. Zo is de handtekening terug te vinden op alle producten die de chefs van het Foodcollege hebben ontwikkeld. 'Deze producten zijn zó lekker en onderscheidend dat het een kwaliteitsstempel verdient in de vorm van de ‘Jumbo familiehandtekening', zegt Colette Cloosterman-van Eerd namens de familie, 'We zijn trots op Jumbo’s, een merk dat is geïnspireerd op klantwensen en gecreëerd met passie en een sterke focus op kwaliteit. Topkwaliteit tegen een scherpe prijs, omdat alleen het beste goed genoeg is voor Jumbo klanten. We hopen dat zij net zo enthousiast zijn als wij.'
Culinaire expertise
Jumbo’s is grotendeels samen met de chefs van het Jumbo Foodcollege ontwikkeld, meldt Jumbo. De focus op innovatie en culinaire expertise vanuit het Jumbo Foodcollege hebben gezorgd voor mooie recepturen en ingrediënten. Bovendien heeft iedere productcategorie binnen Jumbo’s een unieke vormgeving, waarmee het extra opvalt in de winkel. Het nieuwe merk combineert topkwaliteit met betaalbaarheid en is daarmee een uniek alternatief voor bestaande merken op het schap. Jumbo’s maakt ook gezondere en duurzamere producten toegankelijk en betaalbaar De eerste Jumbo’s producten op het schap zijn een reeks verse maaltijden, sauzen, koffie en ontbijtproducten zoals fruitspreads. Ook worden er groentespreads geïntroduceerd; een nieuwe productcategorie die helpt het eten van extra groente leuker, lekkerder en makkelijker te maken, aldus de retailer. Daarmee stelt Jumbo’s ook in te spelen op de groeiende behoefte aan betaalbare producten die rekening houden met gezondheid en duurzaamheid*. Het Jumbo’s assortiment zal verder uitgebreid worden en is exclusief verkrijgbaar in alle 725 Jumbo winkels in Nederland en België. Bekijk de eerste introductiecmmercial in het venster hieronder. In de tweede campagneweek krijgt het merk Jumbo's nog meer duiding, zo wordt uit Veghel ook beloofd.
(PvWK | beeld: Jumbo)
*consumentenonderzoek 2024, Deloitte, oktober 2024
Jumbo's fruitspread
Jumbo's koffie met handtekening
-
Peter van Woensel Kooy
- Werkt bij: MarketingTribune
- Functie: senior redacteur, merk-expert
- Website:http://nl.linkedin.com/in/petervanwoenselkooy
- Profiel »
- introductie
- topanimator Stefan Kunz
- Jumbo Supermarkten
- assortiment
- Jorike de Vries
- beste koop
- Ton van Veen
- campagne
- Jumbo's
- cco
- retail
- huismerk
- Hotel l’Amour
- supermarkt
- cmo
- Colette Cloosterman-Van eerd
- Veghel
- merk
Laatste reacties
Nieuwsbrief
- Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
- Inschrijven
Meest gelezen
- Dille Kamille: groen in plaats van poen
- [column] Hoe kan Black Friday ook minder black?
- Sky: Unilever zet Vegetarische Slager in etalage
- Albert Heijn Nederland behaalt B Corp certificering
- Fabulosa lanceert bijzondere allesreinigers voor Kerstmis
- [onderzoek] Kerstman loopt uit op Sinterklaas - budget wordt...
Word abonnee en ontvang:
- ✔ 16 keer per jaar MarketingTribune Magazine
- ✔ Korting tot wel €100,- op events
Laatste Nieuws
- Kerst 2024: Dibbes doet het voor... 10-12-2024
- Ook moederbedrijf Blokker, Mirage... 09-12-2024
- [marketeer 211] Caroline Rigo - CEO... 06-12-2024
- [onderzoek] Kerstman loopt uit op... 05-12-2024
- Lobke Samallo van Intratuin: 'Onze... 05-12-2024
- Hands Off lanceert sharefunding... 04-12-2024