Scotch & Soda opent 22 nieuwe winkels wereldwijd
- Food-en-retail
- 12 okt 2021 @ 08:13
- Link
-
Peter van Woensel Kooy
senior redacteur, merk-expert
MarketingTribune - StrategieWinkelen
- 12 okt 2021 @ 08:13
- Peter van Woensel Kooy
Het lifestyle- en modemerk Scotch & Soda, gevestigd in Amsterdam, kondigt vandaag aan dat het zijn groeistrategie gaat versnellen. Dit omvat de opening van 15 nieuwe fysieke winkels en 7 shop-in-shops tegen het einde van het jaar in Europa, Azië-Pacific, Noord-Amerika en het Midden-Oosten.
Deze uitbreiding omvat nieuwe winkels in eigen beheer evenals franchisevestigingen in grote wereldsteden zoals Parijs, Madrid, Philadelphia, Charlotte, Gotenburg, Riyad, Mumbai, Boekarest, Dortmund, Stuttgart en Perth.
Het merk zette in augustus zijn eerste voorzichtige stappen op de Chinese online markt en kondigt nu officieel de lancering van zijn eerste digitale store op het platform Tmall in China aan. Dit is het eerste commerciële initiatief dat het merk in dit land onderneemt sinds zijn introductie op de Chinese markt in juli. Deze stap zal binnenkort gevolgd worden door de opening van fysieke winkels in grote Chinese steden. Ter promotie van het merk in deze regio heeft Scotch & Soda onlangs ook social media accounts aangemaakt op Weibo, Little Red Book, WeChat en Douyin.
Frederick Lukoff, ceo, zegt er het volgende over: 'Met trots kondigen wij aan dat Scotch & Soda zijn groeistrategie gaat versnellen. Dit is een enorm enerverende tijd voor ons bedrijf, ondanks alle uitdagingen waar de retailindustrie het hoofd aan heeft moeten bieden ten gevolge van de Covid-19-pandemie. We zetten de uitbreiding van ons retailnetwerk op internationaal niveau voort, verstevigen onze positie op markten waar we al aanwezig zijn en introduceren ons merk in belangrijke markten zoals China. Wij zien in deze regio enorm veel potentieel om nieuwe klanten te bereiken en voor te stellen aan ons merk.'
(PvWK)
Over Scotch & Soda
'Scotch & Soda draagt de vrije geest van zijn geboortestad Amsterdam uit. Het eindeloos optimistische merk is groot voorstander van individualiteit, authenticiteit en de kracht van zelfexpressie om iets unieks te creëren - en die visie wordt weerspiegeld in de ontwerpen. De collecties van Scotch & Soda omvatten herenkleding, dameskleding, kinderkleding, denim, brillen, geuren en accessoires. Het merk heeft een unieke plek weten te veroveren in de internationale moderne modewereld. De collecties worden wereldwijd verkocht in 235 eigen winkels, verspreid over Europa, Noord-Amerika, Azië, het Midden-Oosten, Afrika en Australië. Daarnaast worden de collecties verkocht op nog eens 7000 locaties in wereldsteden als New York, Londen en Parijs. Online verkochte items worden verzonden naar meer dan 70 verschillende landen. Kijk voor meer informatie op scotch-soda.com.'
(bron: S&S)
-
Peter van Woensel Kooy
- Werkt bij: MarketingTribune
- Functie: senior redacteur, merk-expert
- Website:http://nl.linkedin.com/in/petervanwoenselkooy
- Profiel »
Laatste reacties
Nieuwsbrief
- Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
- Inschrijven
Meest gelezen
Word abonnee en ontvang:
- ✔ Elke maand MarketingTribune thuis op de mat
- ✔ Maar liefst €100,- korting op alle MarketingTribune events
Laatste Nieuws
- Tonys Chocolonely viert 20 jaar... 27-10-2025
- TommyTomato voert campagne voor... 27-10-2025
- Albert Heijn herpositioneert van... 27-10-2025
- De nieuwe realiteit van retail:... 24-10-2025
- [marketeer 234] Martijn... 24-10-2025
- Goudwisselkantoor lanceert campagne... 23-10-2025
MarketingTribune Events
De nieuwste selectie whitepapers
- Waarom de échte strijd nog steeds op de winkelvloer wordt gewonnen
- Klaar voor Black Friday?
- De Future Shopper 2025 report: de belangrijkste shoppertrends die jij moet weten
- Van 'one sizes fits all' naar hyperpersonalisatie in e-mail
- Ben jij klaar voor Wero? De nieuwe Europese betaalmethode komt eraan
- The State of AI in Customer Experience 2025




