Meatless Farm maakt totale omslag van soja naar erwt
- Food-en-retail
- 2 mrt 2022 @ 15:22
- Link
-
Peter van Woensel Kooy
senior redacteur, merk-expert
MarketingTribune - MarketingFood
- 2 mrt 2022 @ 15:22
- Peter van Woensel Kooy
Meatless Farm, de plant-based farmer die het verschil wil maken met 'gevaarlijk lekkere plantaardige producten', neemt afscheid van soja en maakt plaats voor de erwt. 'Dit is niet alleen beter voor het klimaat, maar ook voor je gezondheid.'
Meatless Farm spreekt van 'een stoere overstap waar niemand omheen kan.'
De erwt als superheld
Meatless Farm verbouwt zelf de erwten op hun boerderij in Canada. Hierdoor is ontbossing, verlies van biodiversiteit en onteigening van lokale boerderijen, dat gepaard gaat met sojaproductie, niet meer van invloed. Ook is er veel minder water nodig bij de productie, omdat de erwten geteeld worden in gebieden met veel regenval en zo worden gevoed met dit water. Naast dat de erwt beter is voor de aarde is hij even voedzaam als de sojaboon en zit bomvol eiwitten en vezels. Zo blijft Meatless Farm producten maken waarbij je met elke hap impact maakt en waarmee je de planeet en jezelf gezonder eet.
Goed voor jou, goed voor de planeet
Meatless Farm zegt er geen doekjes om te winden: 'Ons voedselsysteem is rot. Het neemt meer van de aarde en onze toekomst dan ons lief is. Tijd voor verandering! Meatless Farm zet frustratie om in positieve actie en maakt van iets slechts, iets (verdomds) goeds. En dat doen ze met 100% veganistische producten die ook nog eens onweerstaanbaar lekker zijn.
Ook jij kan bijdragen aan deze verandering. Eén keer per week een maaltijd met vlees vervangen heeft jaarlijks namelijk al een enorm effect. Benieuwd hoe groot dat effect is? Meatless Farm heeft een consumption calculator ontwikkeld, die precies berekent wat de jaarlijkse impact is wanneer je één keer per week switcht van vlees naar Meatless Farm. Selecteer je favoriete Meatless Farm-product en check it out, want alleen samen maken we impact en zetten we de verandering in!'
The meat is fake and the news is real.
Alle producten van Meatless Farm zijn 100% vegan, bijna allemaal glutenvrij en hebben een Nutri-score van A of B. Ook zijn de producten van Meatless Farm voornamelijk vers en niet voorgekookt.
Vanaf nu zijn deze vegan producten volgens MF verkrijgbaar bij de fysieke en online winkels van de Jumbo en bij de fysieke winkels van de Dirk. Vanaf 7 maart 2022 zijn de nieuwe producten van Meatless Farm ook te verkrijgen bij Crisp, Flink en Gorilla’s. De nieuwe varianten zijn:
· Meatballs – een vleesloos alternatief op de geliefde Zweedse balletjes – Nutriscore B
· Mince – net zo veel textuur en smaak als wat je gewend bent van gehakt – Nutriscore A
· Burger – ontmoet deze sappige veganburger met heerlijke bite – Nutriscore B
· Sausages – een vleesloze kijk op een troostrijke klassieker – Nutriscore B
· Small sausages – klein van formaat, groots in smaak – Nutriscore B
· Schnitzel – de klassieke plantaardige schnitzel, maar dan zonder getok – Nutriscore B
· Nuggets – voedzame upgrade van de take-away-favoriet, helemaal plantaardig – Nutriscore A
(PvWK, beeld: voorbeeld van MF vegan Meatballs)
-
Peter van Woensel Kooy
- Werkt bij: MarketingTribune
- Functie: senior redacteur, merk-expert
- Website:http://nl.linkedin.com/in/petervanwoenselkooy
- Profiel »
Laatste reacties
Nieuwsbrief
- Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
- Inschrijven
Meest gelezen
- Albert Heijn herpositioneert van supermarkt naar...
- De nieuwe realiteit van retail: consument van 2025 shopt...
- Tonys Chocolonely viert 20 jaar impact en handhaaft merknaam
- MediaMarkt introduceert landelijk refurbishmentprogramma
- Goudwisselkantoor lanceert campagne rond investeren in fysiek...
- TommyTomato voert campagne voor groente in politiek debat
Word abonnee en ontvang:
- ✔ Elke maand MarketingTribune thuis op de mat
- ✔ Maar liefst €100,- korting op alle MarketingTribune events
Laatste Nieuws
- Bol laat Sinterklaas en Kerstman... 03-11-2025
- Bacardi en Coca-Cola lanceren... 03-11-2025
- Rel in Parijs na verwelkoming Shein... 03-11-2025
- Ex-Blokkerondernemers lanceren eigen... 31-10-2025
- CBL reageert op verkiezingsuitslag:... 31-10-2025
- Heinz kroont ‘friet’ tot winnaar van... 31-10-2025
MarketingTribune Events
De nieuwste selectie whitepapers
- Waarom de échte strijd nog steeds op de winkelvloer wordt gewonnen
- Klaar voor Black Friday?
- De Future Shopper 2025 report: de belangrijkste shoppertrends die jij moet weten
- Van 'one sizes fits all' naar hyperpersonalisatie in e-mail
- Ben jij klaar voor Wero? De nieuwe Europese betaalmethode komt eraan
- The State of AI in Customer Experience 2025




