Meatless Farm maakt totale omslag van soja naar erwt

  • Food-en-retail
  • 2 mrt 2022 @ 15:22
  • Link
  • Peter van Woensel Kooy
    Peter van Woensel Kooy

    senior redacteur, merk-expert
    MarketingTribune
  • MarketingFood

Meatless Farm, de plant-based farmer die het verschil wil maken met 'gevaarlijk lekkere plantaardige producten', neemt afscheid van soja en maakt plaats voor de erwt. 'Dit is niet alleen beter voor het klimaat, maar ook voor je gezondheid.'

Meatless Farm spreekt van 'een stoere overstap waar niemand omheen kan.'

De erwt als superheld
Meatless Farm verbouwt zelf de erwten op hun boerderij in Canada. Hierdoor is ontbossing, verlies van biodiversiteit en onteigening van lokale boerderijen, dat gepaard gaat met sojaproductie, niet meer van invloed. Ook is er veel minder water nodig bij de productie, omdat de erwten geteeld worden in gebieden met veel regenval en zo worden gevoed met dit water. Naast dat de erwt beter is voor de aarde is hij even voedzaam als de sojaboon en zit bomvol eiwitten en vezels. Zo blijft Meatless Farm producten maken waarbij je met elke hap impact maakt en waarmee je de planeet en jezelf gezonder eet. 

Goed voor jou, goed voor de planeet
Meatless Farm zegt er geen doekjes om te winden: 'Ons voedselsysteem is rot. Het neemt meer van de aarde en onze toekomst dan ons lief is. Tijd voor verandering! Meatless Farm zet frustratie om in positieve actie en maakt van iets slechts, iets (verdomds) goeds. En dat doen ze met 100% veganistische producten die ook nog eens onweerstaanbaar lekker zijn. 

Ook jij kan bijdragen aan deze verandering. Eén keer per week een maaltijd met vlees vervangen heeft jaarlijks namelijk al een enorm effect. Benieuwd hoe groot dat effect is? Meatless Farm heeft een consumption calculator ontwikkeld, die precies berekent wat de jaarlijkse impact is wanneer je één keer per week switcht van vlees naar Meatless Farm. Selecteer je favoriete Meatless Farm-product en check it out, want alleen samen maken we impact en zetten we de verandering in!' 

The meat is fake and the news is real.
Alle producten van Meatless Farm zijn 100% vegan, bijna allemaal glutenvrij en hebben een Nutri-score van A of B. Ook zijn de producten van Meatless Farm voornamelijk vers en niet voorgekookt. 

Vanaf nu zijn deze vegan producten volgens MF verkrijgbaar bij de fysieke en online winkels van de Jumbo en bij de fysieke winkels van de Dirk. Vanaf 7 maart 2022 zijn de nieuwe producten van Meatless Farm ook te verkrijgen bij Crisp, Flink en Gorilla’s. De nieuwe varianten zijn:


·       Meatballs – een vleesloos alternatief op de geliefde Zweedse balletjes  – Nutriscore B

·       Mince – net zo veel textuur en smaak als wat je gewend bent van gehakt  – Nutriscore A

·       Burger – ontmoet deze sappige veganburger met heerlijke bite  – Nutriscore B

·       Sausages – een vleesloze kijk op een troostrijke klassieker  – Nutriscore B

·       Small sausages – klein van formaat, groots in smaak  – Nutriscore B

·       Schnitzel – de klassieke plantaardige schnitzel, maar dan zonder getok  – Nutriscore B

·       Nuggets – voedzame upgrade van de take-away-favoriet, helemaal plantaardig – Nutriscore A

(PvWK, beeld: voorbeeld van MF vegan Meatballs)

Peter van Woensel Kooy

Laatste reacties

Nieuwsbrief

  • Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
  • Inschrijven

Word abonnee en ontvang:

  • ✔ Elke maand MarketingTribune thuis op de mat
  • ✔ Maar liefst €100,- korting op alle MarketingTribune events

MarketingTribune | Vacatures

Dé plek voor een nieuwe stap in je carrière! Ontvang nieuwe relevante vacatures direct in je inbox:

 

Job Alert

MarketingTribune Events

Partners:

Brand Builders
ChannelUp
Young Perfect

  • MarketingTribune.nl/food-en-retail is het toonaangevende informatieplatform voor en over retail in Nederland. Nieuws, meningen, achtergronden, trends op het gebied van detailhandel en e-commerce? Geen professional in retail kan zonder.
  • MarketingTribune: meer over marketing en merken