Yildriz Wereldsauzen zoekt verbreding met nieuwe social mediastrategie

Yildriz Wereldsauzen  zoekt verbreding met nieuwe social mediastrategie
  • Food-en-retail
  • 15 jun 2022 @ 08:21
  • 15327 x gelezen
  • Link
  • Peter van Woensel Kooy
    Peter van Woensel Kooy

    senior redacteur, merk-expert
    MarketingTribune
  • CommunicatieFood

Talpa Social, de full-service social agency van Talpa Network, heeft voor Yildriz een nieuwe social mediastrategie ontwikkeld voor de Nederlandse markt.

De Yildriz Wereldsauzen, onderdeel van Remia, zijn naar eigen zeggen 'een geliefd merk binnen de foodculture'. Met de nieuwe merkstrategie wil Yildriz een bredere doelgroep bereiken. De eerste social ad-campagne voor de Turkse knoflooksaus van Yildriz is op 16 mei 2022 van start gegaan op Instagram en Facebook. Gevolgd door de TVC, ontwikkeld door het Bureau van Talpa Network. Het hele jaar door komen hier diverse creatieve concepten bij, zoals videocontent voor organisch bereik, social activaties met lekkere recepten en samenwerkingen met bekende content-makers.

Social Content Service
De Yildriz merkcampagne is bedacht door Talpa Social en onderdeel van de Social Content Service (SCS). Dit is een nieuwe service voor adverteerders en merken, waarbij de strategen van Talpa Social op basis van doelstellingen van de klant een op maat gemaakte social content strategie creëren; van contentontwikkeling tot distributie en optimalisatie.

Chris Ek, senior brandmanager Retail bij Remia en verantwoordelijk voor Yildriz: 'We willen met Yildriz een nog bredere doelgroep bereiken, zodat onze producten direct herkend worden door potentiële kopers. Onze vraag aan Talpa Social was hoe wij als merk kunnen groeien op social media. Hiervoor hebben we gebruik gemaakt van de Social Content Service van Talpa Social. De nieuwe merkcampagne zorgt dat Yildriz het hele jaar door actief is met verlekkerende content en activaties, die ook aansluiten op de TV- en radiocampagnes. Binnen de distributie van de campagne wordt er ook naar aansluitingen gezocht, zoals bijvoorbeeld het bbq-seizoen. Uiteindelijk ontstaat er een eenheid in de totale communicatie en blijven we on top of mind bij de ontvanger.'

Bob ten Berge, Head of Strategy Talpa Social: 'We zijn inmiddels van start gegaan met een intensieve samenwerking met Yildriz, via ons nieuwe Social Content Service (SCS) voor adverteerders. Ons SCS-team heeft op basis van de gewenste doelgroep voor Yildriz een alles omvattende merkcampagne bedacht voor Instagram en Facebook, die we daarnaast vanuit Talpa Network ook op andere plekken laden: het netwerkeffect van Talpa Network. De campagne bestaat in de basis uit organische content die wij ontwikkelen en versterken door de inzet van advertenties en community management. We zorgen samen voor een constante contentflow, waardoor de online zichtbaarheid van het merk Yildriz blijft groeien.'
(PvWK)
 

credits:
opdrachtgever Remia/ Yildriz Wereldsauzen
verantwoordelijke marketeer: Chris Ek
bureau: Talpa Social/ het Bureau
verantwoordelijk bij Talpa Social: Bob ten Berge
client lead brand partnerships: Gerdi Zuidema
strategy: Lydia Fleuren, Elbrich Boelens
projectmanagement: Serena Melenhorst
redacteur: Laura de Graeff
producer: Dewi Bollebakker
content productie: Bram Bosso

Peter van Woensel Kooy

Laatste reacties

ISMI

van shoppers kopers maken

Nieuwsbrief

  • Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
  • Inschrijven

Word abonnee en ontvang:

  • ✔ 20 keer per jaar MarketingTribune Magazine
  • ✔ Korting tot wel €100,- op events

Partners:

Brand Builders
ChannelUp
Young Perfect

  • MarketingTribune.nl/food-en-retail is het toonaangevende informatieplatform voor en over retail in Nederland. Nieuws, meningen, achtergronden, trends op het gebied van detailhandel en e-commerce? Geen professional in retail kan zonder.
  • MarketingTribune: meer over marketing en merken