McDonald's Nederland lanceert opvallende prijscampagne waar geen product in zit

McDonald's Nederland lanceert opvallende prijscampagne waar geen product in zit
  • Food-en-retail
  • 23 jan 2023 @ 09:45
  • Link
  • Peter van Woensel Kooy
    Peter van Woensel Kooy

    senior redacteur, merk-expert
    MarketingTribune
  • FoodBranding

McDonald’s heeft een nieuwe prijscampagne ontwikkeld met de boodschap: ‘prijsjes waar je blij van wordt’. In de campagne wordt getoond dat je ook bij McDonald’s aan het juiste adres bent voor iets lekkers met een klein prijsje. Reden voor een glimlach.

De campagne is door TBWA\Neboko en TBWA\X ontwikkeld in samenwerking met McDonald’s Nederland. De aftrap vindt plaats in outdoor met een follow up in TV, online, radio en de McDonald’s App.

Karin van Prooijen, Marketing Manager Media & Campaigns bij McDonald’s Nederland: 'We wilden niet een standaard value-campagne met producten. We zochten naar een manier om value te koppelen aan merkgevoel. Dat doen we door te laten zien welk effect ons betaalbare assortiment op mensen heeft. We zijn ons bewust dat we daarbij wat van de kijker vragen, maar daarin zit voor ons de kracht van deze campagne en de aanpak van de totale middelenmix waarvoor we hebben gekozen.'

Dennis Baars, Creative Director TBWA\Neboko: 'McDonald’s begrijpt outdoor als geen ander. Kijk naar het effect dat de palen met de gele M naast de snelweg op mensen hebben. De glimlach die dan verschijnt, die hebben we in deze executie geprobeerd te vangen door hem te koppelen aan de prijs. Dat beeld bleek zo sterk te zijn dat we geen product of uitleg meer nodig hadden.'
(PvWK)


Credits
Klant: McDonald’s Nederland
Bureau: TBWA\Nebo, TBWA\X
Media: OMD
Productiemaatschappij: Czar
Regie: Sophie Dros
Fotografie: Maxime Cardol

Over TBWA\Neboko
'Wij zijn TBWA\Neboko, The Disruption Company. Met top-notch strategieën en een creatieve blik helpen we onze klanten elke dag aan bedrijfsveranderende, cultuurbepalende en prijswinnende ideeën. Dit combineren wij met een snelle en efficiënte uitwerking van onze concepten, waarbij we kunnen bouwen op onze multidisciplinaire organisatie bestaande uit: TBWA\X, VIDIBOKO, Studio Neboko en New Growth Strategies. TBWA\Neboko telt circa 400 medewerkers en maakt deel uit van het internationale TBWA Creative Collective met ruim 11.300 medewerkers in 305 vestigingen in 98 landen.'

Over McDonald’s Nederland
'Wekelijks biedt McDonald’s Nederland aan bijna 3,2 miljoen gasten op ieder moment van de dag een positief moment. Met gevarieerde keuzes en versbereide, iconische producten die door ruim 20.000 medewerkers met zorg worden bereid. In Nederland heeft McDonald’s 257 restaurants. Het streven naar kwaliteit en beleving staat centraal in alle facetten van de bedrijfsvoering, evenals het inzetten van haar schaalgrootte om te verduurzamen en een positieve bijdrage te leveren aan de maatschappij.'

Peter van Woensel Kooy

Laatste reacties

Nieuwsbrief

  • Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
  • Inschrijven

Word abonnee en ontvang:

  • ✔ 20 keer per jaar MarketingTribune Magazine
  • ✔ Korting tot wel €100,- op events

MarketingTribune Events

Partners:

Brand Builders
ChannelUp
Young Perfect

  • MarketingTribune.nl/food-en-retail is het toonaangevende informatieplatform voor en over retail in Nederland. Nieuws, meningen, achtergronden, trends op het gebied van detailhandel en e-commerce? Geen professional in retail kan zonder.
  • MarketingTribune: meer over marketing en merken