McDonald's Nederland lanceert opvallende prijscampagne waar geen product in zit
- Food-en-retail
- 23 jan 2023 @ 09:45
- Link
-
Peter van Woensel Kooy
senior redacteur, merk-expert
MarketingTribune - BrandingFood
- 23 jan 2023 @ 09:45
- Peter van Woensel Kooy
McDonald’s heeft een nieuwe prijscampagne ontwikkeld met de boodschap: ‘prijsjes waar je blij van wordt’. In de campagne wordt getoond dat je ook bij McDonald’s aan het juiste adres bent voor iets lekkers met een klein prijsje. Reden voor een glimlach.
De campagne is door TBWA\Neboko en TBWA\X ontwikkeld in samenwerking met McDonald’s Nederland. De aftrap vindt plaats in outdoor met een follow up in TV, online, radio en de McDonald’s App.
Karin van Prooijen, Marketing Manager Media & Campaigns bij McDonald’s Nederland: 'We wilden niet een standaard value-campagne met producten. We zochten naar een manier om value te koppelen aan merkgevoel. Dat doen we door te laten zien welk effect ons betaalbare assortiment op mensen heeft. We zijn ons bewust dat we daarbij wat van de kijker vragen, maar daarin zit voor ons de kracht van deze campagne en de aanpak van de totale middelenmix waarvoor we hebben gekozen.'
Dennis Baars, Creative Director TBWA\Neboko: 'McDonald’s begrijpt outdoor als geen ander. Kijk naar het effect dat de palen met de gele M naast de snelweg op mensen hebben. De glimlach die dan verschijnt, die hebben we in deze executie geprobeerd te vangen door hem te koppelen aan de prijs. Dat beeld bleek zo sterk te zijn dat we geen product of uitleg meer nodig hadden.'
(PvWK)
Credits
Klant: McDonald’s Nederland
Bureau: TBWA\Nebo, TBWA\X
Media: OMD
Productiemaatschappij: Czar
Regie: Sophie Dros
Fotografie: Maxime Cardol
Over TBWA\Neboko
'Wij zijn TBWA\Neboko, The Disruption Company. Met top-notch strategieën en een creatieve blik helpen we onze klanten elke dag aan bedrijfsveranderende, cultuurbepalende en prijswinnende ideeën. Dit combineren wij met een snelle en efficiënte uitwerking van onze concepten, waarbij we kunnen bouwen op onze multidisciplinaire organisatie bestaande uit: TBWA\X, VIDIBOKO, Studio Neboko en New Growth Strategies. TBWA\Neboko telt circa 400 medewerkers en maakt deel uit van het internationale TBWA Creative Collective met ruim 11.300 medewerkers in 305 vestigingen in 98 landen.'
Over McDonald’s Nederland
'Wekelijks biedt McDonald’s Nederland aan bijna 3,2 miljoen gasten op ieder moment van de dag een positief moment. Met gevarieerde keuzes en versbereide, iconische producten die door ruim 20.000 medewerkers met zorg worden bereid. In Nederland heeft McDonald’s 257 restaurants. Het streven naar kwaliteit en beleving staat centraal in alle facetten van de bedrijfsvoering, evenals het inzetten van haar schaalgrootte om te verduurzamen en een positieve bijdrage te leveren aan de maatschappij.'
-
Peter van Woensel Kooy
- Werkt bij: MarketingTribune
- Functie: senior redacteur, merk-expert
- Website:http://nl.linkedin.com/in/petervanwoenselkooy
- Profiel »
- Czar
- McDonald’s
- Karin van Prooijen
- TBWA\
- merk
- McDonald’s Nederland
- Media & Campaigns
- Marketing Manager
- food
- hamburger
- glimlach
- abri
Laatste reacties
Nieuwsbrief
- Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
- Inschrijven
Meest gelezen
Word abonnee en ontvang:
- ✔ Elke maand MarketingTribune thuis op de mat
- ✔ Maar liefst €100,- korting op alle MarketingTribune events
Laatste Nieuws
- Bakker Bart opent winkels op grotere... 19-09-2025
- ACM onderzoekt marges en... 19-09-2025
- DPG Media en Albert Heijn lanceren... 18-09-2025
- Start pilot 'De Betere Kantine' 18-09-2025
- Breaking: Deen Jesper Højer is... 17-09-2025
- Bolletje lanceert ronde Bagel Cracker16-09-2025
MarketingTribune Events
- 2okt 2025
CustomerFirst Congres
- 2okt 2025
CrossBorder Event
De nieuwste selectie whitepapers
- Ontdek de kracht van merkactivatie
- Boost je omzet met deze top 10 marketing automations
- Boost engagement & retention with proven gamification strategies
- AI Alone won't save CX. Resolution will.
- Een bewust slanker technologielandschap
- From Insights to Impact: AI Strategies for the Modern Contact Centre
- Retail transformeren voor de toekomst: gids voor Unified Commerce
- De basis voor omnichannel succes