De Makers centraal in campagne Praxis
- Food-en-retail
- 29 mrt 2023 @ 07:59
- Link
-
Sjaak Hoogkamer
hoofdredacteur
MarketingTribune - Geen tag
- 29 mrt 2023 @ 07:59
- Sjaak Hoogkamer
Praxis lanceert vandaag, woensdag 29 maart, een nieuwe merkcampagne, ontwikkeld door bureau Alfred. In de campagne is de bekende medewerker Theo vervangen door een Maker.
De zogenoemde Maker in kwestie is een vader die duidelijk nog wat hulp kan gebruiken bij het klussen, maar dit eigenlijk niet wil laten blijken aan zijn twee kinderen. Daarom schakelt hij stiekem de hulp van Praxis in en blijft hij de held van zijn kinderen. De pay-off van de campagne luidt nog altijd: Voor de makers. Praxis.
‘Afgelopen jaar hebben we samen met Brandgurus onze merkpositionering verder aangescherpt,’ vertelt Miranda Smit, marketing director bij Praxis. ‘De Maker klust vooral om geld te besparen. We zien tegelijkertijd dat de klantreis van de Maker vaak lang en intensief is.
Als Praxis willen we de Maker niet alleen helpen om geld te besparen, maar ook tijd en moeite.
Wij doen er alles aan om het de Maker zo makkelijk mogelijk te maken. Hoe we dat doen maken we zichtbaar in deze campagne.’
Edward van de Ridder, Head of Strategy bij Alfred vult aan: ‘De meerderheid van Nederland is niet per sé liefhebber van klussen, maar zelf een klus oppakken, is soms gewoon even nodig. De klus is voor hen een middel, geen doel op zich. Het zijn mensen die wel vaker klussen in en om hun huis doen, maar ze zijn geen super-klussers. Ze kunnen dus wel wat hulp gebruiken, en dan kom Praxis in actie.’ Alfred, sinds 2019 het bureau van Praxis, ontwikkelde vanuit deze uitgangspunten een nieuwe campagne.
De vader als held van zijn kinderen
In de eerste commercial binnen de nieuwe campagne zien we een vader die met zijn twee kinderen in een nieuwe buurt gaat wonen. Zijn kinderen denken dat hij alles kan op klusgebied, maar eigenlijk kan hij wel wat hulp gebruiken. Gelukkig staat Praxis voor hem klaar met goed advies en hulp om het hem zo makkelijk mogelijk te maken. Zo kan de vader de held van zijn kinderen blijven.
De nieuwe campagne van Praxis is vanaf 29 maart te zien. De introductie wordt op verschillende manieren ondersteund, zoals op tv, radio en social media.
Credits
Verantwoordelijk bij Praxis Miranda Smit, Floor Barger, Emily van Waardenburg, Isabella Vogelzang
Bureau Alfred International
Creatie Gebroeders Janssen en Rogier Mahieu
Strategie Edward van de Ridder, Julian Stevense (Brandgurus)
Account Danielle Boskemper, Marielle Bok, Luke Boots
Productie Swantje Hoppe, Lieke Noordink, Nienke van Voorst
Regisseur Michiel ten Horn
Edit MRTN
Camera Joris Kerbosch
Art Florian Legters
Muziek Djurre de Haan
Postproductie De Grot
Mediastrategie UM
-
Sjaak Hoogkamer
- Werkt bij: MarketingTribune
- Functie: hoofdredacteur
- Website:http://www.marketingtribune.nl
- Profiel »
Laatste reacties
Nieuwsbrief
- Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
- Inschrijven
Meest gelezen
Word abonnee en ontvang:
- ✔ 20 keer per jaar MarketingTribune Magazine
- ✔ Korting tot wel €100,- op events
Laatste Nieuws
- Look-a-like als autokoper26-05-2023
- [marketeer 177] Pascal Beeren-... 26-05-2023
- Koen Regout versterkt Brandt & Levie... 26-05-2023
- Herstel passantenaantallen zet door 25-05-2023
- Getir en Jumbo beëindigen samenwerking25-05-2023
- Cesar Zuiderwijk slaat nieuwe Haagse... 24-05-2023
MarketingTribune Events
- 15jun 2023
NIMA Marketing Day
- 19sep 2023
CrossBorder Event
- 5okt 2023
CustomerFirst Congres