De Makers centraal in campagne Praxis

De Makers centraal in campagne Praxis
  • Food-en-retail
  • 29 mrt 2023 @ 07:59
  • Link
  • Sjaak Hoogkamer
    Sjaak Hoogkamer

    hoofdredacteur
    MarketingTribune
  • Geen tag

Praxis lanceert vandaag, woensdag 29 maart, een nieuwe merkcampagne, ontwikkeld door bureau Alfred. In de campagne is de bekende medewerker Theo vervangen door een Maker.

De zogenoemde Maker in kwestie is een vader die duidelijk nog wat hulp kan gebruiken bij het klussen, maar dit eigenlijk niet wil laten blijken aan zijn twee kinderen. Daarom schakelt hij stiekem de hulp van Praxis in en blijft hij de held van zijn kinderen. De pay-off van de campagne luidt nog altijd: Voor de makers. Praxis.

‘Afgelopen jaar hebben we samen met Brandgurus onze merkpositionering verder aangescherpt,’ vertelt Miranda Smit, marketing director bij Praxis. ‘De Maker klust vooral om geld te besparen. We zien tegelijkertijd dat de klantreis van de Maker vaak lang en intensief is.

Als Praxis willen we de Maker niet alleen helpen om geld te besparen, maar ook tijd en moeite.

Wij doen er alles aan om het de Maker zo makkelijk mogelijk te maken. Hoe we dat doen maken we zichtbaar in deze campagne.’

Edward van de Ridder, Head of Strategy bij Alfred vult aan: ‘De meerderheid van Nederland is niet per sé liefhebber van klussen, maar zelf een klus oppakken, is soms gewoon even nodig. De klus is voor hen een middel, geen doel op zich. Het zijn mensen die wel vaker klussen in en om hun huis doen, maar ze zijn geen super-klussers. Ze kunnen dus wel wat hulp gebruiken, en dan kom Praxis in actie.’ Alfred, sinds 2019 het bureau van Praxis, ontwikkelde vanuit deze uitgangspunten een nieuwe campagne. 

De vader als held van zijn kinderen

In de eerste commercial binnen de nieuwe campagne zien we een vader die met zijn twee kinderen in een nieuwe buurt gaat wonen. Zijn kinderen denken dat hij alles kan op klusgebied, maar eigenlijk kan hij wel wat hulp gebruiken. Gelukkig staat Praxis voor hem klaar met goed advies en hulp om het hem zo makkelijk mogelijk te maken. Zo kan de vader de held van zijn kinderen blijven.

De nieuwe campagne van Praxis is vanaf 29 maart te zien. De introductie wordt op verschillende manieren ondersteund, zoals op tv, radio en social media.

Credits

Verantwoordelijk bij Praxis     Miranda Smit, Floor Barger, Emily van Waardenburg, Isabella Vogelzang

Bureau                          Alfred International

Creatie                          Gebroeders Janssen en Rogier Mahieu 

Strategie                        Edward van de Ridder, Julian Stevense (Brandgurus)

Account                         Danielle Boskemper, Marielle Bok, Luke Boots 

Productie                       Swantje Hoppe, Lieke Noordink, Nienke van Voorst 

Regisseur                      Michiel ten Horn 

Edit                               MRTN 

Camera                        Joris Kerbosch

Art                                 Florian Legters

Muziek                         Djurre de Haan

Postproductie              De Grot 

Mediastrategie             UM

 



Sjaak Hoogkamer

Laatste reacties

Nieuwsbrief

  • Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
  • Inschrijven

Word abonnee en ontvang:

  • ✔ 20 keer per jaar MarketingTribune Magazine
  • ✔ Korting tot wel €100,- op events

MarketingTribune | Vacatures

Dé plek voor een nieuwe stap in je carrière! Ontvang nieuwe relevante vacatures direct in je inbox:

 

Job Alert

MarketingTribune Events

Partners:

Brand Builders
ChannelUp
Young Perfect

  • MarketingTribune.nl/food-en-retail is het toonaangevende informatieplatform voor en over retail in Nederland. Nieuws, meningen, achtergronden, trends op het gebied van detailhandel en e-commerce? Geen professional in retail kan zonder.
  • MarketingTribune: meer over marketing en merken