Muller (Ahold Delhaize): 'tijden van grote prijsstijgingen voorbij'

- Food-en-retail
- 15 feb 2024 @ 08:30
- Link
-
Peter van Woensel Kooy
senior redacteur, merk-expert
MarketingTribune - KlantenFoodWinkelen
- 15 feb 2024 @ 08:30
- Peter van Woensel Kooy
Voor het eerst sinds 2021 ziet Ahold Delhaize in Europa weer meer producten langs de kassa's gaan. De tijden van grote prijsstijgingen zijn volgens topman Frans Muller voorbij, nu het inflatiepercentage daalt.
Dat constateert het FD. ‘De winkelmandjes werden in de Europese winkels van Ahold Delhaize in de laatste drie maanden van 2023 beter gevuld. Hogere kosten voor lonen en energie en een verlies op de verkoop van de Amerikaanse boodschappenbezorger Fresh Direct drukten wel de winst van het moederbedrijf van Albert Heijn en webwinkel Bol’ (een merknaam die ook het FD netjes en prettig leesbaar met een hoofdletter schrijft).
Op een licht hogere omzet van 23 miljard euro boekte het supermarktconcern in het vierde kwartaal 2023 een lagere winst, blijkt uit de laatste cijfers.
Op vakmedium Distrifood voegt Muller hier aan toe: 'De gesprekken met fabrikanten blijven zeer uitdagend.' Waarmee hij doelt op de pittige onderhandelingen met de inkopers, die de prijs in de formules sterk beïnvloeden.
Lees hier verder.
(bronnen: FD en Distrifood, foto boven AH dc Barendrecht)
-
Peter van Woensel Kooy
- Werkt bij: MarketingTribune
- Functie: senior redacteur, merk-expert
- Website:http://nl.linkedin.com/in/petervanwoenselkooy
- Profiel »
- topman Frans Muller
- toonbank
- VS
- Ahold Delhaize
- inflatie
- AH
- Bol.com
- prijs
- Europa
- Zaandam
- prijsstijgingen
- merk
- FD
- retail
Laatste reacties
Nieuwsbrief
- Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
- Inschrijven
Meest gelezen
- Jumbo viert zomer met Jan Smit en ‘Tranquilo’
- Nieuwe commerciële strategie Jumbo werpt eerste vruchten af
- [column] Gymshark werd way of life met ijzersterk merkrk
- Wibra groeit stevig door met recordomzet en internationale...
- Sea Water en Flink brengen verkoeling op straat
- Veggies First: van bijgerecht naar craving
Word abonnee en ontvang:
- ✔ Elke maand MarketingTribune thuis op de mat
- ✔ Maar liefst €100,- korting op alle MarketingTribune events
Laatste Nieuws
- René Repko tijdelijk aan het roer... 11-07-2025
- Koninklijke Eru smelt erfgoed en... 11-07-2025
- [marketeer 227] Ragna Hes en Kees... 11-07-2025
- Louise Picquet van Kellanova:... 11-07-2025
- Snackmerk Rewind onthult maïschips... 10-07-2025
- ACM waarschuwt: winkeliers moeten... 10-07-2025
MarketingTribune Events
- 2okt 2025
CustomerFirst Congres
- 2okt 2025
CrossBorder Event
De nieuwste selectie whitepapers
- Zo speel je deze zomer in op de trends die jouw markt in 2025 domineren
- Los email feedback geautomatiseerd op en verhoog klanttevredenheid met AI
- Level up your marketing strategy with gamification
- Zo start je met reclame: zet in vijf stappen een effectieve campagne op
- Dè CMS gids voor marketeers