Muller (Ahold Delhaize): 'tijden van grote prijsstijgingen voorbij'
- Food-en-retail
- 15 feb 2024 @ 08:30
- Link
-
Peter van Woensel Kooy
senior redacteur, merk-expert
MarketingTribune - KlantenFoodWinkelen
- 15 feb 2024 @ 08:30
- Peter van Woensel Kooy
Voor het eerst sinds 2021 ziet Ahold Delhaize in Europa weer meer producten langs de kassa's gaan. De tijden van grote prijsstijgingen zijn volgens topman Frans Muller voorbij, nu het inflatiepercentage daalt.
Dat constateert het FD. ‘De winkelmandjes werden in de Europese winkels van Ahold Delhaize in de laatste drie maanden van 2023 beter gevuld. Hogere kosten voor lonen en energie en een verlies op de verkoop van de Amerikaanse boodschappenbezorger Fresh Direct drukten wel de winst van het moederbedrijf van Albert Heijn en webwinkel Bol’ (een merknaam die ook het FD netjes en prettig leesbaar met een hoofdletter schrijft).
Op een licht hogere omzet van 23 miljard euro boekte het supermarktconcern in het vierde kwartaal 2023 een lagere winst, blijkt uit de laatste cijfers.
Op vakmedium Distrifood voegt Muller hier aan toe: 'De gesprekken met fabrikanten blijven zeer uitdagend.' Waarmee hij doelt op de pittige onderhandelingen met de inkopers, die de prijs in de formules sterk beïnvloeden.
Lees hier verder.
(bronnen: FD en Distrifood, foto boven AH dc Barendrecht)
-
Peter van Woensel Kooy
- Werkt bij: MarketingTribune
- Functie: senior redacteur, merk-expert
- Website:http://nl.linkedin.com/in/petervanwoenselkooy
- Profiel »
- Europa
- merk
- toonbank
- prijsstijgingen
- Ahold Delhaize
- topman Frans Muller
- retail
- FD
- prijs
- AH
- Bol.com
- Zaandam
- inflatie
- VS
Laatste reacties
Nieuwsbrief
- Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
- Inschrijven
Meest gelezen
- Kinderboekenweek: McDonalds komt opnieuw met boekje bij Happy...
- Frans Bauer rapt voor Uber Eats
- Jumbo verder richting duurzamer voedselsysteem met biologisch
- Levi's lanceert wereldwijde campagne met Beyoncé
- [onderzoek] Jongeren waarderen discount, luxe en tweedehands
- Commissarisjes bepalen nieuwe koers van de Koffiejongens
Word abonnee en ontvang:
- ✔ 16 keer per jaar MarketingTribune Magazine
- ✔ Korting tot wel €100,- op events
Laatste Nieuws
- Uniqlo opent flagshipstore op... 10-10-2024
- Albert Heijn komt met fluitschaal... 09-10-2024
- Donutketen Dunkin’ in Nederland... 09-10-2024
- Rituals breidt wellbeing-concept... 09-10-2024
- Bananenredder Sunt verandert van naam09-10-2024
- Rutger Anema CMO Oot Granola08-10-2024
MarketingTribune Events
- 10okt 2024
Shopping Today
- 12nov 2024
Grand Prix Content Marketing