Muller (Ahold Delhaize): 'tijden van grote prijsstijgingen voorbij'

Muller (Ahold Delhaize): 'tijden van grote prijsstijgingen voorbij'
  • Food-en-retail
  • 15 feb 2024 @ 08:30
  • Link
  • Peter van Woensel Kooy
    Peter van Woensel Kooy

    senior redacteur, merk-expert
    MarketingTribune
  • KlantenFoodWinkelen

Voor het eerst sinds 2021 ziet Ahold Delhaize in Europa weer meer producten langs de kassa's gaan. De tijden van grote prijsstijgingen zijn volgens topman Frans Muller voorbij, nu het inflatiepercentage daalt.

Dat constateert het FD. ‘De winkelmandjes werden in de Europese winkels van Ahold Delhaize in de laatste drie maanden van 2023 beter gevuld. Hogere kosten voor lonen en energie en een verlies op de verkoop van de Amerikaanse boodschappenbezorger Fresh Direct drukten wel de winst van het moederbedrijf van Albert Heijn en webwinkel Bol’ (een merknaam die ook het FD netjes en prettig leesbaar met een hoofdletter schrijft).

Op een licht hogere omzet van 23 miljard euro boekte het supermarktconcern in het vierde kwartaal 2023 een lagere winst, blijkt uit de laatste cijfers.

Op vakmedium Distrifood voegt Muller hier aan toe: 'De gesprekken met fabrikanten blijven zeer uitdagend.' Waarmee hij doelt op de pittige onderhandelingen met de inkopers, die de prijs in de formules sterk beïnvloeden.
Lees hier verder.
(bronnen: FD en Distrifood, foto boven AH dc Barendrecht)

Peter van Woensel Kooy

Laatste reacties

Nieuwsbrief

  • Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
  • Inschrijven

Word abonnee en ontvang:

  • ✔ 16 keer per jaar MarketingTribune Magazine
  • ✔ Korting tot wel €100,- op events

Partners:

Brand Builders
ChannelUp
Young Perfect

  • MarketingTribune.nl/food-en-retail is het toonaangevende informatieplatform voor en over retail in Nederland. Nieuws, meningen, achtergronden, trends op het gebied van detailhandel en e-commerce? Geen professional in retail kan zonder.
  • MarketingTribune: meer over marketing en merken