Muller (Ahold Delhaize): 'tijden van grote prijsstijgingen voorbij'

- Food-en-retail
- 15 feb 2024 @ 08:30
- Link
-
Peter van Woensel Kooy
senior redacteur, merk-expert
MarketingTribune - KlantenFoodWinkelen
- 15 feb 2024 @ 08:30
- Peter van Woensel Kooy
Voor het eerst sinds 2021 ziet Ahold Delhaize in Europa weer meer producten langs de kassa's gaan. De tijden van grote prijsstijgingen zijn volgens topman Frans Muller voorbij, nu het inflatiepercentage daalt.
Dat constateert het FD. ‘De winkelmandjes werden in de Europese winkels van Ahold Delhaize in de laatste drie maanden van 2023 beter gevuld. Hogere kosten voor lonen en energie en een verlies op de verkoop van de Amerikaanse boodschappenbezorger Fresh Direct drukten wel de winst van het moederbedrijf van Albert Heijn en webwinkel Bol’ (een merknaam die ook het FD netjes en prettig leesbaar met een hoofdletter schrijft).
Op een licht hogere omzet van 23 miljard euro boekte het supermarktconcern in het vierde kwartaal 2023 een lagere winst, blijkt uit de laatste cijfers.
Op vakmedium Distrifood voegt Muller hier aan toe: 'De gesprekken met fabrikanten blijven zeer uitdagend.' Waarmee hij doelt op de pittige onderhandelingen met de inkopers, die de prijs in de formules sterk beïnvloeden.
Lees hier verder.
(bronnen: FD en Distrifood, foto boven AH dc Barendrecht)
-
Peter van Woensel Kooy
- Werkt bij: MarketingTribune
- Functie: senior redacteur, merk-expert
- Website:http://nl.linkedin.com/in/petervanwoenselkooy
- Profiel »
- merk
- inflatie
- prijsstijgingen
- Bol.com
- Ahold Delhaize
- FD
- retail
- Zaandam
- toonbank
- VS
- prijs
- Europa
- topman Frans Muller
- AH
Laatste reacties
Nieuwsbrief
- Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
- Inschrijven
Meest gelezen
- Albert Heijn viert komst Sint met nieuwe actie
- Hema zet duurzame beauty in de spotlight met nieuwe make-uplijn
- [marketeer 236] Angela Solkesz, Juve Naturals: 'Mijn meest...
- Albert Heijn combineert kerst en goede doel
- Black Friday groeit uit tot Black November
- [column] Waarom authentiek zijn niet meer genoeg is
Word abonnee en ontvang:
- ✔ Elke maand MarketingTribune thuis op de mat
- ✔ Maar liefst €100,- korting op alle MarketingTribune events
Laatste Nieuws
- Sinterklaascampagne van Raak zoomt... 21-11-2025
- [marketeer 237] Patricia Douma -... 21-11-2025
- Disney heropent pop-up in Batavia... 20-11-2025
- 42 organisaties lanceren GroenGezond19-11-2025
- Hema zet duurzame beauty in de... 14-11-2025
- [marketeer 236] Angela Solkesz, Juve... 14-11-2025
MarketingTribune Events
De nieuwste selectie whitepapers
- Waarom de échte strijd nog steeds op de winkelvloer wordt gewonnen
- Klaar voor Black Friday?
- De Future Shopper 2025 report: de belangrijkste shoppertrends die jij moet weten
- Van 'one sizes fits all' naar hyperpersonalisatie in e-mail
- Ben jij klaar voor Wero? De nieuwe Europese betaalmethode komt eraan
- The State of AI in Customer Experience 2025




