Coca-Cola zet K-pop in bij nieuwe smaak

Coca-Cola zet K-pop in bij nieuwe smaak
  • Food-en-retail
  • 20 feb 2024 @ 13:00
  • Link
  • Michiel van Zaane
    Michiel van Zaane

    Allround Redacteur
    BBP Media
  • Geen tag

Coca-Cola introduceert de eerste Coca-Cola Creations van 2024: Coca-Cola K-Wave Zero Sugar. De limited edition variant is geïnspireerd op K-pop, een Zuid-Koreaanse subcultuur die wereldwijd populair is door de bijbehorende popmuziek, films en beauty- en fashiontrends.

Als onderdeel van de introductie hebben drie K-popgroepen, Stray Kids, ITZY en NMIXX samen met K-popicoon Jin Young Park (J.Y. Park) de handen ineen geslagen de song en bijbehorende videoclip ‘Like Magic' te maken. Als onderdeel van de song- en videolancering kunnen fans binnenkort deel uitmaken van de videoclip door middel van een AI experience via de Creations Hub. Door hun stem, naam en gezicht toe te voegen in verschillende segmenten van de K-Wave videoclip ‘Like Magic’ kunnen fans hun eigen videoclip personaliseren.

Livestream K-Wave concert
In juni streamt Coca-Cola Creations een concert in Nederland dat wordt uitgezonden op groot scherm bij Kinepolis. Hier krijgen K-popfans de volledige K-wave ervaring met optredens van Stray Kids, ITZY en NMIXX. De lancering van de nieuwe smaak gaat vergezeld van een limited edition modecollectie in samenwerking met Private Policy, een genderless modemerk uit New York. De collectie met kleding en accessoires omvat onder meer T-shirts, hoodies, sweatshirts, petten, sieraden en riemen.



Michiel van Zaane

Laatste reacties

Nieuwsbrief

  • Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
  • Inschrijven

Word abonnee en ontvang:

  • ✔ 16 keer per jaar MarketingTribune Magazine
  • ✔ Korting tot wel €100,- op events

Partners:

Brand Builders
ChannelUp
Young Perfect

  • MarketingTribune.nl/food-en-retail is het toonaangevende informatieplatform voor en over retail in Nederland. Nieuws, meningen, achtergronden, trends op het gebied van detailhandel en e-commerce? Geen professional in retail kan zonder.
  • MarketingTribune: meer over marketing en merken