[RMD24] 'Het wordt tijd om met gelijkgestemden over Retailmedia te praten'
![[RMD24] 'Het wordt tijd om met gelijkgestemden over Retailmedia te praten'](/food-en-retail/nieuws/2024/05/rmd24-het-wordt-tijd-om-met-gelijkgestemden-over-retailmedia-te-praten/foto-First-Impression-Marvin-Vacquier-Droop-nw-juist.jpg)
- Food-en-retail
- 6 mei 2024 @ 08:30
- Link
-
Peter van Woensel Kooy
senior redacteur, merk-expert
MarketingTribune - Retail Media DayMediastrategieRetail
- 6 mei 2024 @ 08:30
- Peter van Woensel Kooy
In 2028 groeien de bestedingen aan retailmedia wereldwijd tot naar schatting 161 miljard euro. Daarom organiseren BBP Media-titels MarketingTribune en Twinkle samen '#RMD24': Retail Media Day op 28 mei 2024. We blikken vooruit met spreker Marvin Vacquier Droop van First Impression.
Marvin staat als Core Member Programmatic Task Force bij VIA Nederland al jaren bekend als expert op het gebied van programmatic, mobile advertising en DOOH. Hij verleende zijn diensten vanuit bedrijven zoals Newcraft, en Masters of Digital. Bij First Impression ondersteunt Marvin klanten zoals Jumbo en Spar bij het opzetten en exploiteren van nieuwe retail media netwerken.
Waarom is het tijd voor het eerste grote retail media event op 28 mei: de Retail Media Day? En hoe kijk jij aan tegen dit fenomeen?
Marvin Vacquier Droop: 'Retailmedia is het buzzword van de afgelopen tijd. Er wordt veel beloofd en de prognoses liegen er niet om. De ontwikkelingen op technologievlak en strategie volgen zich in rap tempo op. Het is wat mij betreft goed om met gelijkgestemden bij elkaar te komen en hier met elkaar over te praten.'
Wat zijn de verwachtingen voor 2024 voor wat betreft retailmedia, gaat dit de markt op zijn kop zetten?
'Het is zeker een onderwerp van gesprek. Retailmedia bestaat in de vorm van trade marketing natuurlijk al lang. Ik vind het vooral interessant om te zien hoeveel netwerken er nog bij komen.'
Welke rol speel(t) jij / jouw bedrijf in deze tak van sport?
'First Impression levert hardware en software voor signage netwerken van retailers zoals Jumbo en Spar. Wij helpen hen met het neerzetten van een goed te monetizen netwerk.'
Is er in Nederland nog veel te winnen of lopen we op het gebied van retailmedia voorop?
'In Nederland is nog veel te winnen. Al zijn we op veel vlakken zeker een innovatief land.'
Waarom moet marketing- & e-commerce Nederland naar de Retail Media Day komen en dan natuurlijk ook nog eens specifiek naar jouw sessie?
'Uiteraard is het voor de industrie belangrijk om mee te krijgen wat de laatste ontwikkelingen en opinies zijn van industrie experts. Door kennisdeling en scherpe meningen wordt een industrie steeds meer volwassen en wordt het maximale resultaat uit een nieuw medium of kanaal gehaald. Mijn sessie zet een scherpe mening neer die marketeers na moet laten denken of en wanneer retailmedia iets kan zijn om in te zetten binnen hun mediamix.'
(PvWK)
Meer weten? Kom ook met je collega's en bureau-adviseurs. Regel hier tijdig je kaarten voor 's lands eerste Retail Media Day op 28 mei 2024. Welkom in Media Plaza naast Utrecht Centraal.
Retail Media Day 2024
De Retail Media Day is een event van de vakbladen Twinkle en MarketingTribune. De dag, die onder leiding staat van Rupert Parker Brady, heeft sprekers als hoogleraar Corine Noordhoff, de enorm ervaren retail consultant Ian Scott, Rolf Oosterhoff van Albert Heijn (de eerste supermarkt in Nederland die retailmedia inzette), Stefan Brzozowski (director commerce van Bol retailmedia) en Maurice Ridder, verantwoordelijk voor retailmedia bij Basic-Fit.
De Retail Media Day is het grootste Nederlandse event in zijn soort en wordt op 28 mei 2024 gehouden te Utrecht. Meer informatie is hier te vinden.
-
Peter van Woensel Kooy
- Werkt bij: MarketingTribune
- Functie: senior redacteur, merk-expert
- Website:http://nl.linkedin.com/in/petervanwoenselkooy
- Profiel »
- Jumbo
- VIA Nederland
- MarketingTribune
- retailmedia
- BBP
- RMD
- pionier
- Twinkle
- Spar
- First Impression
- #RMD24
- DOOH
- programmatic
- Retail Media Day
- mobile advertising
- Programmatic Task Force
- klanten
- Marvin Vacquier Droop
Laatste reacties
Nieuwsbrief
- Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
- Inschrijven
Meest gelezen
- Michelins volledige nieuwe lijst voor Nederland
- Thuisbezorgd.nl geeft campagne nieuw geluid met r&b-icoon...
- Gall & Gall kiest nieuwe koers en vernieuwt winkel
- Joost van den Berg van Dr. Oetker: 'Marketeers maken dingen...
- Albert Heijn, Aldi en Fish Tales winnaars bij MSC Benelux Awards
- EU-verbod op plantaardige naamgeving: vegamerken reageren
Word abonnee en ontvang:
- ✔ Elke maand MarketingTribune thuis op de mat
- ✔ Maar liefst €100,- korting op alle MarketingTribune events
Laatste Nieuws
- Unox luidt wintertijd te vroeg in18-10-2025
- BenBits eerste partner van 'Stop the... 17-10-2025
- Kruidvat doorbreekt taboe rond... 17-10-2025
- Gall & Gall kiest nieuwe koers en... 17-10-2025
- Intertoys lanceert Speelboek 2025... 16-10-2025
- Walmart gaat direct vanuit ChatGPT... 16-10-2025
MarketingTribune Events
De nieuwste selectie whitepapers
- Ontdek de kracht van merkactivatie
- Boost je omzet met deze top 10 marketing automations
- Boost engagement & retention with proven gamification strategies
- AI Alone won't save CX. Resolution will.
- Een bewust slanker technologielandschap
- From Insights to Impact: AI Strategies for the Modern Contact Centre
- Retail transformeren voor de toekomst: gids voor Unified Commerce
- De basis voor omnichannel succes