Jumbo winkels laten Albert Heijn-prijzen zien

- Food-en-retail
- 2 sep 2024 @ 16:00
- Link
-
Peter van Woensel Kooy
senior redacteur, merk-expert
MarketingTribune - RetailmediaPrijsoorlog
- 2 sep 2024 @ 16:00
- Peter van Woensel Kooy
Klanten van Jumbo zien op tal van plekken in de winkel hoeveel ze bij Albert Heijn zouden betalen. Op losse schapkaarten zijn prijsverschillen uitgelicht: behoorlijk uitdagend.
Het betreft onder andere info over crackers, koffie en cola, signaleert vakmedium Distrifood. Op verschillende schappen door de winkel laat Jumbo nu zien hoeveel klanten besparen door niet naar Albert Heijn te gaan.
Innovatieve retailmedia
Vergelijkende reclame tusen de grotere retailformules wordt vooral op folderniveau en via krantenadvertenties gepleegd. Ook Dirk is hier een grote in. Vaak wordt geschermd met 'het boodschappenmandje' van de Consumentenbond. Soms tonen schapkaarten in Dirk of Jumbo dat een met name genoemd product of merk tijdelijk niet aanwezig is, wegens verschil van inzicht tussen de inkoopafdeling en de leverancier - meestal over de prijs. De inzet van schapkaarten als retailmedium om prijzen van met name genoemde concurrent-formules te communiceren, is in Nederland echter nog niet eerder vertoond.
Lees verder over deze specifieke actie op Distrifood (paywall).
(PvWK)
-
Peter van Woensel Kooy
- Werkt bij: MarketingTribune
- Functie: senior redacteur, merk-expert
- Website:http://nl.linkedin.com/in/petervanwoenselkooy
- Profiel »
Laatste reacties
Nieuwsbrief
- Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
- Inschrijven
Meest gelezen
- Bol laat Sinterklaas en Kerstman samenwerken in nieuwe...
- [marketeer 235] Barbara van Schuppen - marketeer McArthurGlen...
- Albert Heijn viert komst Sint met nieuwe actie
- Action en Bol uitgeroepen tot 'beste retailers' bij ABN Amro...
- Albert Heijn lanceert vernieuwde exclusieve verzorgingslijn Care
- Hema zet duurzame beauty in de spotlight met nieuwe make-uplijn
Word abonnee en ontvang:
- ✔ Elke maand MarketingTribune thuis op de mat
- ✔ Maar liefst €100,- korting op alle MarketingTribune events
Laatste Nieuws
- Hema zet duurzame beauty in de... 14-11-2025
- [marketeer 236] Angela Solkesz, Juve... 14-11-2025
- Action breidt Europees netwerk... 14-11-2025
- Albert Heijn viert komst Sint met... 13-11-2025
- Dille & Kamille lanceert... 13-11-2025
- Marketeer Mariëlle Rooswinkel: 'Meer... 13-11-2025
MarketingTribune Events
De nieuwste selectie whitepapers
- Waarom de échte strijd nog steeds op de winkelvloer wordt gewonnen
- Klaar voor Black Friday?
- De Future Shopper 2025 report: de belangrijkste shoppertrends die jij moet weten
- Van 'one sizes fits all' naar hyperpersonalisatie in e-mail
- Ben jij klaar voor Wero? De nieuwe Europese betaalmethode komt eraan
- The State of AI in Customer Experience 2025




