Jumbo winkels laten Albert Heijn-prijzen zien

- Food-en-retail
- 2 sep 2024 @ 16:00
- Link
-
Peter van Woensel Kooy
senior redacteur, merk-expert
MarketingTribune - RetailmediaPrijsoorlog
- 2 sep 2024 @ 16:00
- Peter van Woensel Kooy
Klanten van Jumbo zien op tal van plekken in de winkel hoeveel ze bij Albert Heijn zouden betalen. Op losse schapkaarten zijn prijsverschillen uitgelicht: behoorlijk uitdagend.
Het betreft onder andere info over crackers, koffie en cola, signaleert vakmedium Distrifood. Op verschillende schappen door de winkel laat Jumbo nu zien hoeveel klanten besparen door niet naar Albert Heijn te gaan.
Innovatieve retailmedia
Vergelijkende reclame tusen de grotere retailformules wordt vooral op folderniveau en via krantenadvertenties gepleegd. Ook Dirk is hier een grote in. Vaak wordt geschermd met 'het boodschappenmandje' van de Consumentenbond. Soms tonen schapkaarten in Dirk of Jumbo dat een met name genoemd product of merk tijdelijk niet aanwezig is, wegens verschil van inzicht tussen de inkoopafdeling en de leverancier - meestal over de prijs. De inzet van schapkaarten als retailmedium om prijzen van met name genoemde concurrent-formules te communiceren, is in Nederland echter nog niet eerder vertoond.
Lees verder over deze specifieke actie op Distrifood (paywall).
(PvWK)
-
Peter van Woensel Kooy
- Werkt bij: MarketingTribune
- Functie: senior redacteur, merk-expert
- Website:http://nl.linkedin.com/in/petervanwoenselkooy
- Profiel »
Laatste reacties
Nieuwsbrief
- Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
- Inschrijven
Meest gelezen
- Albert Heijn kiest Jeroen van Koningsbrugge als nieuwe...
- [marketeer 230] Isabelle Pinckaers - Head of Marketing Podimo
- Horroriconen komen samen op Fanta Halloween verpakkingen
- [column] Zo raakt je duurzaamheidsboodschap wél: menselijkheid...
- Categoriewinnaars 'ABN Amro Retailer of the Year 2025-2026...
- Nescafé Dolce Gusto brengt nieuw koffiesysteem Neo met...
Word abonnee en ontvang:
- ✔ Elke maand MarketingTribune thuis op de mat
- ✔ Maar liefst €100,- korting op alle MarketingTribune events
Laatste Nieuws
- Bolletje lanceert ronde Bagel Cracker16-09-2025
- Intergamma lanceert... 16-09-2025
- Primeur in Haarlem: eerste... 15-09-2025
- Dirk haakt stevig in op Prinsjesdag... 15-09-2025
- Dumfries helpt tieners leren... 15-09-2025
- Nescafé Dolce Gusto brengt nieuw... 12-09-2025
MarketingTribune Events
- 2okt 2025
CustomerFirst Congres
- 2okt 2025
CrossBorder Event
De nieuwste selectie whitepapers
- Ontdek de kracht van merkactivatie
- Boost je omzet met deze top 10 marketing automations
- Boost engagement & retention with proven gamification strategies
- AI Alone won't save CX. Resolution will.
- Een bewust slanker technologielandschap
- From Insights to Impact: AI Strategies for the Modern Contact Centre
- Retail transformeren voor de toekomst: gids voor Unified Commerce
- De basis voor omnichannel succes