Jumbo winkels laten Albert Heijn-prijzen zien

- Food-en-retail
- 2 sep 2024 @ 16:00
- Link
-
Peter van Woensel Kooy
senior redacteur, merk-expert
MarketingTribune - RetailmediaPrijsoorlog
- 2 sep 2024 @ 16:00
- Peter van Woensel Kooy
Klanten van Jumbo zien op tal van plekken in de winkel hoeveel ze bij Albert Heijn zouden betalen. Op losse schapkaarten zijn prijsverschillen uitgelicht: behoorlijk uitdagend.
Het betreft onder andere info over crackers, koffie en cola, signaleert vakmedium Distrifood. Op verschillende schappen door de winkel laat Jumbo nu zien hoeveel klanten besparen door niet naar Albert Heijn te gaan.
Innovatieve retailmedia
Vergelijkende reclame tusen de grotere retailformules wordt vooral op folderniveau en via krantenadvertenties gepleegd. Ook Dirk is hier een grote in. Vaak wordt geschermd met 'het boodschappenmandje' van de Consumentenbond. Soms tonen schapkaarten in Dirk of Jumbo dat een met name genoemd product of merk tijdelijk niet aanwezig is, wegens verschil van inzicht tussen de inkoopafdeling en de leverancier - meestal over de prijs. De inzet van schapkaarten als retailmedium om prijzen van met name genoemde concurrent-formules te communiceren, is in Nederland echter nog niet eerder vertoond.
Lees verder over deze specifieke actie op Distrifood (paywall).
(PvWK)
-
Peter van Woensel Kooy
- Werkt bij: MarketingTribune
- Functie: senior redacteur, merk-expert
- Website:http://nl.linkedin.com/in/petervanwoenselkooy
- Profiel »
Laatste reacties
Nieuwsbrief
- Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
- Inschrijven
Meest gelezen
- Nieuwe commerciële strategie Jumbo werpt eerste vruchten af
- [column] Gymshark werd way of life met ijzersterk merkrk
- Wibra groeit stevig door met recordomzet en internationale...
- Sea Water en Flink brengen verkoeling op straat
- Veggies First: van bijgerecht naar craving
- Holie's introduceert de Sugar-Score
Word abonnee en ontvang:
- ✔ Elke maand MarketingTribune thuis op de mat
- ✔ Maar liefst €100,- korting op alle MarketingTribune events
Laatste Nieuws
- Secret Sales neemt Vroom & Dreesmann... 09-07-2025
- Jumbo viert zomer met Jan Smit en... 08-07-2025
- Shein krijgt 40 miljoen boete voor... 07-07-2025
- Sea Water en Flink brengen... 04-07-2025
- Wibra groeit stevig door met... 04-07-2025
- Nieuwe commerciële strategie Jumbo... 03-07-2025
MarketingTribune Events
- 2okt 2025
CustomerFirst Congres
- 2okt 2025
CrossBorder Event
De nieuwste selectie whitepapers
- Zo speel je deze zomer in op de trends die jouw markt in 2025 domineren
- Los email feedback geautomatiseerd op en verhoog klanttevredenheid met AI
- Level up your marketing strategy with gamification
- Zo start je met reclame: zet in vijf stappen een effectieve campagne op
- Dè CMS gids voor marketeers