HOT NOT 2017 - de radicale identiteit
- Food-en-retail
- 9 jan 2017 @ 11:09
- Link
-
Klaus van den Berg
Klaus van den Berg - TrendsDoelgroepenWinkelen
- 9 jan 2017 @ 11:09
- Klaus van den Berg
Markt- & trendonderzoekers Klaus van den Berg en Evelien Dieleman hebben de Hot-Not 2017 gelanceerd. Voor volgend jaar voorzien zij een radicale identiteitswisseling van de oude passieve consument die aan zijlijn blijft toekijken naar de nieuwe actieve burger die het heft in eigen handen neemt.
Klaus van den Berg: '2016 was een heftig, maar ook leerzaam jaar. De blik van Nederlanders en Europeanen gaat van buiten naar binnen bewegen. De extraverte focus op de negatieve buitenwereld van anderen gaat plaatsmaken voor een meer introverte belangstelling voor de positieve binnenwereld van jezelf. ‘It’s the inside that really counts.'
Evelien Dieleman: 'In 2016 is de zoektocht naar de ware ik in gang gezet. Niet alleen mensen, maar ook organisaties en overheden gaan met de billen bloot. We verwachten meer eerlijkheid wat zich vertaalt in actief deelnemen in plaats van toekijken vanaf de zijlijn. Dat zal in 2017 nog meer zichtbaar worden.'
Hier de lijst voor het nieuwe jaar....
HOT - NOT 2017
Black Friday - Casual Friday
Onderaf - Bovenaf
Ethische piraten - Moraalridders
Circulaire economie - Disruptieve economie
Verkiezingsuitslagen - Opiniepeilingen
Privacy - Selfie
Vluchtelingen - Expats
Consumer mode - Producer mode
Binnenland - Buitenland
Soberistas - Fashionistas
Ervaringsdeskundigen - De kletsende klasse
Bewoners – Toeristen
Diepgang - Oppervlakkigheid
Intelligence Augmentation (IA) - Artificial Intelligence (AI)
Professionele gamers – Iedereen is een vlogger
Vegan - Biologisch
Buurderij – Snackbar
Safe zones - Ontgroening
Desem dude – Quinoa meisje
On-demand - Abonnement
Engagement - Commentaar
Basisinkomen - Belastingparadijs
Protestborden - Reclameborden
Spraakopdracht - Spellingscontrole
Geheimen - Transparantie
Leon Naturally Fastfood - McDonalds
Glazen Klif - Glazen plafond
Hackers - IT-ers
Signal - Whatsapp
Sociale balans - Gentrificatie
Online discounters - Flagship stores
Fitgirl - Fotomodel
Data reclaim - Big data
Loonsverhoging - Loonmatiging
Yoost – Joop
Bots - Apps
Burgers - Consumenten
Mono stores – Concept stores
Lokale keuken - Exotische keuken
Collectief - Individueel
Robots - Drones
Geld is tijd - Tijd is geld
Wakker Dier - Plofkip
© Klaus van den Berg & Evelien Dieleman, 2017
Klaus van den Berg werkt in marktonderzoek, strategie & trends voor bedrijven, overheden en goede doelen.
Evelien Dieleman werkt in trend & marktonderzoek (TrendCult) en is docent International Lifestyle Studies bij Fontys Hogescholen.
Lees in dit verse report 'Jongereniconen 2017' de visie van o.a. Klaus op trends in 2017.
-
Klaus van den Berg
- Werkt bij: Klaus van den Berg
- Functie:
- Website:http://www.klausvandenberg.com
- Profiel »
- Evelien Dieleman
- passieve consument
- HOT NOT
- trendonderzoek
- toekijken
- hip
- lijst
- It’s the inside that really counts
- actieve burger
- binnenwereld
- radicaal
- zijlijn
- Hot-Not 2017
- identiteitswisseling
- jezelf
- Klaus van den Berg
- oud
- nieuw
Laatste reacties
Nieuwsbrief
- Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
- Inschrijven
Meest gelezen
Word abonnee en ontvang:
- ✔ Elke maand MarketingTribune thuis op de mat
- ✔ Maar liefst €100,- korting op alle MarketingTribune events
Laatste Nieuws
- FrietHoes versterkt merkpositie met... 29-10-2025
- Tonys Chocolonely viert 20 jaar... 27-10-2025
- TommyTomato voert campagne voor... 27-10-2025
- Albert Heijn herpositioneert van... 27-10-2025
- De nieuwe realiteit van retail:... 24-10-2025
- [marketeer 234] Martijn... 24-10-2025
MarketingTribune Events
De nieuwste selectie whitepapers
- Waarom de échte strijd nog steeds op de winkelvloer wordt gewonnen
- Klaar voor Black Friday?
- De Future Shopper 2025 report: de belangrijkste shoppertrends die jij moet weten
- Van 'one sizes fits all' naar hyperpersonalisatie in e-mail
- Ben jij klaar voor Wero? De nieuwe Europese betaalmethode komt eraan
- The State of AI in Customer Experience 2025




