Bertelsmann neemt Talpa Music over
- Media
- 10 feb 2014 @ 12:56
- Link
-
Redactie Media
Redactie
MarketingTribune - EntertainmentContent
- 10 feb 2014 @ 12:56
- Redactie Media
Het Duitse mediaconcern Bertelsmann neemt Talpa Music en al zijn muziekrechten over. Daarmee krijgt muziekdivisie BMG de rechten op de muziek in handen van onder meer Tiësto, Afrojack en Jan Smit.
Talpa Music, dat in 2005 door media-ondernemer John de Mol samen met muziekuitgever Tony Berk werd opgericht, beheert de rechten op meer dan 37.000 nummers en vertegenwoordigt de belangen van diverse dancelabels. Daarnaast hebben schrijvers en producers van het bedrijf nummers op hun naam staan van internationale sterren als David Guetta, Rihanna, Beyoncé, Lady Gaga, Britney Spears, Madonna en Michael Jackson.
BMG gaat zijn eigen activiteiten in Nederland samenvoegen met die van Talpa Music onder de merknaam BMG Talpa Music.
-
Redactie Media
- Werkt bij: MarketingTribune
- Functie: Redactie
- Website:http://www.marketingtribune.nl/media/
- Profiel »
Nieuwsbrief
- Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
- Inschrijven
Laatste reacties
Word abonnee en ontvang:
- ✔ Elke maand MarketingTribune thuis op de mat
- ✔ Maar liefst €100,- korting op alle MarketingTribune events
Meest gelezen
Laatste Nieuws
- Ad Alliance breidt Total... 03-11-2025
- Nieuw retailmedia-format brengt... 31-10-2025
- Pink Ribbon benadrukt de kracht van... 28-10-2025
- Vandaag Inside en Krabbé winnen... 17-10-2025
- Charelle Akihary over de digitale... 16-10-2025
- DPG Media wil ‘nieuwskloof’ dichten14-10-2025
MarketingTribune Events
De nieuwste selectie whitepapers
- Waarom de échte strijd nog steeds op de winkelvloer wordt gewonnen
- Klaar voor Black Friday?
- De Future Shopper 2025 report: de belangrijkste shoppertrends die jij moet weten
- Van 'one sizes fits all' naar hyperpersonalisatie in e-mail
- Ben jij klaar voor Wero? De nieuwe Europese betaalmethode komt eraan
- The State of AI in Customer Experience 2025

