Blendle jaagt freelancers naar Myjour, zegt Myjour
- Media
- 30 apr 2014 @ 10:35
- Link
-
Redactie Media
Redactie
MarketingTribune - OnlineJournalistiekVerdienmodellenMedia
- 30 apr 2014 @ 10:35
- Redactie Media
Na de landelijke lancering van de digitale kiosk Blendle op maandag heeft collega-kiosk Myjour naar eigen zeggen vele aanmeldingen van freelance auteurs ontvangen. Zij kunnen daar wel zelf geld verdienen met hun artikelen. Blendle sluit alleen deals met uitgevers.
'In tegenstelling tot Blendle is het bij ons voor freelancers juist wel mogelijk om zelf artikelen te publiceren zonder tussenkomst van een uitgeverij', aldus Myjour. Zeventig auteurs publiceren inmiddels regelmatig artikelen in het platform en ontvangen een vergoeding per verkocht artikel. In deze vergoeding maakt Myjour geen onderscheid tussen auteur of uitgeverij.
Auteurs promoten hun eigen artikelen via eigen media zoals blogs, websites, Twitter, Facebook en LinkedIn. De artikelen zijn niet uitsluitend gerelateerd aan nieuwsberichten of dagbladen: op Myjour.com ligt de nadruk op vakliteratuur, magazines, auteurs en persoonlijke interesses. Freelancers zijn dus vrij om zelf hun onderwerpen te kiezen.
Vorige week, toen Myjour bekendmaakte dat het The Times had gestrikt als partner, pronkte het netwerk al met een individuele columnist die populairder was dan een hele krant: voormalig Metro-hoofdredacteur Jan Dijkgraaf trok 16.000 lezers met zijn column op Tweede Paasdag.
-
Redactie Media
- Werkt bij: MarketingTribune
- Functie: Redactie
- Website:http://www.marketingtribune.nl/media/
- Profiel »
- tijdschriften
- Myjour
- Blendle
- kiosk
- uitgeverijen
- vergoeding
- columns
- Jan Dijkgraaf
- freelancers
- krante
- auteurs
Nieuwsbrief
- Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
- Inschrijven
Laatste reacties
Word abonnee en ontvang:
- ✔ Elke maand MarketingTribune thuis op de mat
- ✔ Maar liefst €100,- korting op alle MarketingTribune events
Meest gelezen
- Cosmopolitan wint goud tijdens Mercurs 2025 - Oeuvreprijs Derk...
- Aanzienlijke stijging in positieve houding met de kracht van...
- [column] Welkom in het midfunnel tijdperk
- Short-form kan de basis vormen voor jouw nieuwe IP - zo werkt...
- [column] Quiet culture Waarom Gen Z voor rust en regie gaat
- Talpa Media verbindt versnipperd medialandschap
Laatste Nieuws
- Cosmopolitan wint goud tijdens... 20-11-2025
- Retailmedia verschuift van search... 20-11-2025
- Makers Oogappels benoemd tot Vriend... 19-11-2025
- Talpa Media verbindt versnipperd... 18-11-2025
- Short-form kan de basis vormen voor... 12-11-2025
- Aanzienlijke stijging in positieve... 10-11-2025
MarketingTribune Events
De nieuwste selectie whitepapers
- Waarom de échte strijd nog steeds op de winkelvloer wordt gewonnen
- Klaar voor Black Friday?
- De Future Shopper 2025 report: de belangrijkste shoppertrends die jij moet weten
- Van 'one sizes fits all' naar hyperpersonalisatie in e-mail
- Ben jij klaar voor Wero? De nieuwe Europese betaalmethode komt eraan
- The State of AI in Customer Experience 2025

