Blendle jaagt freelancers naar Myjour, zegt Myjour
- Media
- 30 apr 2014 @ 10:35
- Link
-
Redactie Media
Redactie
MarketingTribune - OnlineJournalistiekVerdienmodellenMedia
- 30 apr 2014 @ 10:35
- Redactie Media
Na de landelijke lancering van de digitale kiosk Blendle op maandag heeft collega-kiosk Myjour naar eigen zeggen vele aanmeldingen van freelance auteurs ontvangen. Zij kunnen daar wel zelf geld verdienen met hun artikelen. Blendle sluit alleen deals met uitgevers.
'In tegenstelling tot Blendle is het bij ons voor freelancers juist wel mogelijk om zelf artikelen te publiceren zonder tussenkomst van een uitgeverij', aldus Myjour. Zeventig auteurs publiceren inmiddels regelmatig artikelen in het platform en ontvangen een vergoeding per verkocht artikel. In deze vergoeding maakt Myjour geen onderscheid tussen auteur of uitgeverij.
Auteurs promoten hun eigen artikelen via eigen media zoals blogs, websites, Twitter, Facebook en LinkedIn. De artikelen zijn niet uitsluitend gerelateerd aan nieuwsberichten of dagbladen: op Myjour.com ligt de nadruk op vakliteratuur, magazines, auteurs en persoonlijke interesses. Freelancers zijn dus vrij om zelf hun onderwerpen te kiezen.
Vorige week, toen Myjour bekendmaakte dat het The Times had gestrikt als partner, pronkte het netwerk al met een individuele columnist die populairder was dan een hele krant: voormalig Metro-hoofdredacteur Jan Dijkgraaf trok 16.000 lezers met zijn column op Tweede Paasdag.
-
Redactie Media
- Werkt bij: MarketingTribune
- Functie: Redactie
- Website:http://www.marketingtribune.nl/media/
- Profiel »
- krante
- kiosk
- vergoeding
- Jan Dijkgraaf
- Myjour
- columns
- auteurs
- freelancers
- tijdschriften
- uitgeverijen
- Blendle
Nieuwsbrief
- Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
- Inschrijven
Laatste reacties
Word abonnee en ontvang:
- ✔ Elke maand MarketingTribune thuis op de mat
- ✔ Maar liefst €100,- korting op alle MarketingTribune events
Meest gelezen
Laatste Nieuws
- ‘Je moet de groenten van HAK hebben’... 27-06-2025
- Nieuwe Unicef-campagne met Rihanna... 27-06-2025
- ACM akkoord met overname RTL... 27-06-2025
- Viaplay sluit zich aan bij Screenforce25-06-2025
- Terug in de tijd met Google Earth24-06-2025
- Advertentiemarkt Nederland groeit... 23-06-2025
MarketingTribune Events
- 2okt 2025
CustomerFirst Congres
- 2okt 2025
CrossBorder Event
De nieuwste selectie whitepapers
- Dynamic Creative Optimization: de slimste weg naar relevantie en resultaat
- Bouw een wendbaar en toekomstbestendig IT-landschap
- Webcare is meer dan online klantenservice - ontdek hoe je écht klantgericht communiceert
- Alles wat je moet weten over Distributed Order Management
- Building a Data Platform for Analytics & Activation