Springer haalt helft omzet uit digitaal

  • Media
  • 6 mei 2014 @ 14:05
  • Link
  • Redactie Media
    Redactie Media

    Redactie
    MarketingTribune
  • PrintOnlineMedia

Het Duitse mediabedrijf Axel Springer, bekend van dagbladen als Bild en Die Welt, heeft in het eerste kwartaal van dit jaar voor het eerst meer dan de helft van zijn inkomsten behaald met digitale activiteiten.

Dat heeft het Duitse concern dinsdag bekendgemaakt. De omzet van Springer steeg met 4,4% naar 692 miljoen euro. Daarvan kwam bijna 373 miljoen euro uit online media. De brutowinst (ebitda) steeg met 13,6% tot 118 miljoen euro, oftewel ruim 17% van de totale omzet.

De reclame-inkomsten lagen met 406 miljoen euro 6,3% hoger dan een jaar eerder. Daarvan werd bijna driekwart behaald met de verkoop van online advertenties. De verkoop van bladen leverde 182 miljoen euro op, ruim 4% minder dan in het eerste kwartaal vorig jaar.

Een brede glimlach dus op het gezicht van bestuursvoorzitter Mathias Döpfner. Hij is positief over de start van dit jaar voor Springer. ''Het feit dat wij voor de eerste keer ooit meer dan de helft van onze omzet en winst hebben gegenereerd met onze digitale activiteiten is een symbolische mijlpaal', zei Döpfner.

De resultaten in de eerste maanden van 2014 voldeden goeddeels aan de eigen verwachtingen, aldus het bedrijf. Springer gaat er nog steeds van uit dat de omzet en winst dit jaar zullen stijgen ten opzichte van 2013. Daarbij wordt de daling van de verkoop van papieren kranten als het goed is ruimschoots gecompenseerd door hogere advertentieopbrengsten en andere inkomsten. 

Redactie Media

Nieuwsbrief

  • Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
  • Inschrijven

Laatste reacties

Word abonnee en ontvang:

  • ✔ 16 keer per jaar MarketingTribune Magazine
  • ✔ Korting tot wel €100,- op events

MarketingTribune | Vacatures

Dé plek voor een nieuwe stap in je carrière! Ontvang nieuwe relevante vacatures direct in je inbox:

 

Job Alert

MarketingTribune Events


  • MarketingTribune.nl/media houdt je dagelijks op de hoogte van het laatste medianieuws, met actualiteiten, trends, achtergronden en opinies over zowel de mediakanalen zelf als de strategieën om als marketeer meer bereik te genereren.
  • MarketingTribune: meer over marketing en merken