New Skool Media en Assembl3d lanceren 3Dprint Magazine

New Skool Media en Assembl3d lanceren 3Dprint Magazine
  • Media
  • 30 apr 2015 @ 16:52
  • 20897 x gelezen
  • Link
  • Redactie Media
    Redactie Media

    Redactie
    MarketingTribune
  • InnovatieMediaPrintTrends

Uitgeverij New Skool Media haakt samen met blog Assembl3d in op de enorme hype rond 3D-printing door een gespecialiseerd tijdschrift op de markt te brengen: 3Dprint Magazine. De hoofdredactie is in handen van Inge Fraters (KIJK) en Maarten Verkoren (Assembl3d).

'3D-printen is hot!' aldus de initiatiefnemers. Vrijwel dagelijks zie je nieuwe mogelijkheden van 3D-printen voorbij komen: van printbare pizza’s tot een op maat gemaakte schedel, van het printen van grote gebouwen tot de kleinste vliegtuigonderdelen. Bovendien komt 3D-printen steeds dichterbij. Niet alleen kun je op steeds meer plekken terecht om een ontwerp te laten printen, ook de 3D-printer voor thuis wordt steeds beter en betaalbaarder. Over al die dingen gaat 3Dprint Magazine, een nieuw magazine van New Skool Media en Assembl3d.

3Dprint Magazine biedt de lezer alles over de laatste ontwikkelingen en de meest in het oog springende vernieuwingen op 3D-printgebied. Het blad vertelt (én laat zien) hoe 3D-printen in de praktijk werkt en wat de nieuwste apparaten en materialen zijn. Verder vindt men in het magazine vooral veel inspiratie: welke unieke dingen kun je zélf allemaal uit een 3D-printer laten komen – thuis of bij een printshop?

De initiatiefnemers New Skool Media en Assembl3d combineren gedegen uitgeefervaring met de laatste kennis van 3D-printen. Directeur Rob Koghee van New Skool Media: 'De ontwikkelingen in de wereld van 3D-printen gaan zo snel en zijn zo ingrijpend, dat je ze met een gerust hart revolutionair kunt noemen. Deze technologie gaat de wereld echt veranderen.'

De hoofdredactie van 3Dprint Magazine is in handen van Inge Fraters (New Skool Media) en Maarten Verkoren (Assembl3d). Fraters is bij New Skool Media al hoofdredacteur van KIJK en Know How en stond te popelen om een nieuwe titel op te starten over de fascinerende wereld van 3D-printen: 'Er zijn zó veel intrigerende verhalen over 3D-printen, dat raakt echt iedereen. Daar hebben we een mooie, toegankelijke glossy over gemaakt op het snijpunt van lifestyle en technologie.'

Maarten Verkoren, mede-hoofdredacteur namens Assembl3d: '3D-printen is aan een ongekende opmars bezig. Niet alleen groeit de markt naar verwachting de komende vijf jaar wereldwijd van 6 miljard naar 20 miljard euro, ook het aantal toepassingen neemt explosief toe: van sieraden tot kleding, van medische implantaten tot brilmonturen en van schaalmodel tot complete auto’s. 3Dprint Magazine laat ze allemaal zien.'

3Dprint Magazine ligt vanaf 30 april in de winkels. Het blad heeft een oplage van 30.000 stuks en is 92 pagina’s dik. Het kost slechts 5,95 euro en gaat vier keer per jaar verschijnen.

New Skool Media is uitgever van 21 tijdschriften, waaronder de populairwetenschappelijke titels zoals KIJK en Know How. Daarnaast geeft New Skool Media populaire titels uit als delicious., Seasons, Home & Garden, Zeilen, Fiets, Zin en Vorsten.

Assembl3d is het bedrijf achter Nederlands grootste 3D-printingblog 3Dprint Magazine (voorheen 3DPXP). Naast tijdschrift en blog organiseert Assembl3d ook jaarlijks een grootschalig evenement over 3D-printing. 

Redactie Media

Nieuwsbrief

  • Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
  • Inschrijven

Laatste reacties

Word abonnee en ontvang:

  • ✔ 20 keer per jaar MarketingTribune Magazine
  • ✔ Korting tot wel €100,- op events

MarketingTribune Events


  • MarketingTribune.nl/media houdt je dagelijks op de hoogte van het laatste medianieuws, met actualiteiten, trends, achtergronden en opinies over zowel de mediakanalen zelf als de strategieën om als marketeer meer bereik te genereren.
  • MarketingTribune: meer over marketing en merken