Rotterdamse kinderkrant Jong010 wil landelijk uitbreiden
- Media
- 28 jul 2017 @ 10:02
- Link
-
Redactie Media
Redactie
MarketingTribune - Nieuwsmedia
- 28 jul 2017 @ 10:02
- Redactie Media
Oprichter van Jong010 Angelique van Tilburg en hoofdredacteur Suzanne Huig starten in januari 2018 met het jaarprogramma Je eigen kinderkrant. In dat jaar geven Van Tilburg en Huig aan de hand van 10 modules inzicht in alles dat komt kijken bij het opzetten en leiden van een kinderkrant. Ze vertellen hoe ze van de kinderkrant een succes hebben gemaakt en wat ze doen om dit succes te behouden.
Na het jaar kunnen de deelnemers aan het programma zelfstandig verder en kunnen ze naar Rotterdams voorbeeld aan de slag met hun eigen kinderkrant in hun eigen stad of regio.
Van Tilburg: 'In 2010 was mijn doel om de kinderkrant in 2015 in heel Rotterdam uit te brengen. Dat is gelukt. Daarna werd mijn doel om in 2020 voor alle kinderen in heel Nederland een kinderkrant te maken. Ik ben vastbesloten dit doel te gaan halen. Suzanne en ik zijn daarom begonnen met dit programma waarbij we mensen gaan opleiden en daarna loslaten. We gaan anderen laten zien en leren hoe ook zij tegen de stroom in succesvol kunnen zijn met een papieren krant voor kinderen.'
Huig: 'Alles in eigen hand willen houden, bleek voor het uitbreiden van een lokale of regionale kinderkrant niet te werken. Angelique en ik hebben dezelfde visie: kinderen serieus nemen en er voor zorgen dat er naar hen wordt geluisterd en dat hun echte verhaal wordt verteld. Dat alle kinderen in Nederland een eigen krant krijgen, vinden we belangrijker dan dat we die krant zelf maken. Daarnaast is het volgens ons het beste dat een lokale of regionale kinderkrant wordt geleid door iemand die een gebied van binnen en buiten kent.'
In 2009 startte Van Tilburg op eigen houtje en zonder ervaring met het opzetten van haar eigen gratis lokale kinderkrant Jong010. In 2010 verscheen de eerste krant in een maandelijkse oplage van 1250 en verspreiding op 5 basisscholen. In 2013 begon Huig bij Jong010 als journalist. Binnen 2 jaar was zij hoofdredacteur van de kinderkrant. Inmiddels leiden Van Tilburg en Huig samen de kinderkrant, komt Jong010 al 7 jaar uit en is de oplage maandelijks 40.000. De kinderkrant wordt verspreid in heel Rotterdam, via ruim 300 basisscholen, openbare gelegenheden en het Sophia Kinderziekenhuis. De doelgroep van Jong010 is kinderen van 7 tot en met 12 jaar.
Deelnemen is mogelijk voor zelfstandigen, vertegenwoordigers van een organisatie en voor studenten of net-afgestudeerden. Geïnteresseerden kunnen meer lezen en zich aanmelden voor de voorinschrijving via denkjong.nl/jaarprogramma-je-eigen-kinderkrant.
-
Redactie Media
- Werkt bij: MarketingTribune
- Functie: Redactie
- Website:http://www.marketingtribune.nl/media/
- Profiel »
Nieuwsbrief
- Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
- Inschrijven
Laatste reacties
Word abonnee en ontvang:
- ✔ Elke maand MarketingTribune thuis op de mat
- ✔ Maar liefst €100,- korting op alle MarketingTribune events
Meest gelezen
- Avant Garde opnieuw gelanceerd als Nederlands modeblad
- Onderzoek PepsiCo bevestigt merkimpact via Fast-kanalen Talpa
- Ad Alliance en RTL testen nieuwe Split Screen-reclamevorm
- Mediabedrijven vrezen forse klap door Google's nieuwe AI modus
- Stichtingen borgen onafhankelijkheid NU.nl en RTL Nieuws
- Charelle Akihary over de digitale omslag van de NPO
Laatste Nieuws
- Vandaag Inside en Krabbé winnen... 17-10-2025
- Charelle Akihary over de digitale... 16-10-2025
- DPG Media wil ‘nieuwskloof’ dichten14-10-2025
- Mediabedrijven vrezen forse klap... 13-10-2025
- Onderzoek PepsiCo bevestigt... 10-10-2025
- Avant Garde opnieuw gelanceerd als... 10-10-2025
MarketingTribune Events
De nieuwste selectie whitepapers
- Ontdek de kracht van merkactivatie
- Boost je omzet met deze top 10 marketing automations
- Boost engagement & retention with proven gamification strategies
- AI Alone won't save CX. Resolution will.
- Een bewust slanker technologielandschap
- From Insights to Impact: AI Strategies for the Modern Contact Centre
- Retail transformeren voor de toekomst: gids voor Unified Commerce
- De basis voor omnichannel succes