Bestedingen radioreclame stabiel in eerste helft 2017
- Media
- 29 aug 2017 @ 12:15
- Link
-
Redactie Media
Redactie
MarketingTribune - BereikRadio
- 29 aug 2017 @ 12:15
- Redactie Media
RAB, het Radio Advies Bureau publiceert de radioreclame-omzet van het eerste half jaar van 2017. De netto radioreclamebestedingen kwamen uit op 104,8 miljoen euro; 45,9 miljoen euro in het eerste kwartaal en 58,9 miljoen euro in het tweede kwartaal. Dit is nagenoeg gelijk aan de omzet van vorig jaar (-1%).
De bestedingen bestaan uit spotreclame (99,7 miljoen euro) en non-spot bestedingen (5,1 miljoen euro). In de eerste helft van 2017 bereikte radio als medium wekelijks 13.132.000 luisteraars, 88% van de bevolking van tien jaar en ouder. Deze radioconsumenten luisterden gemiddeld 3 uur en 3 minuten per dag.
De top-3 van branches die het meest in radioreclame investeren zijn retail op nummer één, transport/automotive staat op de tweede plaats en financiële dienstverlening is de derde grootste branche op radio.
Renault is de grootste radio-adverteerder in het eerste half jaar van 2017. Kruidvat volgt op ruime afstand en nummer drie is Volkswagen. Aldi komt met stip op de vierde plaats. Ziggo sluit de top vijf.
Bron: Nielsen en NLO / GfK, jan-jun 2017, week, 6-24 uur
-
Redactie Media
- Werkt bij: MarketingTribune
- Functie: Redactie
- Website:http://www.marketingtribune.nl/media/
- Profiel »
Nieuwsbrief
- Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
- Inschrijven
Laatste reacties
Word abonnee en ontvang:
- ✔ Elke maand MarketingTribune thuis op de mat
- ✔ Maar liefst €100,- korting op alle MarketingTribune events
Meest gelezen
Laatste Nieuws
- ‘Je moet de groenten van HAK hebben’... 27-06-2025
- Nieuwe Unicef-campagne met Rihanna... 27-06-2025
- ACM akkoord met overname RTL... 27-06-2025
- Viaplay sluit zich aan bij Screenforce25-06-2025
- Terug in de tijd met Google Earth24-06-2025
- Advertentiemarkt Nederland groeit... 23-06-2025
MarketingTribune Events
- 2okt 2025
CustomerFirst Congres
- 2okt 2025
CrossBorder Event
De nieuwste selectie whitepapers
- Dynamic Creative Optimization: de slimste weg naar relevantie en resultaat
- Bouw een wendbaar en toekomstbestendig IT-landschap
- Webcare is meer dan online klantenservice - ontdek hoe je écht klantgericht communiceert
- Alles wat je moet weten over Distributed Order Management
- Building a Data Platform for Analytics & Activation