Persgroep stopt met digitale bureaucommissie
- Media
- 4 okt 2018 @ 21:21
- Link
-
Jeroen Mirck
Redacteur
MarketingTribune - OnlineReclameDigitaalOnline advertisingUitgevers
- 4 okt 2018 @ 21:21
- Jeroen Mirck
De Persgroep heeft besloten om vanaf januari 2019 de 15% bureaucommissie af te schaffen voor alle digitale media. Dit besluit is niet van toepassing op de inkoop van print van de dagbladuitgever.
Achtergrond van deze beslissing is dat de Persgroep klanten een 'transparanter digitaal prijsbeleid' wil aanbieden. Dit past beter bij de ontwikkelingen van de (internationale) digitale markt en speelt in op de wens van veel digitale klanten, aldus de uitgever in een persbericht.
Lauren van der Heijden, directeur Corporate Sales: 'Dit besluit om de bureaucommissie af te schaffen, ligt volledig in lijn met de ontwikkelingen in de markt. We sluiten daarmee heel logisch aan op wat er speelt. Je ziet dat de prijsmechanismen in de digitale markt anders zijn. Het zal helpen om de transparantie en vergelijkbaarheid te vergroten.'
'De verrekening van de bureaucommissie, en de daaraan gekoppelde netto prijzen, zullen in overleg met adverteerder en/of mediabureau worden vastgesteld', zo meldt De Persgroep. Helemaal uniform zijn de prijzen dus straks blijkbaar nog niet in de dagelijkse praktijk.
Het schrappen van bureaucommissie is ook een hot issue in de tv-wereld. Daar nam NPO-exploitant Ster het voortouw en is Talpa inmiddels gevolgd.
-
Jeroen Mirck
- Werkt bij: MarketingTribune
- Functie: Redacteur
- Website:http://www.jeroenmirck.nl
- Profiel »
Nieuwsbrief
- Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
- Inschrijven
Laatste reacties
Word abonnee en ontvang:
- ✔ Elke maand MarketingTribune thuis op de mat
- ✔ Maar liefst €100,- korting op alle MarketingTribune events
Meest gelezen
- KPN en S10 starten campagne tegen online buitensluiten Kom...
- De Telegraaf bereikt zakelijke topbeslissers
- Ook Prime Video brengt Premier League naar Nederland
- [column] GenZ en de power van Cutenessmarketing
- Donald Duck blijft populairste mediamerk onder kinderen
- FD zet roze kleur centraal in nieuwe campagne
Laatste Nieuws
- Nederlandse media lanceren... 18-09-2025
- FD zet roze kleur centraal in nieuwe... 15-09-2025
- KPN en S10 starten campagne tegen... 12-09-2025
- Donald Duck blijft populairste... 11-09-2025
- Ook Prime Video brengt Premier... 10-09-2025
- De Telegraaf bereikt zakelijke... 08-09-2025
MarketingTribune Events
- 2okt 2025
CustomerFirst Congres
- 2okt 2025
CrossBorder Event
De nieuwste selectie whitepapers
- Ontdek de kracht van merkactivatie
- Boost je omzet met deze top 10 marketing automations
- Boost engagement & retention with proven gamification strategies
- AI Alone won't save CX. Resolution will.
- Een bewust slanker technologielandschap
- From Insights to Impact: AI Strategies for the Modern Contact Centre
- Retail transformeren voor de toekomst: gids voor Unified Commerce
- De basis voor omnichannel succes