FD Mediagroep koopt Sizo

FD Mediagroep koopt Sizo
  • Media
  • 28 nov 2018 @ 13:19
  • 18452 x gelezen
  • Link
  • Redactie MarketingTribune
    Redactie MarketingTribune

    Redactie
    MarketingTribune
  • ZakelijkUitgeversBig data

FD Mediagroep neemt Sizo over. Met de acquisitie van deze datadienst bouwt de uitgever zijn strategische positie op het gebied van bedrijfsdata verder uit.

Na de acquisities van Company.info in 2012 en Webservices in 2015, voegt FD Mediagroep nu Sizo toe aan zijn portfolio. Door de producten en diensten van deze partijen te bundelen, creëert de uitgever naar eigen zeggen de 'meest rijke B2B-database van Nederland'.

Wat voor bedrijf is Sizo?

Sizo, opgericht in 2001, is een bedrijf dat zijn klanten met behulp van data-analyse en voorspelmodellen helpt om gericht potentiële klanten te benaderen. Het bedrijf maakt daarbij gebruik van een zelf ontwikkelde dataset met unieke kenmerken van bedrijven in Nederland. De verzamelde gegevens worden deels betrokken van openbare bronnen en deels ingekocht.

Binnen FD Mediagroep gaat Sizo onderdeel uitmaken van Company.info. Met het samengaan van deze twee databedrijven ontstaat een krachtige combinatie van vernieuwende datatechnologie en een klantgerichte marketingaanpak.

Intelligente data

Eugenie van Wiechen, algemeen directeur FD Mediagroep: 'De acquisitie van Sizo past naadloos in onze strategie om te transformeren naar een digitaal nieuws- en informatiebedrijf voor de zakelijke markt. Onder onze doelgroepen leeft een grote vraag naar intelligente data-toepassingen voor marktbewerking. Door de overname van Sizo kunnen we onze gezamenlijke klanten nog beter van dienst zijn. Ik ben dan ook ontzettend blij dat het Sizo-team ons komt versterken.'

Simon Zomerdijk, oprichter van Sizo, ziet veel synergie en kansen in de overname. 'Onze diensten vullen elkaar goed aan. In de nieuwe combinatie kunnen we nog sneller innoveren en nog meer toegevoegde waarde bieden aan onze klanten. Ik verheug mij op de komende samenwerking en kijk er naar uit om die mede vorm te geven.'

'Directeur Matthijs Tetteroo van Company.info: 'B2B-marketing-intelligence is een van de gebieden waarin wij hard willen groeien en Sizo heeft hier een marktleidende positie. Met deze acquisitie kunnen we de zakelijke professional nog beter bedienen met complete en betrouwbare inzichten uit data.'

Redactie MarketingTribune

Nieuwsbrief

  • Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
  • Inschrijven

Laatste reacties

Word abonnee en ontvang:

  • ✔ 22 keer per jaar MarketingTribune Magazine
  • ✔ Korting tot wel €100,- op events
  • ✔ Gratis tablet versie

  • MarketingTribune.nl/media houdt je dagelijks op de hoogte van het laatste medianieuws, met actualiteiten, trends, achtergronden en opinies over zowel de mediakanalen zelf als de strategieën om als marketeer meer bereik te genereren.
  • MarketingTribune: meer over marketing en merken