FD Mediagroep koopt Sizo
- Media
- 28 nov 2018 @ 13:19
- Link
-
Redactie MarketingTribune
- ZakelijkUitgeversBig data
- 28 nov 2018 @ 13:19
- Redactie MarketingTribune
FD Mediagroep neemt Sizo over. Met de acquisitie van deze datadienst bouwt de uitgever zijn strategische positie op het gebied van bedrijfsdata verder uit.
Na de acquisities van Company.info in 2012 en Webservices in 2015, voegt FD Mediagroep nu Sizo toe aan zijn portfolio. Door de producten en diensten van deze partijen te bundelen, creëert de uitgever naar eigen zeggen de 'meest rijke B2B-database van Nederland'.
Wat voor bedrijf is Sizo?
Sizo, opgericht in 2001, is een bedrijf dat zijn klanten met behulp van data-analyse en voorspelmodellen helpt om gericht potentiële klanten te benaderen. Het bedrijf maakt daarbij gebruik van een zelf ontwikkelde dataset met unieke kenmerken van bedrijven in Nederland. De verzamelde gegevens worden deels betrokken van openbare bronnen en deels ingekocht.
Binnen FD Mediagroep gaat Sizo onderdeel uitmaken van Company.info. Met het samengaan van deze twee databedrijven ontstaat een krachtige combinatie van vernieuwende datatechnologie en een klantgerichte marketingaanpak.
Intelligente data
Eugenie van Wiechen, algemeen directeur FD Mediagroep: 'De acquisitie van Sizo past naadloos in onze strategie om te transformeren naar een digitaal nieuws- en informatiebedrijf voor de zakelijke markt. Onder onze doelgroepen leeft een grote vraag naar intelligente data-toepassingen voor marktbewerking. Door de overname van Sizo kunnen we onze gezamenlijke klanten nog beter van dienst zijn. Ik ben dan ook ontzettend blij dat het Sizo-team ons komt versterken.'
Simon Zomerdijk, oprichter van Sizo, ziet veel synergie en kansen in de overname. 'Onze diensten vullen elkaar goed aan. In de nieuwe combinatie kunnen we nog sneller innoveren en nog meer toegevoegde waarde bieden aan onze klanten. Ik verheug mij op de komende samenwerking en kijk er naar uit om die mede vorm te geven.'
'Directeur Matthijs Tetteroo van Company.info: 'B2B-marketing-intelligence is een van de gebieden waarin wij hard willen groeien en Sizo heeft hier een marktleidende positie. Met deze acquisitie kunnen we de zakelijke professional nog beter bedienen met complete en betrouwbare inzichten uit data.'
Nieuwsbrief
- Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
- Inschrijven
Laatste reacties
Word abonnee en ontvang:
- ✔ Elke maand MarketingTribune thuis op de mat
- ✔ Maar liefst €100,- korting op alle MarketingTribune events
Meest gelezen
- RTL AdAlliance benadrukt kracht van vertrouwde media
- Aanzienlijke stijging in positieve houding met de kracht van...
- [column] Welkom in het midfunnel tijdperk
- Short-form kan de basis vormen voor jouw nieuwe IP - zo werkt...
- [column] Quiet culture Waarom Gen Z voor rust en regie gaat
- Talpa Media verbindt versnipperd medialandschap
Laatste Nieuws
- Retailmedia verschuift van search... 20-11-2025
- Makers Oogappels benoemd tot Vriend... 19-11-2025
- Talpa Media verbindt versnipperd... 18-11-2025
- Short-form kan de basis vormen voor... 12-11-2025
- Aanzienlijke stijging in positieve... 10-11-2025
- RTL AdAlliance benadrukt kracht van... 07-11-2025
MarketingTribune Events
De nieuwste selectie whitepapers
- Waarom de échte strijd nog steeds op de winkelvloer wordt gewonnen
- Klaar voor Black Friday?
- De Future Shopper 2025 report: de belangrijkste shoppertrends die jij moet weten
- Van 'one sizes fits all' naar hyperpersonalisatie in e-mail
- Ben jij klaar voor Wero? De nieuwe Europese betaalmethode komt eraan
- The State of AI in Customer Experience 2025

