Libelle is grootste online vrouwenplatform

Libelle is grootste online vrouwenplatform
  • Media
  • 30 jan 2019 @ 09:49
  • Link
  • Jeroen Mirck
    Jeroen Mirck

    Redacteur
    MarketingTribune
  • OnlineTijdschriftenBereikWebsiteDigitaal

Libelle.nl heeft 6,1 miljoen unieke bezoekers getrokken in 2018. Daarmee is de website het grootste online vrouwenplatform van Nederland, aldus de jaarcijfers van het Nederlands Online Bereik Onderzoek (Nobo).

De groei is vooral te danken aan een vernieuwde contentstrategie, waarbij is ingezet op verkeer uit verschillende kanalen, en niet langer de voornaamste focus ligt op Facebook.

Vooral artikelen over Boer Zoekt Vrouw, met name de wekelijkse blog van Libelle’s redacteur Elselien van Dieren en trends op mode- en beautygebied trokken veel bezoekers. Op Libelle TV was 'Zó haal je die gele vlekken uit je witte t-shirt', van het succesvolle format Lieke Houdt Huis, de best bekeken video.

Populairste Lifestyle Website

Het afgelopen jaar werd Libelle.nl ook al verkozen tot Populairste Lifestyle Website van het Jaar. De website kreeg de meeste stemmen van het publiek in de categorie Lifestyle.

Niet alleen online is Libelle het grootste vrouwenmediamerk van het land. Met een totaalbereik van 3,4 miljoen lezers per maand staat Libelle bovenaan de lijst van mediamerken (online en printbereik) van de stichting Nationaal Onderzoek Multimedia (NOM).

Jeroen Mirck

Nieuwsbrief

  • Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
  • Inschrijven

Laatste reacties

Word abonnee en ontvang:

  • ✔ 16 keer per jaar MarketingTribune Magazine
  • ✔ Korting tot wel €100,- op events

  • MarketingTribune.nl/media houdt je dagelijks op de hoogte van het laatste medianieuws, met actualiteiten, trends, achtergronden en opinies over zowel de mediakanalen zelf als de strategieën om als marketeer meer bereik te genereren.
  • MarketingTribune: meer over marketing en merken