Dutch App Award voor onder meer AD
- Media
- 19 apr 2019 @ 10:22
- Link
-
Sjaak Hoogkamer
hoofdredacteur
MarketingTribune - Awards
- 19 apr 2019 @ 10:22
- Sjaak Hoogkamer
Tijdens de afsluiting van het Appril Festival zijn donderdag 18 april de allereerste Dutch App Awards uitgereikt. De prijs bekroont de beste apps van Nederland en hun makers.
De Dutch App Awards heeft dit jaar drie categorieën: “Consumenten apps”, “Maatschappelijke Impact” en “Media & Entertainment”. Ook werd er tijdens de feestelijke uitreiking gestemd voor de Publieksprijs die naar de StuComm ging.
Winnaars Dutch App Awards 2019 zijn:
Winnaar Consumenten Apps: Flitsmeister
Winnaar Maatchappelijke Impact: SkinVision
Winnaar Media & Entertainment: AD
Winnaar Publieksprijs: StuComm
Vrouwen in technologie
De Dutch App Award in de categorie Media & Entertainment werd door tech expert Vivianne Bendermacher (Techionista) uitgereikt aan het AD. Zij onderstreepte het belang van vrouwen in technologie: ‘De beste apps worden gemaakt door teams met teamleden die, doordat ze van elkaar verschillen, het team juist versterken. Dus als je een team hebt met alleen mannen erin: kom in actie.’
Apps en criteria
Jurylid Brechtje de Leij: ‘Het grote aantal inzendingen en de hoge kwaliteit ervan heeft ons echt verrast. We hebben de apps op diverse criteria beoordeeld. Natuurlijk de werking van de apps zelf, maar ook naar de teams erachter en hoe design principes zijn gebruikt. En wat mij betreft het allerbelangrijkste: welk probleem wordt er voor de gebruiker door de app opgelost.’
-
Sjaak Hoogkamer
- Werkt bij: MarketingTribune
- Functie: hoofdredacteur
- Website:http://www.marketingtribune.nl
- Profiel »
Nieuwsbrief
- Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
- Inschrijven
Laatste reacties
Word abonnee en ontvang:
- ✔ 16 keer per jaar MarketingTribune Magazine
- ✔ Korting tot wel €100,- op events
Meest gelezen
- Tv-reclames 2023: bestedingen lineaire tv dalen, bestedingen...
- [column] Top 5-TikTok-trends: Europapa, brommers kiekn en hou...
- Schermtijd februari vrijwel gelijk gebleven
- Marketeer, omarm de feministische agenda in reclame!
- Brandreview non-alcoholische drankjes: kenniswebinar op 19...
- Procter leidt nieuwe Top-100 Adverteerders
Laatste Nieuws
- Tv-reclames 2023: bestedingen... 12-03-2024
- Brandreview non-alcoholische... 12-03-2024
- Schermtijd februari vrijwel gelijk... 08-03-2024
- Quest viert 20-jarig bestaan met... 01-03-2024
- Week Zonder Vlees & Zuivel lanceert... 29-02-2024
- Abovo, gouden partner RMD: Wij... 24-02-2024
MarketingTribune Events
- 19mrt 2024
Branded Content Event
- 28mrt 2024
Shopping Awards Gala
- 28mei 2024
Retail Media Day
- 13jun 2024
NIMA Marketing Day
- 17sep 2024
CrossBorder Event
- 3okt 2024
CustomerFirst Congres
- 10okt 2024
Shopping Today
- 12nov 2024
Grand Prix Content Marketing