Dutch App Award voor onder meer AD

- Media
- 19 apr 2019 @ 10:22
- Link
-
Sjaak Hoogkamer
hoofdredacteur
MarketingTribune - Awards
- 19 apr 2019 @ 10:22
- Sjaak Hoogkamer
Tijdens de afsluiting van het Appril Festival zijn donderdag 18 april de allereerste Dutch App Awards uitgereikt. De prijs bekroont de beste apps van Nederland en hun makers.
De Dutch App Awards heeft dit jaar drie categorieën: “Consumenten apps”, “Maatschappelijke Impact” en “Media & Entertainment”. Ook werd er tijdens de feestelijke uitreiking gestemd voor de Publieksprijs die naar de StuComm ging.
Winnaars Dutch App Awards 2019 zijn:
Winnaar Consumenten Apps: Flitsmeister
Winnaar Maatchappelijke Impact: SkinVision
Winnaar Media & Entertainment: AD
Winnaar Publieksprijs: StuComm
Vrouwen in technologie
De Dutch App Award in de categorie Media & Entertainment werd door tech expert Vivianne Bendermacher (Techionista) uitgereikt aan het AD. Zij onderstreepte het belang van vrouwen in technologie: ‘De beste apps worden gemaakt door teams met teamleden die, doordat ze van elkaar verschillen, het team juist versterken. Dus als je een team hebt met alleen mannen erin: kom in actie.’
Apps en criteria
Jurylid Brechtje de Leij: ‘Het grote aantal inzendingen en de hoge kwaliteit ervan heeft ons echt verrast. We hebben de apps op diverse criteria beoordeeld. Natuurlijk de werking van de apps zelf, maar ook naar de teams erachter en hoe design principes zijn gebruikt. En wat mij betreft het allerbelangrijkste: welk probleem wordt er voor de gebruiker door de app opgelost.’
-
Sjaak Hoogkamer
- Werkt bij: MarketingTribune
- Functie: hoofdredacteur
- Website:http://www.marketingtribune.nl
- Profiel »
Nieuwsbrief
- Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
- Inschrijven
Laatste reacties
Word abonnee en ontvang:
- ✔ 20 keer per jaar MarketingTribune Magazine
- ✔ Korting tot wel €100,- op events
Meest gelezen
- Envison Racing en Cartoon Network creëren bewustzijn...
- Top 5-TikTok-trends: oude bekende, BeigeFlag en sterk taaltje...
- Top 5-TikTok-trends: vakantiekriebels, met pasjes betalen en...
- Online bezoeken Video On Demand diensten blijven groeien
- NSMBL lanceert De GroepsApp
- European Para Championships en DPG Media slaan handen ineen
Laatste Nieuws
- Schermtijd mei 2023 daalt 10%... 08-06-2023
- Tweede Kamer stemt in met verplichte... 07-06-2023
- Bernard Hammelburg na 1000 columns... 07-06-2023
- DPG Media lanceert always-on... 07-06-2023
- Mediabestedingen in 2022 opnieuw... 06-06-2023
- European Para Championships en DPG... 05-06-2023
MarketingTribune Events
- 15jun 2023
NIMA Marketing Day
- 19sep 2023
CrossBorder Event
- 5okt 2023
CustomerFirst Congres