Retriever verrijkt media-database met bereiksdata Nobo

- 14 mei 2019 @ 14:36
- Jeroen Mirck
De Verenigde Internet Exploitanten (Vinex) en Retriever Media Informatie zijn een samenwerking gestart om de online bereiksdata uit het Nederlands Online Bereiks Onderzoek (Nobo) te ontsluiten via de media-database Retriever.
In overzichtelijke grafieken krijgen Retriever-gebruikers snel inzicht in het bereik en de profielen van de belangrijkste online mediamerken. De profielen tonen geslacht, leeftijd, sociale klasse en device gebruik van de bezoekers. Ook wordt per mediamerk het gemiddeld bereik per maand vermeld.
Aangezien de twintig meest toonaangevende Nederlandse uitgevers in het Nobo-bereiksonderzoek participeren, zijn de bereiksprofielen van vrijwel alle relevante online mediamerken voor de gebruikers van Retriever beschikbaar.
Slimme ontsluiting
Harriet Koetsier, managing director van Retriever Media Informatie: ‘Voor succesvolle media-campagnes heb je kennis nodig van mogelijkheden en bereik. Door de samenwerking met Vinex krijgen mediaplanners, PR-managers en marketeers in Retriever.nl in één oogopslag een goed beeld van de doelgroep die de site bezoekt.’
Karin Schut, directeur Vinex: ‘Wij zijn verheugd over de nieuwe samenwerking. De Nobo-data die een schat aan informatie bieden, komen nu voor een veel grotere groep professionals beschikbaar. Retriever.nl zorgt voor een slimme ontsluiting, die in een handomdraai de kracht van de verschillende mediamerken laat zien.’
-
Jeroen Mirck
- Werkt bij: MarketingTribune
- Functie: Redacteur
- Website:http://www.jeroenmirck.nl
- Profiel »
Nieuwsbrief
- Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
- Inschrijven
Laatste reacties
Word abonnee en ontvang:
- ✔ 20 keer per jaar MarketingTribune Magazine
- ✔ Korting tot wel €100,- op events
Meest gelezen
- Platform Baby op Komst overgenomen door Familyblend
- Mijn Marketing: Elzemieke Olsthoorn van Abovo Maxlead
- Column Nieuw Luisteronderzoek: knollen voor citroenen?
- 90% Nederlanders kijkt live TV programma's
- Eerste luistercijfers NMO Luisteronderzoek via nieuwe...
- GfK: Behoefte instant gratification neemt verder toe
Laatste Nieuws
- Runners World maakt cover van 200... 08-02-2023
- Totale kijktijd televisie licht... 08-02-2023
- Ad Alliance en Dag en Nacht Media... 08-02-2023
- 3MO gaat samenwerken met Stam Media... 07-02-2023
- Luisterbreed onderzoek biedt inzicht... 07-02-2023
- Fairphone kiest Abovo Media 06-02-2023
MarketingTribune Events
- 23mrt 2023
Shopping Awards
- 16mei 2023
Branded Content Event
- 15jun 2023
NIMA Marketing Day