Eurosport en Twitter werken Olympisch samen

Eurosport en Twitter werken Olympisch samen
  • Media
  • 15 okt 2019 @ 16:46
  • 18002 x gelezen
  • Link
  • Jeroen Mirck
    Jeroen Mirck

    Redacteur
    MarketingTribune
  • Social mediaPartnershipMediaTelevisie

Discovery en Eurosport gaan uitgebreid samenwerken met Twitter voor de publicatie en adsales van content rond de aankomende Olympische Spelen in Tokyo 2020. Twitter gaat de digitale verslaglegging van Eurosport tijdens de Spelen versterken in zestien Europese markten.

De samenwerking brengt Twitter-gebruikers de belangrijkste Olympische content, inclusief het aftellen naar de Spelen met de beste momenten van Eurosports ‘Road to Tokyo’, uitgebreide highlights van medaille winnende momenten en lokaal-relevante momenten tijdens de Olympische Spelen. Ook worden de opening- en sluitingsceremonie live uitgezonden.

Discovery en Eurosport bieden de TOP-partner van het Internationale Olympische Comité (IOC) gespecialiseerde contentmarketing-oplossingen om hun globale merken tijdens de Olympische Spelen nog beter te promoten in Europa. Twitter zal adverteerders ook andere mogelijkheden bieden om zich te verbinden aan de verslaglegging van Eurosport van de Olympische Spelen. Alle content wordt ondersteund door de officiële Eurosport Twitter-accounts. De advertenties in de Twitter-streams worden verkocht door de adsales-teams van Discovery, Eurosport en Twitter.

Iconische momenten

De content-samenwerking geeft Eurosport de mogelijkheid zich te verbinden aan de zeer toegewijde en actieve gebruikers van het Twitter-platform in Europese markten met ’s werelds beste atleten en de meest iconische momenten van de Spelen. Via de Twitter-kanalen zal Eurosport een nieuw publiek bereiken met de uitgebreide digitale verslaglegging van Tokyo 2020 en hun in contact brengen met Eurosport.com en de Eurosport app. Dit zullen de enige plekken zijn waar de Europese kijkers elke minuut van de Spelen, met 3500 uur en 321 gouden-medaille winnende momenten, live in 4k ultra-high definition kunnen ervaren.

Paul Rehrig, General Manager van Eurosport Digital: 'Wij zijn blij om samen te werken met Twitter en nog meer mensen van de prijswinnende verslaggeving van de Olympische Spelen van Eurosport te laten genieten. Twitter is het ideale platform voor live content en interactie en de perfecte plek om het bereik van Eurosports Tokyo 2020 verslaggeving te vergroten.'

Kay Madati, Global Vice President en Head of Content Partnerships van Twitter: 'Mensen komen naar Twitter om te ontdekken en te praten over de actualiteit en de Olympische Spelen is het grootste sportevenement van 2020. We zijn enthousiast dat Eurosport de hoogtepunten en de opening- en sluitingsceremonie live kan brengen naar alle fans in Europa, en zo de conversatie over de Olympische Spelen op Twitter kan voeden.'

Mike Rich, Head of Sports Marketing Solutions bij Discovery: 'Deze samenwerking biedt een enorme kans aan merken om zich te binden aan ’s werelds grootste sportevenement en Twitter’s grote en zeer actieve gebruikersgroep in een tijd dat alle ogen gericht zullen zijn op de Olympische spelen van Tokyo 2020. Deze samenwerking is weer een voorbeeld van hoe Discovery en Eurosport de enige partners zijn die merken in direct contact kunnen brengen met miljoenen gepassioneerde sport fans in Europa rondom de Olympische Spelen. Tokyo 2020 biedt een ongeëvenaarde kans aan adverteerders omdat dit de eerste Zomerspelen zijn waar een merk direct kan samenwerken met een van de partners om consumenten in Europa te bereiken.'

Na het succes van de prijswinnende productie van de Olympische Spelen in PyeongChang 2018, waar Discovery zich hield aan de belofte om meer mensen meer content op meer schermen dan ooit te bieden in Europa, staat de marktleider in real-life entertainment ook voor Tokyo 2020 weer voor 'Power Peoples Passions' met de meest uitgebreide digitale verslaglegging van een zomereditie van de Olympische Spelen ooit.

Jeroen Mirck

Nieuwsbrief

  • Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
  • Inschrijven

Laatste reacties

Word abonnee en ontvang:

  • ✔ 22 keer per jaar MarketingTribune Magazine
  • ✔ Korting tot wel €100,- op events
  • ✔ Gratis tablet versie

  • MarketingTribune.nl/media houdt je dagelijks op de hoogte van het laatste medianieuws, met actualiteiten, trends, achtergronden en opinies over zowel de mediakanalen zelf als de strategieën om als marketeer meer bereik te genereren.
  • MarketingTribune: meer over marketing en merken