Kwartaalwinnaars Gouden Loekie's tweede kwartaal bekend
- Media
- 27 jul 2021 @ 10:11
- Link
-
Michiel van Zaane
Allround Redacteur
BBP Media - Geen tag
- 27 jul 2021 @ 10:11
- Michiel van Zaane
De kwartaalwinnaars Ster Gouden Loeki van het tweede kwartaal van 2021 zijn bekend. Deze 10 maken, samen met de winnaars van de andere kwartalen, kans op de Gouden Loekie 2021. Opvallend is dat Jumbo 3 vermeldingen heeft in het tweede kwartaal.
De 10 winnaars van het tweede kwartaal van 2021 zijn, op alfabetische volgorde:
- Centraal Beheer Achmea & DDB Unlimited met 'Freedom'
- Earthtoday met 'Tree of Life'
- Hartstichting / KWF / Longfonds & Boris Creative & Jalt met 'De wereld wordt rookvrij. Wen er maar aan'
- Jumbo & Alfred International met 'Snollebollekes Juichcape'
- Jumbo & Alfred International met 'Iedere dag de leukste boodschap'
- Jumbo & Alfred International met 'Zomer Dubbel Genieten'
- KNGF & Selmore Creative Agency met 'De Wereld van Leah'
- Kruidvat & DDB Unlimited / Eigen Fabrikaat met 'Over de TOPzomer'
- Lidl & Joe Public met 'Uw Warme Bakker'
- Lidl & Joe Public met 'Spaar voor een Fluoranje EK-outfit'
Verkiezing
Een onafhankelijk publiekspanel van GfK beoordeelt elk kwartaal de honderden nieuwe commercials die worden uitgezonden. Hieruit worden 10 kwartaalwinnaars gekozen. Aan het einde van het jaar zijn er dus 40 commercials genomineerd. Het GfK-panel kiest hieruit de 10 commercials die zij het beste vindt. Deze lijst van 10 wordt aan het Nederlandse publiek voorgelegd, dat online kan stemmen. De publieksstemmen tellen voor 50%, de stemmen van het GfK-panel ook voor 50%. In 2020 leidde dat tot de verkiezing van Frummel (Staatsloterij) als winnaar van de Ster Gouden Loeki.
-
Michiel van Zaane
- Werkt Bij: BBP Media
- Functie: Allround Redacteur
- Website:https://www.marketingtribune.nl
- Profiel »
Nieuwsbrief
- Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
- Inschrijven
Laatste reacties
Word abonnee en ontvang:
- ✔ Elke maand MarketingTribune thuis op de mat
- ✔ Maar liefst €100,- korting op alle MarketingTribune events
Meest gelezen
Laatste Nieuws
- Pink Ribbon benadrukt de kracht van... 28-10-2025
- Vandaag Inside en Krabbé winnen... 17-10-2025
- Charelle Akihary over de digitale... 16-10-2025
- DPG Media wil ‘nieuwskloof’ dichten14-10-2025
- Mediabedrijven vrezen forse klap... 13-10-2025
- Onderzoek PepsiCo bevestigt... 10-10-2025
MarketingTribune Events
De nieuwste selectie whitepapers
- Waarom de échte strijd nog steeds op de winkelvloer wordt gewonnen
- Klaar voor Black Friday?
- De Future Shopper 2025 report: de belangrijkste shoppertrends die jij moet weten
- Van 'one sizes fits all' naar hyperpersonalisatie in e-mail
- Ben jij klaar voor Wero? De nieuwe Europese betaalmethode komt eraan
- The State of AI in Customer Experience 2025

