'Blind in Business' wint publiekspitch voor TV- programma's
- Media
- 1 nov 2021 @ 08:05
- Link
-
Michiel van Zaane
Allround Redacteur
BBP Media - Geen tag
- 1 nov 2021 @ 08:05
- Michiel van Zaane
Het idee ‘Blind in Business’ heeft de publiekspitch ‘Jouw idee op tv’ van NPO en Omroep MAX gewonnen. Dit werd bekend gemaakt tijdens de finale in de MAX tv-studio, waar 10 deelnemers hun idee voor een tv-programma presenteerden aan de jury.
Het idee ‘Blind in Business’ heeft de publiekspitch ‘Jouw idee op tv’ van NPO en Omroep MAX gewonnen. Dit werd bekend gemaakt tijdens de finale in de MAX tv-studio, waar 10 deelnemers hun idee voor een tv-programma presenteerden aan de jury.
Het winnende idee komt van de 35-jarige Tjarda Struik uit Zeist. Het programma gaat over ondernemende mensen met een visuele beperking. Hoe geven zij vorm aan hun passie voor ondernemerschap terwijl ze blind of slechtziend zijn? Wat moeten zij daarbij overwinnen, maar ook: welke toegevoegde waarde hebben hun talenten en ambities voor de arbeidsmarkt?
Het idee wordt door professionele makers van Omroep MAX uitgewerkt tot een echt tv-format. De winnares, zelf ondernemer en visueel beperkt, wordt bij dit proces betrokken. Daarnaast ontvangt zij een geldprijs van 2.500 euro.
De jury bestond uit directeur Jan Slagter, Hoofd Televisie Nicolette de Wolf namens Omroep MAX, Directeur Video Frans Klein en netmanager NPO 3 Suzanne Kunzeler namens NPO. Ook NPO-voorzitter Shula Rijxman zat als initiator van de publiekspitch aan tafel. De jury prees vooral de bevlogen presentatie van Tjarda Struik, die als ervaringsdeskundige, en uitgaande van de kracht van de doelgroep, een inspirerend en maatschappelijk relevant verhaal wist over te brengen.
Tweede kans
Naast het winnende idee waren er twee inzendingen die volgens de jury een tweede kans verdienen: een programma over studenten die werken aan innovatieve projecten en een documentaire over onbenutte talenten van hoogbegaafde kinderen. Van beide ideeën, elk beloond met 1.250 euro, wordt nader bekeken of deze tot een format uitgewerkt kunnen worden.
De oproep voor deelname aan de publiekspitch ‘Jouw idee op tv’ werd in 2020 gedaan. De NPO wilde met het initiatief de band tussen de publieke omroep en het publiek versterken door kijkers rechtstreeks bij de programmering te betrekken. En met succes. In één maand tijd kwamen ruim 3.500 inzendingen binnen. Daaruit werden voor een 1e pitchronde 100 ideeën geselecteerd. Deze ronde leverde 10 finalisten op. Door de coronapandemie moest de afronding een jaar worden uitgesteld.
Foto: NPO/Raymond van Olphen.
-
Michiel van Zaane
- Werkt Bij: BBP Media
- Functie: Allround Redacteur
- Website:https://www.marketingtribune.nl
- Profiel »
Nieuwsbrief
- Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
- Inschrijven
Laatste reacties
Word abonnee en ontvang:
- ✔ 16 keer per jaar MarketingTribune Magazine
- ✔ Korting tot wel €100,- op events
Meest gelezen
- Age Sluis (Linda): We focussen steeds meer op waarde toevoegen...
- Ziggo Sport verwerft triple CL uitzendrechten
- Kijkcijfers april 2024 stabiel, Even tot hier best bekeken
- Ster realiseert 201 miljoen euro in 2023, verwacht minder
- Warc Global Advertising Trends: Social piekt
- Uitgeverij De Jonge Lezer neemt Tina over van DPG Media
Laatste Nieuws
- Warc Global Advertising Trends:... 08-05-2024
- Kijkcijfers april 2024 stabiel, Even... 08-05-2024
- Audioreclamebestedingen stijgen 10,207-05-2024
- Age Sluis (Linda): We focussen... 02-05-2024
- Coldeweijer start speciale... 01-05-2024
- Uitgeverij De Jonge Lezer neemt Tina... 01-05-2024
MarketingTribune Events
- 28mei 2024
Retail Media Day
- 13jun 2024
NIMA Marketing Day
- 17sep 2024
CrossBorder Event
- 3okt 2024
CustomerFirst Congres
- 10okt 2024
Shopping Today
- 12nov 2024
Grand Prix Content Marketing